Home / online biznis / Sociálne siete ako fenomén predaja v 21. storočí

Sociálne siete ako fenomén predaja v 21. storočí

Sociálne siete tu vždy boli, sú a dovolím si bez zaváhania povedať, že aj budú. Len v inej forme. Pred tým mali malý dosah. V miestnej dedine alebo mestečku. Mali úplne inú technickú a technologickú podstatu. Vážne, viete dať nejaký príklad?

Sociálne siete ako nástroj predaja

Včera som si vypočul veľmi zaujímavú myšlienku: „Bohatí nechodia nakupovať na Facebook“ Z toho vyplýval záver, že ak máte nejaký drahší produkt tak sa neoplatí ho promovať ho na Fejsbúku.

S touto vetou rozhodne súhlasím!

Nikto nechodí na Facebook s cieľom nákupu. Každý tam ide zabaviť sa, komunikovať s kamarátmi, dozvedieť sa nejaké tie novinky. Vďaka bohu, sociálne siete, ako ich poznáme v dnešnej dobe sú prvý reálny nástroj marketingovej komunikácie ktorý pôsobí oboma smermi. Nie len od predajcu k zákazníkovi, ale hlavne od zákazníka k predajcovi.

Žiaľ málokto to chápe. Tí menej šťastní (alebo vzdelaní) proste vidia, že každý je na FB. Mám produkt alebo firmu tak idem s tým na Facebook. A čo robím? Idem tvrdo po predaji. Samé statusy o akciách, zľavách, vernostných bonusoch a bla bla. Tvrdý selling vyvoláva ešte tvrdší odpor. Prečo? Lebo to robíte špatne.

Musíte to robiť tak ako hovorí Gary Vaynerchuk vo svojej knihe Jab, Jab, Jab, Right hook! Dávajte ľuďom to čo chcú (zábavu, komunikáciu, novinky), potom dávajte, ešte dávajte a keď ich máte tam kde chcete požiadajte o akciu (nákup, email, zdieľanie). Garantujem vám, že málokto povie nie.

Vybudujte si brand (nielen) cez Twitter

Jeden z organizátorov TEDxKošice mi povedal, že nepoužívali moc Twitter lebo im nefungoval minulý rok. Pravdu povediac som ich Twitter konto nesledoval, ale predpokladám, že nepridávali content pravidelne, vo väčšej miere a hlavne neodpovedali na otázky. To je základ na Twittri. Gary Vaynerchuk, autor knihy Roztoč to! (zas raz tento génius spoločenskej komunikácie) má 95% tweetov vo forme odpovedí na otázky ľudí. A zaberá to.

My sme mali na TEDxBanskáBystrica úžasnú interakciu. Naši followeri nám pomáhali s návrhom rečníkov, ponúkli sa, že dohodia prenájom priestoru atď. Počas podujatia Twitter wall zabezpečený cez sli.do doslova žil a vôbec nerušil. Podarilo sa nám vybudovať brand TEDxBB, ľudia nám verili. Včera som sa dokonca dozvedel, že jeden chalan sa registroval na Twitter priamo na podujatí, aj keď sa pred tým obával zložitosti.

Prečo je dôležité starať sa o ľudí a odpovedať na ich otázky?

Keď si chcete objednať webhosting, na koho sa obrátite? (Vážne, kto si v hlave nepovedal Websupport?) Máte chuť na dáky ten chutný (aké ironické) fastfood? (Isto sa vám v hlave vynorilo logo McDonalds)

Vidíte to? To, že sa firmy starali o vás vyvolá to, že aj vy sa budete starať o firmy v čase keď to budete potrebovať.

Ako ste na tom vy? Využívate sociálne siete na propagáciu svojej firmy? Ktoré? Postnite sem link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.