Home / Nezaradene / V marketingu treba všetko vyskúšať a potom upraviť podľa vlastných skúseností

V marketingu treba všetko vyskúšať a potom upraviť podľa vlastných skúseností

Gábor Cseh zodpovedá za marketingové stratégie a kampane spoločnosti Fashion Days na 7 trhoch strednej a východnej Európy. Priznáva, že na začiatku mal aj on obavy z nakupovania oblečenia či topánok cez internet. O tom, ako sa zmenil prístup zákazníkov k nakupovaniu a tiež o tom, ako k tomu prispeli digitálne technológie si prečítate v rozhovore s ním.

Kedysi sme nakupovali len v kamenných obchodoch, teraz cez internet a najnovšie cez mobilné zariadenia. Je tento trend citeľný aj pri nákupoch oblečenia, topánok či doplnkov?

Nakupovanie cez mobilné zariadenia sa v súčasnosti rozmáha na všetkých trhoch. Veľké spoločnosti zamerané na predaj cez internet sa už dávno  zamerali najviac na predaj cez mobilné zariadenia a dosahujú skvelé výsledky v udržaní si zákazníka nakupujúceho prostredníctvom tohto kanálu. V prípade Fashion Days tvoria nákupy cez mobilné zariadenia už takmer tretinu a neustále stúpajú.

Nákup cez internet má svoje jasné nevýhody – danú vec si nemôžete vyskúšať, neviete jej presnú farbu či materiál. Nemajú už z takýchto nákupov zákazníci obavy?

Toho, že daný kúsok oblečenia, si nemôžem vyskúšať, som sa obával aj ja. No dnes už to nie je problém pre mňa, ani pre mnohých ďalších. Na stránkach totiž existujú tabuľky veľkostí s presnými mierami a tiež môžete oblečenie poslať späť a jednoducho ho vymeniť za väčšie či menšie.

Spoločnosť Fashion Days oslávi tento rok 5 rokov fungovania. Za tento čas ste získali 7 miliónov užívateľov. Vidíte tu ešte priestor pre ďalší rast?

Zákazníci nám pribúdajú každý deň. Myslím, že vo všetkých 7 krajinách sa trh nakupovania online vyvíja  a stále tu vidíme potenciál rastu.

Gábor CsehNa väčšine týchto trhov je vo svojej kategórii Fashion Days jednotkou. Čo je rozdiel medzi vami a konkurenciou, čo vás odlišuje?

Dokážeme prinášať produkty svetových módnych značiek dlhodobo. Okrem toho majú naši klienti z nakupovania zážitok a zameriavame sa tiež na kvalitné zákaznícke služby, čiže úspech pre nás nie je až takým prekvapením ako by sa mohlo zdať.

Ako líder na trhu, prinášate stále niečo nové aj v oblasti nových technológií, čo sa vám osvedčilo a čo nie?

Móda nie je artiklom, ktorý by užívatelia hľadali cez Google. Každá z platforiem ako Google, Facebook či mobilné aplikácie má svoje výhody aj limity.

Facebook sa za posledných 5  rokov veľmi zmenil, ktorá z nových funkcií je vaša obľúbená?

Využívame funkciu vytvárania Custom Audiencies a dnes si už bez nej nevieme predstaviť žiadnu efektívnu kampaň.

V poslednom roku ste spustili dve mobilné aplikácie. Sú úspešné?

Áno, obe aplikácie fungujú ešte lepšie, ako sme očakávali.

Ako veľká spoločnosť musíte byť stále o krok vpred a pozerať sa po nových príležitostiach ako rásť a prilákať nových zákazníkov. Máte nejaké tipy z oblasti výkonnostného marketingu, ktoré fungujú?

Každému by som odporučil, aby si každú vec vyskúšal a následne optimalizoval podľa svojich skúseností. Taktiež by som odporúčal, čo najmenej sa obmedzovať pri vytváraní kreatívnych konceptov.

Využívate v krajinách, kde pôsobíte rôzne kreatívy alebo budú modré tenisky fungovať všade rovnako dobre?

Topánky ako kategória alebo modrá a červená farba sú zásahom všade. Spôsob, akým ich v kreatíve využijete, sa však  v jednotlivých krajinách líši.

Čo je podľa vás dôležité v marketingu? Na čo je potrebné sa zamerať, aby sme dosiahli úspech?

Myslím, že na dosiahnutie úspechu je potrebné myslieť „out of box“ a pozerať na výkon viac ako na jeho estetické prevedenie.  Základom je tímová práca, takže prvým krokom je vybudovanie dobrého tímu a následné povzbudenie tímu k tomu, aby dosahoval dobré výsledky.

fashion days

Gábor Cseh pracuje v oblasti marketingu viac ako dvadsať rokov. Pravidelne prednáša na medzinárodných fórach a konferenciách. Viedol vynovenie a znovu spustenie najobľúbenejšej sociálnej siete v Maďarsku iWIW až do jej predaja Telekomu. Vo Fashion Days pôsobí už od začiatkov spoločnosti a vedie tím zameraný na výkonnostný marketing v siedmych krajinách strednej a východnej Európy.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.