Home / blog / 100 dní ako manažérka slovenských blogerov …a hľadanie odpovede na otázku či má projekt Asociácia Blogerov budúcnosť

100 dní ako manažérka slovenských blogerov …a hľadanie odpovede na otázku či má projekt Asociácia Blogerov budúcnosť


Tento príbeh sa začal odohrávať v polovici októbra 2016, kedy na Slovensku vzniká vôbec prvý oficiálny projekt zastupujúci blogerov s názvom Asociácia Blogerov. Jeho ambicióznym cieľom je prepájať blogerov so značkami a zároveň slovenské blogerské talenty vzdelávať. Myslela som si, že Slovensko je na takýto formát pripravené.

Prvé odozvy na Asociáciu blogerov

Bolo to krásne obdobie plné eufórie a nadšenia. Po rozhovoroch s blogerkami a blogermi som mala spokojný úsmev na tvári. Ich problémy boli ako cez kopirák. Všetci sa sťažovali na neúctu zo strany marketérov, padli silné slová ako vykorisťovanie a zneužívanie, práca pod cenu a zadarmo.

Blogerov najviac rozčuľovalo, že zvučné značky s reklamou na každom dostupnom médiu od nich chceli product placement for free a ako odmenu ponúkali propagáciu na sociálnych médiách, možnosť zviditeľniť sa alebo vzorky produktov.

Nebolo to pre mňa nič prekvapujúce a nové. Sama som foodblogerka a viem, že sa to naozaj deje. Stále… Po rýchlom čase moje nadšenie opadlo.

Hokus pokus s Asociáciou blogerov

Asi si zmením meno na Jana Malaga Kúzelníková. Dať dokopy za tak krátky čas skupinu úžasných blogeriek a blogerov, zrealizovať prvé školenia, dohodnúť prvé biznis stretnutia a zákazky… nedúfala som v to, že to bude takto fungovať a budeme realizovať kampane pre brandy ako Kaufland, Lidl, Palma, Melina, …

Našli sme dokonca rovnako nadšených bláznov ako sme my. Boli ochotní pustiť sa s nami do budovania slovenskej blogerskej scény a vyčlenili si čas na to, aby odovzdávali na školeniach svoje know- how blogerom.

Zmienená eufória čiastočne opadla. Nestíhame sa tváriť nadšene, lebo pracujeme. Z týždňa na týždeň sa však dokážeme nakopnúť, vymyslieť niečo nové a kreatívne, pretože sme dali dokopy super tím.

Chrbát nám kryje 15 spriatelených firiem a vďaka ambasádorke projektu, Kristíne Farkašovej, sme naplno rozbehli divíziu influencerov (o 3 mesiace skôr ak bolo v pláne).

Udržať tento biznis model chce silný žalúdok

Stavila som na lean manažment. Ten sa mi osvedčuje aj v súkromnom živote. Vďaka tomu, len po 100 dňoch fungovania Asociácie Blogerov, poskytujeme blogerom a blogerkám účtovné a právne poradenstvo, realizujeme mEATingy a  workshopy, denne pripravujeme množstvo cenových ponúk pre marketingové oddelenia. Dohodli sme 22 honorovaných zákaziek. Naše žalúdky sa neraz triasli od vzrušenia i hladu.

Keď píšem tieto slová a myslím na to, že nás najbližších 100 dní a 100 nocí čaká príprava súťaže Bloger roka a Blogger academy, v duchu si medlím ruky, zároveň tie ruky spínam do modlitby a neraz zatínam aj v päste.  Držte nám palce.

Asociácia Blogerov            www.asociaciablogerov.sk

Elite Blogger                      www.eliteblogger.sk

Bloger roka                        www.blogerroka.sk

Blogger academy              www.bloggeracademy.sk

Najlepšie blogy                  www.najlepsieblogy.sk

Content agency                 www.contentagency.sk

 

Aký je tvoj názor?

názorov

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.