Home / sociálne médiá / 9 spôsobov ako sa zmení marketing v sociálnych médiách

9 spôsobov ako sa zmení marketing v sociálnych médiách

Od poklesu používania Facebooku teenagermi až po IPO Twitteru, jedno čo vieme s istotou o sociálnych médiách povedať je, že len málo trendov pretrváva dlhodobo – preto budú musieť marketéri zostať v strehu.

Opýtali sme sa deviatich úspešných podnikateľov, ako plánujú upraviť marketingovú stratégiu sociálnych médií pre nasledujúcich šesť mesiacov. Pozrite sa, čo nám povedali a ako podľa nich zmení marketing v sociálnych médiách

  1. Vzostup grafického softvaru – Laura Pepper Wu

Podľa KISS metrics majú príspevky na Facebooku s fotkami o 53 % viac “páči sa mi”, o 104 % viac komentárov a 84 % viac preklikov ako jednoduché textové príspevky. So vzostupom Pinterestu a Tumblr-u, bude stále dôležitejšie produkovať obsah vo vizuálnej forme, či už je to infografika, obrázky s textom alebo pekne graficky spracované citáty. Budeme viac používať grafický software pre premenu nášho textového obsahu do vizuálnej podoby, aby sme ho urobili viac zdieľateľný v sociálnych médiách.

  1. Sociálnosť nebude na predaj – Charles Gaudet

Ľudia milujú nakupovanie, ale nenávidia ak im niekto niečo predáva. Firmy v súčasnosti slávia najväčší úspech v sociálnych médiách zameraním sa na vzťahy so zákazníkmi, rozvíjanie vzťahov, zdieľanie hodnoty prostredníctvom ich sociálneho dosahu. Zákazníci budú hľadať firmy, ktoré ponúkajú určitú hodnotu, zábavu, zľavy, pomoc a angažovanosť.

  1. Automatizácia bude explodovať – Brennan White

V súčasnej dobe toho leží na ramenách marketérov sociálnych médií skutočne veľa. Majú držať na vrchole povedomie o značke, byť dobre informovaní o smerovaní firemnej propagácie alebo marketingových kampaniach. Majú byť schopní ovládať nástroje na meranie a vyhodnocovanie výsledkov kampaní v sociálnych médiách naprieč rôznymi platformami používanými v podnikaní. Je toho veľa a je to pestrejšie, než by bola väčšina ľudí schopných robiť skutočne dobre.

V roku 2014 uvidíme veľa automatizovania stretégií (načasovanie, platformy, štruktúry, atď) tak, aby sa marketéri sociálych médií mohli sústrediť na obsah a skutočné sociálne interakcie. Automatizácia bude v roku 2014 už len explodovať nástupom ďalších online technológií.

  1. LinkedIn bude najvýznamnejším vydavateľom – Trevor Sumner

Predstavte si publikáciu, ktorá má viac než 100 miliónov spriaznených čitateľov a pisateľov ako je Bill Gates a Richard Branson, všetci prirodzene spojení dokopy a zameraní na sociálne siete. LinkedIn sa stane prémiovou destináciou pre priemyselné novinky a vy sa čoskoro budete musieť stať súčasťou tohto ekosystému. Publikujte originálny obsah, spájajte sa s rovesníkmi v skupinách a váš profil porastie.

  1. Obsah bude väčší a lepší – Andrew Howlett 

Jednoduché správy a jednoduché otázky už nestačia. Pre dosiahnutie hlbšieho spojenia so svojimi zákazníkmi sa spoločnosť musí zapojiť na vyššej a inteligentnejšej úrovni. Krátke videá, infografika, kvalitné snímky a prieskumy verejnej mienky, to všetko sú spôsoby, ako sa zapojiť hlbšie do problematiky. Spoločnosti sa potrebujú pozrieť na obsah, ktorý zverejňujú a spýtať sa sami seba: “Je to zdieľatelné?”

Príkladom obrovskej spoločnosti, ktorá to robí naozaj dobre je Wal-Mart. Ich obsah je šikovný a pútavý a zapájanie fanúšikov je veľmi vysoké v porovnaní s jej konkurentmi. Spoločnosti sa teda musia zamerať na fanúšikov, ktorých majú a nie na fanúšikov, ktorých chcu získať. Ak sa vašimi správami snažíte len zaujať pozornosť nových fanúšikov, budete nudiť tých, ktorí už sa rozhodli s vami spojiť.

  1. Sociálnosť bude musieť vyniknúť – Wade Foster

Sociálne médiá skutočne začali dozrievať, preto bude oveľa ťažšie vyniknúť. Ak chcete uspieť v sociálnych médiách, budete musieť myslieť mimo hraníc a nájsť spôsob, ako umožniť svojmu obsahu vyniknúť v ostatnom šume.

  1. Kampane v sociálnych médiách budú musieť byť platené – Kristopher Jones

Domnievam sa, že najúčinnejšie kampane v sociálnych médiách v roku 2014 budú platené. Kľúčom k úspechu je naučiť sa, ako používať Facebook a platené nástroje Twitteru tak, aby ste získali náskok pred konkurenciou. Napríklad používate na Facebooku nástroje pre pokročilé publikum? Umožnia Vám nahrať vlastnú e-mailovú databázu a odosielať konkrétne správy zodpovedajúce priamo vášmu cieľovému publiku.

Predstavte si mať možnosť zadeliť email marketing a Facebook reklamu vašej cieľovej skupine. Facebook už ponúka tieto typy pokročilých nástrojov a v roku 2014 sa stanú viac mainstreamové. Podobne aj Twitter je už verejný a agresívne sa zameral na platenú reklamu. Ak máte svoju značku a chcete s ňou uspieť na Twitteri v roku 2014, pripravte sa na to, že si za to zaplatíte.

  1. Interaktívny obsah pretromfne statický obsah – Chuck Cohn

Vytvorenie statického obsahu je príliš jednoduché. V roku 2014 bude rozhodujúci typ obsahu, vďaka ktorému sa ľudia rozhodnú zapojiť. Očakáva sa, že obsah sa stane viac interaktívný (podobne ako software).

Rok 2013 bol rokom zoznamov “Top 10”. Ak budete chcieť upútať používateľov v rovnakej miere aj v roku 2014 a nasledujúcich rokoch, vydavatelia budú musieť spraviť obsah príťažlivejší. Účinný spôsob ako to urobiť je, aby bol váš obsah interaktívny.

  1. Google+ sa chce zapojiť do sociálnej sféry – Nicolas Gremion

Tým, že Google aj naďalej spája svoje produkty, prináša to stále viac a viac dôležitosti dostať sa do prostredia sociálnych médií. Používanie Google+ preto prináša mnoho výhod. Vytvára silnú komunitu, ktorá Vám umožní využívať svoju značku na identifikáciu spotrebiteľov, ktorí majú záujem o Vaše výrobky. Taktiež to Vašej značke umožňuje, aby sa socializovala s podobne zmýšľajúcimi spotrebiteľmi.

Poskytuje tým platformu umožňujúcu rovnako zmýšľajúcim spotrebiteľom spojiť sa s ďalšími, čím sa vytvára silná komunita. Je to skvelý spôsob, ako získať od spotrebiteľov spätnú väzbu na nové aj staré produkty v reálnom čase.

zdroj: mashable.com

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.