Home / email marketing / 12 dôležitých tipov pre email marketing

12 dôležitých tipov pre email marketing

Email marketing je jeden z najúčinnejších nástrojov pre podporu Vášho biznisu a premenu odberateľov na zákazníkov.
Informuje ich o nových produktoch, službách alebo ponukách, ktoré by mohli byť pre nich zaujímavé a posunúť ich v procese rozhodovania sa.

Tu nájdete 12 užitočných tipov na zvýšenie hodnoty a efektívnosti Vašich emailových kampaní:

1) Segmentácia B2B vs B2C

Marketing sa ostáva efektívnejším, keď ho zacielite na správnu osobu. Klienti B2B a zákazníci B2C majú rozličné záujmy, ciele, ako aj metódy rozhodovania, preto je dôležité deliť emailové kampane aby zapôsobili na cieľovú skupinu vždy správne.

2) Pridajte vyhliadky pre existujúcich zákazníkov

Aj keď vyhliadky pre Vás ešte len budú zarábať, musia poukazovať na reputáciu a hodnotu Vašej firmy, jej produkty alebo služby. Vaši zákazníci už vedia kto ste a čo robíte, teda chcú naďalej poznať novinky, špeciáne ponuky, služby a exkluzívne informácie. Mali by ste teda prispôsobiť emailovú korešpondenciu aby na Vašich odberateľov pôsobila počas rôznych etáp nákupného procesu.

3)Delenie na základe požiadaviek a potrieb

Táto segmentácia Vám dovoľuje identifikovať a namieriť marketing na správnych zákazníkov pomocou ich potrieb, záujmov a aktivít, ktoré sú u u každého z nich jedinečné. Ak teda pochopíte osobnosť zákazníkov, môžete zabezpečiť správne informácie správnym ľuďom v správny čas.

4) Angažujte Vašu klientelu znovu

Predtým, než znova prečistíte zoznam aby ste sa zbavili neaktívnych odberateľov, skúste ich osloviť znovu. Niektorými z riešení pre ich upútanie môže byť zmenený dizajn emailu, úprava editoriálu alebo zdieľanie kvalitnejšieho obsahu. Aj keď sú títo zákazníci momentálne neaktívni, stále sú pre váš biznis hodnotní.

5) Využite analytiku a merajte efektivitu kampane

Uistite sa, že máte mate pri odosielaní emailov pripravenú marketingovú stratégiu. Je dôležité mať na pamäti svoj cieľ. Napríklad získanie 100 nových odberateľov za 30 dní je hmatateľný cieľ, ktorý možno odmerať cez nástroje ako Google Analytics alebo HubSpot.

Tieto nástroje Vám zabezpečia užitočné náhľady ako sa vaši zákazníci správajú a aké majú preferencie, cez analyzu toho, ako často otvárajú emaily, odberajú newslettery, kliknutia na odkazy, vypĺňajú formuláre, nákupujú u Vás alebo návštevujú vašu stránku. Používanie týchto dát Vám dovoľuje zlepšiť stratégie Vášho email marketingu.

6) Používajte primárne a sekundárne CTA-čka (CTA- call to action)

Vždy po tom, čo si odberatelia prečítajú obsah Vašej správy, radi by vedeli “čo bude ďalej” Preto ich nenechávajte v domnienkach . Výzva do aktivity môže dopomôcť k tomu aby sa odberateľ stal zákazníkom. Niektorými príkladmi sú: Registrujte sa na pondelkový webinár, stiahnite si knihu zdarma alebo si pozrite dnešné video. Uistite sa že budú krátke, milé ale hlavne k téme. Navyše ak budete používať CTA-čka správne, pomôžu Vám pri zbieraní údajov a ďalšej segmentácií odberateľov.

7) Pochopte a zdôraznite problém zákazníkov

Ľudia neustále hľadajú odpovede a riešenia na svoje problémy. Ak svojim odberateľom zabezpečíte relevantný obsah v ktorom nájdu cenné riešenia, okamžite si pritiahnete ich pozornosť a získate dôveru. Vaša starostlivosť Vám dovolí spraviť z odberateľov zákazníkov aj tým, že odpoviete na špecifické otázky nakupujúcich.

8) Používajte behaviorálne spúštače

Behaviorálne spúšťače sú akcie vykonané online návštevníkmi, a odhaľujú Vám prechod do iného štádia v ich procese rozhodovania. Ak ľudia navštívia Vašu stránku viac než raz ale nekontaktovali Vás ani nič nekúpili, niečo im v tom bráni.

Preto je dôležité s týmito ľuďmi držať krok a dbať o to, aby na Vás mysleli. Môžete im poslať ďakovný email za navštívenie stránky, stiahnutie knihy, pozretie si jedného z webinárov, alebo pridanie produktu do nákupného košíka. Tak isto im môžete zaslať email zahŕňajúci FAQ, osvedčenia od iných zákazníkov, link na inú stránku alebo článok na blogu, ktorý by ich mohol zaujať.

9) Osobný email

Keď je email adresovaný zákazníkovi alebo klientovi spoločnosti osobne, je oveľa väčšia šanca, že email bude skutočne prečítaný. Osobné emaily ukazujú, že sa zaujímate o budovanie pevných vzťahov so svojími zákazníkmi, cítia že nie sú len položkou z dlhého zoznamu kontaktov.

Častokrát tomuto napomôže, ak na koniec mailu k menu pridáte aj fotku a kontaktné informácie odosielateľa (ak je to vhodné). Ak napíšete osobné emaily,maximalizujete tým obrat a predaj.

10) Pridajte sociálne média

Zapojenie sociálnych médií zosilní Vaše email kampane cez mnohé platformy. Je pomerne jednoduché zahrnúť do emailov ikony na zdieľanie alebo linky a príjemcovia Vašich správ dostanú možnosť zdieľať Váš obsah na svojich kanáloch a sociálnych sieťach. Týmto rozširujete dosah Vášho emailu ďaleko za zoznam emailových kontaktov.

11) A/B testovacie kampane

A/B alebo delené testovanie určuje ktorý variant emailu je pre Vaše kampane najefektívnejšia. Tým, že pošlete 2 verzie správy (A a B varianta) 2 rozličným skupinám príjemcov, môžete merať výsledky z počtu otvorení a z počtu prekliknutí. A/B testovanie v email kampaniach testuje úspešnosť rôznych názvov predmetu mailu, jeho dizajnu, ponuky alebo propagácie a obsah pred tým, než je poslaný cez hlavnú emailovú kampaň.

12) Zahrňte CRM (customer relationship management- manažment vzťahu so zákazníkom)

Jeho zahrnutie umožňuje udržiavať aktualizovaný zoznam kontaktov. Automatizovanie s CRM alebo API poskytuje možnosť svoje kampane plánovať dopredu, čo ušetrí Váš čas a peniaze.

Použitím týchto softvérov možno vytvoriť relevantnejšie, cielenejšie a automatizované kampane email marketingu.

zdroj: blog.hubspot.com

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.