Home / technológie / mobilné telefóny / Smartfóny menia názor spoločnosti na digitálne hry

Smartfóny menia názor spoločnosti na digitálne hry

• Z nového výskumu Ericsson ConsumerLab vyplýva, že nové zariadenia, rastúci záujem a lepšia stabilita internetu, menia svet hier.
• Hry majú potenciál preniknúť aj do iných oblastí, napríklad zvýšiť výkonnosť zamestnancov, pomôcť vo vzdelávaní aj v osobnom raste.
• Mnoho hier bude expandovať a prepájať fyzický svet s virtuálnym. Niektoré hry budú využívať nositeľné technológie napríklad pripojené hodinky, okuliare či šperky.

Smartfóny menia názor spoločnosti na digitálne hry

Digitálny herný priemysel sa mení ako nikdy predtým. Podľa správy „New ways to play games“, ktorú priniesol Ericsson ConsumerLab, sa hry stávajú spoločensky prijateľnými a vďaka rozšíreniu smartfónov a tabletov ešte viac dostupnými. Spotrebitelia stále viac vyhľadávajú inovatívne zariadenia a nástroje, ktoré neustále posúvajú hranice ich zážitku z hrania.

Rozšírenie personalizovaných, viacúčelových zariadení ako sú smartfóny, ako aj používanie aplikácií, umožňuje hrám oslovovať omnoho širšie publikum ako kedykoľvek predtým,

hovorí Niklas Heyman Rönnblom z Ericsson ConsumerLab. Množstvo dnešných hier využíva internet, najmä pre hranie zo skutočnými protivníkmi v reálnom čase. Výskum preukázal, že hráči za kľúčové považujú kvalitné internetové pokrytie a spoľahlivú a výkonnú sieť. V prípade nestability siete totiž prichádzajú o samotný zážitok z hry.

Správa Ericsson ConsumerLab vychádza z odpovedí 8000 online respondentov vo veku 16 – 59 rokov v USA, Južnej Kórei a Brazílii. Súčasťou výskumu boli aj hĺbkové rozhovory zo 60 hráčmi v spomínaných krajinách, analytikmi a zástupcami akademickej obce.
Závery výskumu „v kocke“:

• Profil hráča sa mení. Výskum Ericssonu ukázal, že hry na rôznych zariadeniach (počítače, mobily, tablety) hrá 85 % opýtaných v Južnej Kórei, 75 % v USA a 53 % v Brazílii. Rozdelenie hráčov podľa pohlaví je približne vyrovnané, v Brazílii je medzi používateľmi zastúpených nepatrne viac mužov. 50 % hráčov v USA je starších ako 34 rokov, zatiaľ čo v Južnej Kórei je 50 % používateľov vo veku  40 a viac rokov. Naproti tomu takmer 60 % hráčov v Brazílii je naopak mladších ako 30 rokov.
• Nie je to šírka pásma, ktorá je najdôležitejším aspektom pre hranie hier, ale skôr stabilita a spoľahlivosť siete. Prerušenie súvislého herného procesu je pre hráčov frustrujúce.
• Hry sa stávajú bežnou súčasťou života a používatelia si zvykajú na sofistikovanejšie zariadenia. Táto skúsenosť bude mať vplyv na rozšírenie hier do ďalších oblastí ako je vzdelávanie a osobný rozvoj.

zdroj: pram.skericsson.com

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.