Home / online biznis / eshop / Slováci na internete nakupujú najviac v utorok a v stredu, najmä oblečenie a topánky

Slováci na internete nakupujú najviac v utorok a v stredu, najmä oblečenie a topánky

Takmer každý druhý Slovák má notebook, dvaja z piatich vlastnia počítač. Tretina používa smartfón a desatina tablet.

Tieto zariadenia s prístupom na internet využívajú Slováci čoraz viac aj na nakupovanie, niekoľkokrát mesačne takto robí už 15 % ľudí. V porovnaní s ostatnými krajinami v regióne sú v online nákupoch aktívnejší iba Rakúšania a Srbi.

Naopak, na chvoste sú Rumuni, Chorváti a Maďari. Kým Slováci takto najviac nakupujú oblečenie a topánky, v susednom Česku prevláda elektronika a Rakúšania nakupujú na internete najmä dovolenky. Vyplýva to z prieskumu TNS Aisa pre Erste Group.

Hlavným dôvodom nákupov online je pre viac ako tri štvrtiny Slovákov lepšia cena tovarov a služieb v porovnaní s kamennými obchodmi. Ako ďalšie dôvody uviedli tiež možnosť nakupovať z pohodlia domova, priame doručenie tovaru, širšiu ponuka či možnosť porovnávania.

„Podľa našich údajov, Slováci na internete nakupujú najčastejšie v utorok a v stredu, naopak výrazne menej počas soboty. Najviac nákupov u slovenských obchodníkov urobia večer medzi siedmou a deviatou hodinou, kedy sa každú minútu zrealizuje takmer sedem nákupov,“

povedal Branislav Jarábek, vedúci oddelenia elektronických kanálov a platieb Slovenskej sporiteľne.

Slováci na internete najčastejšie nakupujú oblečenie a topánky (64 %). Vyše polovica si takto zaobstaráva elektroniku, 43 % zariadenie do domácnosti a takmer 40 % ľudí aj lístky na športové či kultúrne podujatia. Až na chvoste je nákup jedla a dovoleniek. V jednotlivých krajinách strednej a východnej Európy sa však nákupy rôznia. Kým u nás, v Chorvátsku, v Srbsku a v Rumunsku sa na internete najviac nakupuje oblečenie a topánky, v Česku je to elektronika, v Rakúsku dovolenky a v Maďarsku lístky na športové a kultúrne podujatia.

zdroj: slsp.sk

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.