Meniaci sa spôsob práce v dnešných firmách kladie stále väčší dôraz na fungujúce riešenia pre správu dokumentov.
Podľa odhadov spoločnosti Xerox bude v roku 2015 celosvetovo 1,3 miliardy pracovníkov mobilných a 57 percent firiem bude ponúkať prácu z domova.
Títo zamestnanci budú potrebovať nepretržitý prístup k firemnej sieti a firemným dokumentom nezávisle od miesta, kde sa nachádzajú.
V takto dynamickom pracovnom prostredí rastie význam služieb, ktoré zákazníkom prinášajú automatizáciu a zjednodušenie, kladú dôraz na bezpečnosť dát a umožňujú dostať sa k týmto dátam v potrebnej kvalite a v reálnom čase.
Vďaka analýze a optimalizácii šitej danej spoločnosti na mieru, dokážu tieto firmy zvýšiť produktivitu a mobilitu svojich pracovníkov, chrániť svoje dáta, lepšie kontrolovať náklady a zároveň ich efektívne znižovať.
„Spoločnosť Xerox ponúka služby a riešenia v oblasti tlače a správy dokumentov vo vysokej kvalite. Individuálnym prístupom k riešeniu a optimalizácii procesov a tlačového prostredia dokážeme firmám výrazne ušetriť náklady spojené s tlačou i s nárokmi na čas zamestnancov. Vďaka komplexnému riešeniu môžu služby Xerox znížiť priame i nepriame náklady na správu dokumentov, tlač a kopírovanie v priemere o 25 %,“
uviedla Veronika Brázdilová, generálna riaditeľka Xerox ČR a SR.
Slovenské firmy kladú pri riešení problémov tlačového prostredia, prípadne digitalizácie dokumentov, stále dôraz najmä na hardvér a jednotkovú cenu.
To je cesta, ktorá náklady ušetrí, ale len v obmedzenej miere. A tu je obrovský potenciál práve v službách, ktoré pomôžu s efektivitou a optimalizáciou a náklady šetria dlhodobo a v niekoľkých vrstvách.
Najčastejšie problémy firiem v SR vo vzťahu k tlačovému prostrediu a správe dokumentov:
- Jednorázová úspora je postavená nad funkčnosť a dlhodobé zníženie nákladov
- Zložitá neprepojená infraštruktúra, mnoho systémov, ktoré sú vzájomne nekompatibilné
- Príliš mnoho manuálnych krokov v jednotlivých procesoch
- Nevyhovujúce a zle umiestnené stroje
- Nízke zabezpečenie tlačového prostredia a dát
- Nepriehľadnosť nákladov na tlač
- Zastaralé technológie neumožňujúce rozšírenie o ďalšie SW riešenia
- Nekoordinované objednávanie spotrebného materiálu
- Oneskorenia pri nutnosti servisovania zariadení rôznych značiek rôznymi dodávateľmi
- Zbytočné personálne náklady, neefektívne využívanie času zamestnancov