Home / sociálne médiá / Naučte sa vytvoriť bio na Twitteri, ktoré bude každý milovať

Naučte sa vytvoriť bio na Twitteri, ktoré bude každý milovať

Ak používate Twitter, veľmi rýchlo si všimnete, že okrem profilov celebrít, stovky followerov majú aj bežní  užívatelia Twitteru, napriek tomu, že ste ich meno ešte nikdy nepočuli. Základom takéhoto úspechu je charakteristika profilu na Twitteri („bio“), ktorá sa vám spolu s fotkou ukáže hneď, ako si človek nahliadne na váš profil.

Po vašom mene je vaše bio druhá informácia, s ktorou sa človek zoznámi pri vyhľadávaní na Twitteri. Reprezentuje vašu skutočnú osobnosť. Predstavuje tiež spôsob, akým sa prezentujete 230 miliónom užívateľov, takže sa mu oplatí venovať pozornosť,

tvrdí bloggerka Amy-Mae Elliot z portálu Mashable.com

Bio ako forma umenia

New York Times nedávno prehlásili, že bio na Twitteri patrí do nových foriem postmoderného umenia. Ak tomu neveríte, s určitosťou sa dá aspoň povedať, že je to schopnosť vtesnať charakteristiku vašej bohatej osobnosti do 160 znakov.

Dôležité je nepovažovať počet znakov ako limit, ale ako výzvu zostručnit vašu charakteristiku a vytvoriť z nej úderný text, ktorý zaujme. So štruktúrou „bia“ si pomôžete lepšie, ak ho rovno napíšete do okna Twitteru, ktorý vám hneď kontroluje počet znakov.

Ak ste kreatívny v reklame, pozerajte sa na vaše bio ako na reklamné cvičenie. Rozdielom je, že produktom ste vy a máte iba 160 znakov na to, aby ste sa predali anonymnému publiku.

Napokon, ak ste kreatívny dostatočne, skúste vnímať  vaše bio ako báseň. Každé slovo si musí plnohodnotne zastať svoje miesto na vašom obmedzenom plátne. Doplňte ho o nový zmysel v správnom poradí slov. Bio musí fungovať ako jeden celok.

Bio ako klišé

Expert na kávu, Twitterholik, internetový poradca, milovník hudby, amatérsky podnikateľ.

Tieto charakteristiky sa možu zdať dôveryhodné, ale v skutočnosti sú to vymyslené „bláboly“ Twitter Bio Generátora (twitterbiogenerator.com). Tento zábavný generátor hŕliaci najbežnejšie kľúčové slová v charakteristikách profilov na Twitteri naprogramoval Josh Schultz (https://twitter.com/joshjs).

Stránku som vytvoril pred pár rokmi, keď som si všimol, že používatelia Twitteru využívajú  veľa podobných slov vo svojich charakteristikách,

vysvetľuje Schultz.

Väčšina ľudí používa krátke úderné frázy a spojenia slov, ktoré ich majú vystihovať. Objavovali sa teda medzi nimi okrem expertov na sociálne siete aj odborníci všetkých druhov. Stránku som vytvoril trochu ako srandu, ktorá sa hodí na každého a pridal som tam ešte pár vtipných absurdných výrazov pre dochutenie.

Myslíte si, že sa dokáže vaše bio dostať do databázy generátora? To je ďalší dôvod, prečo by malo vyčnievať z davu.

Základy písania „bia

Malo by to byť jasné, ale pre niektorých by bolo dobré zopakovať, že dôležitou vlastnosťou vašej charakteristiky je jej pravopisná správnosť. Chyby sú neodpustiteľné. Ak vám robí problém kontrola samého seba, nechajte si text prejsť cez spell-check vo vašom počítači alebo ho pošlite na kontrolu kamarátovi. Pre dôveryhodnosť vašej charakteristiky je dôležitá bezchybnosť.

Ďalším bodom pre úspech je konzistentnosť v prejave. Ak rozpisujete alebo menujete niektoré informácie vo formáte zoznamu, rozhodnite sa hneď na začiatku, či na oddelenie týchto slov použijete čiarky, bodky alebo lomítka a zostaňte pri jednom type oddeľovania slov. Podobne sa rozhodnite ako budete písať hashtagy a užívateľské mená: napr. @AdamNovak alebo @adamnovak alebo #futbal, či #Futbal. Zachovajte si vo vašom texte jednotný formát.

Učte sa od ostatných

Pri písaní vášho bio je najlepšie nechať sa inšpirovať od užívateľov, ktorí majú čo najviac „followerov“. Nepíšte vaše bio vo vákuu. Čítajte charakteristiky ostatných členov Twitteru.

Navyše, ak ste sa aj vy stali „followerom“  človeka na základe jeho „bia“, premyslite si, prečo vás zaujalo.

Sarah Milsten, 21. užívateľka Twitteru a autorka knihy The Twitter Book, má jednoduchý návod:

Čítajte čo najviac charakteristík užívateľov Twitteru, rozhodnite, ktoré vám najviac padli do oka a skúste ich napodobniť vo vašom biu.

Nájdite tú unikátnu zložku, ktorá vás predáva

Z profesionálnej perspektívy vyjadrite jasne, čomu sa venujete. Pomôže vám to odlíšiť sa od ostatných užívateľov s podobnou charakteristikou. Nezakončujte svoj opis tým, že ste obchodník, spomeňte priemysel, v ktorom pracujete. Ak ste náborový aktivista, konkretizujte, ktorí kandidáti sú vašou špecialitou. Pracujete s marketingom? Akému sektoru sa venujete?

Vaše bio na Twitteri by vás malo stavať do pozície experta vo vašom odbore pre určitú skupinu ľudí,

tvrdí Dan Schawbel, autor kníh Promote Yourself a Me 2.0.

Cieľom je zvoliť správne a konkrétne kľúčové slová tak, že ľudia ihneď pochopia kto ste a pre koho pracujete, alebo inak, kto spadá do cieľovej skupiny vašej charakteristiky na Twitteri.

Dôvodom takéhoto postupovania je informácia pre potencionálnych „followerov“. Schawbel tiež predpokladá, že táto taktika môže pomôcť aj budúcim vyhliadkam vo vašej kariére.

Zistili sme, že 65 % manažérov hľadá zamestnancov, ktorí sú expertmi na špecializovaný odbor. Ukázala to naša štúdia, ktorú som robil spolu s American Express. Problémom je, že ľudia sa väčšinou sami ohodnocujú ako ľudia so všeobecným prehľadom alebo ‘experti na všetko’. To v tejto ekonomike nefunguje,

tvrdí Schawbel.

Zvážte SEO – optimalizáciu pre vyhľadávače

Slová, ktoré použijete vo svojom „biu“  nevytvárajú obraz iba o vás samotných. Sú tiež  nositeľmi významov pre SEO. Nástroje ako Followerwonk (http://followerwonk.com) dokážu prehľadávať charakteristiky profilov na Twitteri podľa kľúčových slov. Je užitočné, aby ste pozorne zvážili výber týchto slov a rozhodli sa, s ktorými výrazmi chcete byť spájaní. Navyše, nikdy neviete, kto vás práve sleduje na základe konkrétneho slova.

Followerwonk pomáha vyhľadávať ľudí na základe ich profilu na Twitteri, čo je neuveriteľne  výkonné pre budovanie firiem a spoločností,

vysvetľuje Erica McGillivray, manažérka sociálnej komunity pre Moz, firmu, ktorá vytvorila Followerwonk.

Ďalej dodáva:

Ak sa snažíte rásť profesionálne alebo iba hľadáte nových priateľov, na Twitteri, všetko je to o prvom dojme. Povedzte svetu, že vás má ‘followovať’ prostredníctvom optimalizácie vášho “bia” perfektne do detailov. Dajte svetu vedieť o vašich záľubách, práci, bydliska, spoločnosti, v ktorej sa nachádzate alebo pracujete, alebo o tom, že milujete koláčiky. To všetko sú dôvody pre ľudí, aby si mysleli, prečo ste dôležití.

Nezanedbávajte taktiež vyhľadávacie nástroje iných spoločností, nielen vyhľadávača na Twitteri.

Uvedomte si, že vaše bio motivuje ostatných, aby vás sledovali v súvislosti s konkrétnymi témami, o ktorých najčastejšie tvítujete. Použite preto kľúčové slová a buďte stručný a úderný,

odporúča Michael Dobbs, riaditeľ SEO v digitálnej marketingovej agentúre 360i.

Dobbs sa tiež vyjadruje k novinkám o tom, že Google Search už začína s vyhľadávaním hashtagov:

Zvážte pridávanie hashtagov ku kľúčovým témam, s ktorými chcete byť spájaní a nachádzaní.

Buďte výnimoční

Nápad, ktorý sa skrýva za vaším bio je ten, že sa snažíte dostatočne vzbudiť záujem u užívateľov, aby vás tiež sledovali,

tvrdí Mark Schaefer, autor knihy The Tao of Twitter a pokračuje:

Buďte úprimní a aspoň trochu naznačte, čomu sa venujete v reálnom svete. Potom pridajte niečo nezvyčajné a vtipné, čo vás odlíši. Napríklad, ja sa považujem za konzultanta, spisovateľa a vyhadzovača na sociálnych sieťach. Toho sa ľudia väčšinou chytia a konverzácia sa rozprúdi!

Je veľmi obtiažne byť výnimočný a vystupovať z davu na sociálnej sieti, kde je vyše 200 miliónov užívateľov. Preto je dôležité nebáť sa a ukázať tie zvláštnosti, ktorými ste známi. Neváhajte použiť humor vo svojom profile. Ak máte nezvyčajné koníčky alebo túžby, zahrňte ich do svojho „bia“. Nevadí, ak o nich aj často tvítujete.

Vaše bio by malo odrážať vaše hodnoty, kým skutočne ste a čo môžte ľuďom ponúknuť,

tvrdí Louise Mowbray, hovorkyňa, líderka a firemná konzultantka.

Čo je najdôležitejšie, svojou profilovou charakteristikou informujete ľudí o tom, čo môžu od vás očakávať, ako obohatíte ich zážitok na Twitteri. Mowbray dodáva, že myšlienkou Twitteru je dať ľuďom hodnotný zážitok, či informácie zadarmo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.