Home / SEO / Prečo by mal mať každý podnikateľ responzívnu webstránku

Prečo by mal mať každý podnikateľ responzívnu webstránku

Každým dňom pribúda množstvo používateľov, ktorí využívajú svoje mobilné zariadenia ako sú tablety a smartfóny na činnosti, ktoré boli v minulosti dostupné iba na počítačoch.

Mimo využívania sociálnych sietí alebo pozerania videí sa s dnešným smartfónom dá bez problémov objednať akýkoľvek tovar z e-shopu. To je fakt, ktorý by žiadny podnikateľ nemal podceňovať.

Pre vysvetlenie, responzívny dizajn predstavuje schopnosť webstránky prispôsobiť svoj obsah a štruktúru akémukoľvek zariadeniu, ktoré sa môže využiť na prezeranie webstránky. Pod týmito zariadeniami sa najčastejšie rozumie smartfón a tablet, ale taktiež aj rôzne veľkosti obrazoviek počítačov a notebookov alebo dokonca moderných televízorov.

Základom responzívnej webstránky teda je, aby používateľ získal 100 % obsahu bez ohľadu na to, aké zariadenie používa na prehliadanie webu. Poďme si uviesť zopár argumentov, prečo využívať responzivitu na svojom webe.

Zvýšená miera konverzie

Logicky, ak máte responzívnu stránku, vaši zákazníci môžu uskutočniť nákup, registráciu alebo prihlásenie na odber newslettera. Počet ľudí, ktorí využívajú svoje mobilné zariadenie na nákup tovaru navyše z roka na rok stúpa, takže čím dlhšie otáľate s responzivitou, tým viac si pod sebou pílite konár.

Uprednostnenie od Google vo vyhľadávaní

Responzívnu webstránku odporúča samotný Google, čo je ďalším dobrým dôvodom, prečo by ste túto skutočnosť nemali podceňovať. V opačnom prípade môže dôjsť k zhoršeniu pozície vo vyhľadávaní, čo predstavuje možnú stratu zákazníkov a tým pádom zníženie zisku.

Jednoduchšia správa webstránky

V prípade, ak využívate v rámci SEO dve separátne webstránky (desktop a mobil), je nutné vykonávať SEO na oboch jednotlivo. To sú však zbytočné starosti a náklady na vyše. Responzívnou webstránkou uľahčíte život sebe a svojim SEO špecialistom.

Pred niekoľkými rokmi sa brala stránka ako nevyhnutnosť. Doba sa však zmenila a latka sa posunula o niečo vyššie. V súčasnosti je nevyhnutné mať nielen webstránku, ale mať ju taktiež responzívnu. Obzvlášť ak podnikáte online a vlastníte napr. e-shop. Na prvý dojem máte iba jeden pokus, tak by ste si ho nemali zbytočne kaziť.

V prípade, ak vás tento článok o responzivite webstránky zaujal, môžete si stiahnuť zadarmo e-book o tom, ako si jednoducho vytvoriť responzívnu webstránku:

https://www.exohosting.sk/ako-si-vytvorim-webstranku-ebook-zadarmo

 

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.