Home / online biznis / eshop / SEO je základ, na ktorom budete svoj e-shop budovať ďalej

SEO je základ, na ktorom budete svoj e-shop budovať ďalej

Upiecť koláč je ľahké – pokiaľ použijete všetky správne ingrediencie už od začiatku.

Skúste si predstaviť situáciu, keď máte všetko pripravené a chýba už len vložiť svoje dielo do rúry na pečenie. Zrazu si však uvedomíte, že ste zabudli pridať vajcia.

Môžete pokračovať ďalej a výsledkom bude nepodarok, ktorý nebude veľmi chutiť alebo začnete úplne od začiatku a stratíte svoj vzácny čas, energiu a v konečnom dôsledku aj peniaze za ingrediencie.

Jeden SEO expert nestačí

A presne takto to funguje aj pri tvorbe eshopov a ich SEO. Veľa podnikateľov si myslí, že ak niečo vytvoria čo najrýchlejšie a po čase získajú financie, ktoré investujú do redizajnu, tak stačí jeden SEO expert, ktorý mávne kúzelnou paličkou a vystrelí ich eshop na prvé miesto. Takto to však pri eshope vôbec nie je.

Tvorbe eshopu by ste sa mali správne venovať už od začiatku, pokiaľ nie ste expert, je lepšie nechať si poradiť.  Podcenenie SEO hneď na začiatku bude viesť neskôr iba k frustrácii, ďalšiemu času a navýšenému rozpočtu.

Všetko ohľadom tvorby eshopov možno vedieť nemusíte. Niekedy je dobré (hlavne ako to myslíte s online podnikaním vážne) delegovať technické záležitosti na odborníkov.

SEO ako rozhodujúci faktor

Pokiaľ chcete maximalizovať potenciál pri tvorbe svojho eshopu už od začiatku, musíte si uvedomiť, že SEO patrí medzi jeho rozhodujúce faktory.

Pred dokončením informačnej architektúry, štruktúry a dizajnu webstránky a organizácii content marketingu musíte rozmýšľať nad tým, ako bude do týchto jednotlivých krokov integrované SEO.

Preto si všetko ohľadom SEO dôkladne naštudujte alebo sa obráťte na profesionálov.

SEO

Prečo? Dizajn, resp. redizajn môže mať dramatický dopad na váš PageRank, čo vyústi v dopade na návštevnosti a v prvom rade predaji.

Pridaná hodnota

Zapamätajte si, že žiadne dobré výsledky nevydržia dlho bez neustálej práce. Základ – dopriať zákazníkom nájsť to, čo hľadajú dnes už nestačí. Musíte k tomu pridať pridanú hodnotu ako je napr.:

  1. Blog – neprofilujte sami seba iba ako predajcu, využite blog a dokážte, že ste v danej tematike expert.
  2. Užívateľské recenzie – ľudia sú najšťastnejší, ak ich niekto počúva a snaží sa im porozumieť. Umožnite im teda vyjadriť svoj názor pod jednotlivými produktami aspoň formou komentáru.
  3. Videá a fotky – súčasť contentu, ktorá pri správnom prevedení dokáže na zákazníkov zapôsobiť. Všimli ste si, koľko eshopov má málo fotiek a takmer žiadne video?
  4. Sociálne siete – toto je samostatná kapitola, buďte si však istý, že dôležitosť sociálnych sietí narastá každým rokom. Preto nezaostávajte.

Budujte značku

Budujte predovšetkým svoju značku a pokiaľ sa dá, sústreďte sa na vytváranie eshopu, ktorý je love brand – to je najvyšší olymp, ktorý sa dá v marketingu dosiahnuť.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.