Home / sociálne médiá / 7 chýb, ktorých sa dopúšťate pri marketing pomocou sociálnych médií

7 chýb, ktorých sa dopúšťate pri marketing pomocou sociálnych médií

Pokiaľ predávate cez sociálne médiá (a to by ste mali), pravdepodobne robíte niektorú z týchto chýb. Tu je návod, ako ich rozoznať od Garyho Vanynerchuka.

Sociálne médiá sú ako… box?

Prinášame najnovšie zo zásad Garyho Vaynerchuka, dvojnásobne najpredávanejšieho autora a muža známeho ako “kráľ sociálnych médií“. V jeho poslednej kniha zhŕňa stratégiu sociálnych médií do piatich krátkych slov: Úder, úder, úder, pravý hák. Alebo inými slovami: Zistite cenu a vyjadrite svoje požiadavky.

Kniha zachádza do detailov ohľadne toho, ako sa orientovať v mnohokrát mätúcom a ohromujúcom svete sociálnych médií. Vaynerchuk vrhá toľko potrebné svetlo na chyby, ktorých sa dopúšťame denne. Tu je sedem z nich:

1. PRAVDEPODOBNE POUŽÍVATE NESPRÁVNY JAZYK

Nerozprávali by ste španielsky na Islande a nemali by ste publikovať eseje na Instagrame.

Vaynerchuk hovorí, že najlepší možný mediálny obsah je ten, ktorý je na určitej platforme “domácim“, čiže jedná sa o obsah v správnom jazyku na správnom mieste.

Napríklad Tumblr “priťahuje umelecky orientované davy a podporuje animované GIFy“, zatiaľčo Twitter “prehovára k ironickému, mestskému publiku.

Aký je domáci jazyk platformy, na ktorej sa snažíte komunikovať? Je možné, že ste doteraz používali španielčinu na Islande?

2. VAŠA REKLAMNÁ STRATÉGIA JE AKO Z 50-TYCH ROKOV

V pozlátku doby televízie by ste sledovali Bonanzu a šou by bola nečakane prerušovaná reklamou, v ktorej by vám cigarety ponúkal tzv “Marlboro Man“. Počas tej éry takýto marketing fungoval. Dnes? Nie až tak.

Obchodníci využívajú sociálne médiá na predaj tovaru,” hovorí Vaynerchuk. “Avšak konzumenti nie. Pokiaľ chcete ľudí oslovovať počas toho, ako sa zabávajú, musíte sa staťich zábavou.”

Pokiaľ chcú užívatelia vidieť pekné obrázky, neprerušujte ich zážitok zverejňovaním obrázka kupónu. Namiesto toho zverejnite estetický obrázok s vaším produktom v malebnom prostredí.

Prerušujete prúd zábavy, alebo ste zábavou?

3. UDIERATE PRISILNO

Presne ako v boxe, práve vďaka mnohým menším úderom sa vám podarí zasadiť poriadny pravý hák.

Aký je pomer úderov ku pravým hákom? Pokiaľ to nie je “Úder, úder, úder, úder, úder, úder, úder, úder, úder, úder, úder, pravý hák“, robíte niečo zle.

4. SNAŽÍTE SA VYVOLAŤ VLNU

Vaynerchuk hovorí, že hashtagy sú ako vlny – najlepšie je vlnou sa zviezť, nie vytvárať ju.

Pravdepodobne nezískavate automaticky populárny hashtag na Twitteri, pokiaľ teda nie ste Bieber,

napísal Vaynerchuk na svojom blogu. “Na druhú stranu, vaša schopnosť koncentrovať sa na to, čo sa práve deje a využiť a zmaximalizovať výkon bežného tweetu je ľahko dostupná možnosť i pre priemerných užívateľov sociálnych médií.

Ako pozorne si prehliadate Twitter a sledujete, čo je práve horúcou témou medzi užívateľmi? Načúvate vlne a snažíte sa zviesť sa na nej, alebo bezúspešne kopete a špliechate v plytčine a snažíte sa vytvoriť vlastnú vlnu?

5. VAŠE TWEETY SÚ NEVIDITEĽNÉ

V nedávno zverejnenej SlideShare prezentácii Vaynerchuk objasňuje, že mnohí ľudia stále robia nasledovnú chybu: tweety začínajú zavináčom, ktorý ich urobí neviditeľnými na streame odoberateľov, pokiaľ nesledujú i označené konto.

Pokiaľ trváte na tom, že začnete tweet s “&” označujúcim iné konto, napíšte pred zaviníč bodku, aby správu videli všetci vaši followeri.

6. MYSLÍTE SI, ŽE SNAPCHAT JE MÓDNYM VÝSTRELKOM

Možno je, avšak môžete si dovoliť ignorovať stránku, ktorej užívatelia pošlú denne 400 miliónov správ? S jadrovým publikom vo veku 13 až 25 rokov sa stal Snapchat významným pre spôsob, akým bude ďalšia generácia komunikovať a zdieľať informácie.

Samozrejme, že je náročné pre značku uplatniť sa v neznámom teritóriu, ale práve tí, čo prví vyplávajú na more, mávajú najväčší úlovok.

Zostávate radšej v zátoke a nechávate na iných, aby preskúmali vody, z ktorých sa vynárajú nové platformy, alebo sa brodíte po kolená vo vode ako prvý?

7. MYSLÍTE SI, ŽE STE DON DRAPER

Zabudnite na seriál Mad Men a na Dona Drapera,” píše Vaynerchuk. “Žil v jednoduchom svete…mohli ste stráviť celú kariéru zisťovaním, ako funguje trh s tlačou a televíziou. Aktuálny svet, v ktorom žijeme, sa vyvíja každú sekundu, každý deň.”

Pokiaľ sa chystáte napríklad vyrozprávať príbeh vašej značky na sociálnych médiách (čo by ste spraviť rozhodne mali) a pokiaľ tento trik použijete na zvýšenie vášho predaju (čo sa i stane), musíte akceptovať fakt, že toto nie je hra pre pomalých. Toto je hra mikroskopického obsahu, črepín momentov, jazdenia na vlnách a pochovávaní spomienky na Marlboro Man-a.

Ste ochotní zostať vždy bdelí a oboznámený s každým novým dianím v preteku sociálnych médií? Natrafíte na kopce, ostré zákruty a mnohí nečakané zrýchlenia – ale pokiaľ túžite hrať túto hru a vložiť do nej dostatok snahy, máte solídne šance na výhru.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.