Fascinujúcu úlohu vo svete celosvetového obchodu jednoznačne zohráva Čína. Vďaka jej spolupráci sa americký obchodný deficit rapídne znižuje.
Napriek faktu že americký trh získava podporu zo strany Číny v hodnote aj niekoľkých stoviek miliárd, smerom k nášmu trhu sú neustále dovážané tie ,,najlacnejšie“ výrobky.
Práve v tomto momente máte šancu odhaliť tajomstvo úspešného podnikania. Inšpirujte sa účinnými technikami, ktoré bez váhania môžete implementovať aj do svojho podnikania.
4 tipy pre znásobenie predaja
Štartovné s veľkoobchodníkmi
Možno vám mysľou v tomto momente prebehla nasledujúca myšlienka :
,,Čo už to je len za tip aby som svoje podnikanie naštartoval vďaka radám veľkoobchodníkov? “
Ak je vaše podnikanie naozaj úspešné, srdečne vám gratulujeme. Avšak je viac než isté, že by ste si zisky z predaja radi o čosi viac navýšili. (Inak by ste sa pravdepodobne nedočítali až do tohto riadku).
Prvý krok ktorý na ceste k vytúženej zmene je potrebné podniknúť predstavuje kritický pohľad na svoje predajné sily. Ako? Prostredníctvom svojho kolegu, ktorý na chvíľku zodpovedne preberie rolu prísneho zákazníka.
Druhou možnosťou je informovať sa prostredníctvom poradenskej linky o výhodách a nevýhodách svojich produktov a služieb. Ak máte naozaj úprimného kolegu, pravdepodobne vám povie racionálne dôvody prečo s produktmi nie je 100% stotožnený.
Vaša firma zarába peniaze, keď sú zákazníci motivovaní k ďalšiemu a ďalšiemu nákupu. A tým si môžete dopomôcť prostredníctvom ,,veľkých rýb biznisu“, ktorí k vám prilákajú väčší počet záujemcov. Čo znamená, vyšší zárobok pre vaše vrecká.
Aj keď ste sa pre úspešnejší obchod jednoznačne nadchli, veľkú pozornosť venujte svojmu obchodnému tímu.
Ak ich práca nebaví a nedajbože ju vykonávajú naozaj ledabolo, v podstate vás ochudobňujú nielen o financie ale aj o nových, potencionálnych priaznivcov vašich jedinečných produkov.
Existuje mnoho ľudí, ktorí hľadajú zamestnanie len z dôvodu istého zdroja financií. Ak sú takýmto prípadom aj vaši zamestnanci, je potrebné porozmýšľať o ich výmene. Najmä v prípade ak si ich práca vyžaduje každodennú spoluprácu a komunikáciu s ľuďmi.
Vášeň pre zákazníkov
Vzorom pri práci s ľuďmi ako aj v aktivite smerom ku spotrebiteľom zaručene môžeme odporučiť Čínu.
Nielenže sú v oblasti predaja skutočnými odborníkmi ale táto práca je ich obrovskou vášňou. Možno práve tento fakt je dôvodom prečo sú v globálnom meradle považovaný za najvýkonnejších sales odborníkov všetkých čias.
V našej krajine na rovnakej báze pracuje aj komunita Vietnamcov. Určite ste už počuli vety typu :
,,Tento kabát je veľmi kvalitný a dokážem ti dať naň naozaj výhodnú cenu.“
Aktivita voči zákazníkom sa im skutočne vypláca aj napriek faktu, že ich produkty sú narozdiel od amerických obchodov predávané ako tie lacnejšie.
Upselling za každých okolností
Čínsky majitelia obchodov správne pochopili pointu upsellingu. Všimli ste si že pri návšteve každej jednej takejto predajne sú pri pokladni uložené ,,tony“ rôznorodých trblietavých produktov?
V tomto momente ide práve o efekt ďalšieho predaja, kedy okrem nových topánok vychádzate z predajne spolu s neplánovaným jesenným šálom.
Napriek tomu, že si ich doma dokážete spočítať na niekoľko desiatok. Ak chcete alebo už ponúkate upsells služby, je potrebné si vytvoriť účinný plán. Viete ako zaujať zákazníka zaujať výrobkami v momente keď vyťahuje svoju peňaženku?
e dôležité si uvedomiť, že takéto služby neplatia len pre kamenné predajne ale taktiež aj pre on-line služby.
Prilákanie zákazníkov
Očakávate svojich nakupujúcich s úprimným úsmevom ešte pred samotným prekročením vstupných dverí? Pýtate sa ako im môžete pri výbere kúskov pomôcť?
Ak žijete v presvedčení, že tieto otázky patria pre vás ako aj pre zákazníkov do kategórie tých otravných, potom žiadne priaznivé výsledky ani z ďaleka neočakávajte.
Je predsa naivné si myslieť, že k vám prídu na základe zovretých prstov a vyložených nôh.
V mnohých ohľadoch je nutné nasledovať ideu čínskych obchodníkov. Rovnaká ocbhodnícka ,,agresivita“ je hnacím ponorom aj pre váš biznis.
Nezabudnite, že aktivita je kľúčovou činnosťou pre rýchly rast akéhokoľvek obchodu. Ako aj neustále hľadanie nových zákazníkov a získavanie pozitívnych odporúčaní.
- zdroj: entrepreneur.com