Home / SEO / Prečo publikovať PR články

Prečo publikovať PR články


Lepšie pozície vo vyhľadávaní v Google

Publikácia PR článkov je momentálne najviac preferovaná a praktizovaná marketingová stratégia v digitálnom svete. SEO (Search Engine Optimalization), zahŕňa praktiky ktoré zvýšia kvantitu návštevnosti vašej stránky, čím sa zlepší pozícia webstránky v internetovom vyhľadávači.

V skratke by sa dalo povedať, že PR články zlepšujú SEO, pretože odkazujú na stránky ktoré sa neskôr dostanú na vyššie pozície vo vyhľadávači Google.

Zmysel PR článkov

Po aktualizácii Google Penguin v Apríli 2012, Google kompletne zmenil predtým používané SEO taktiky, ako napríklad odkazy na internetové obchody, alebo vložené odkazy na spamy. Dnešné SEO stratégie musia byť komplexnejšie a spĺňať náročnejšie požiadavky ktoré určuje Google algoritmus PageRank. Práve preto sú PR články tak dôležitým komponentom v SEO stratégiách.

Spätné odkazy

Či už máte veľký alebo malý podnik, patričnú pozornosť by ste mali venovať stránkam s dôveryhodným obsahom a veľkou návštevnosťou. Tie totiž môžu uverejniť PR článok s kvalitným obsahom, vysokou frekvenciou kľúčových slov a spätným odkazom na vašu stránku.

Tým sa zvýši ich skóre v internetovom vyhľadávači a rovnako vzrastie aj popularita vašej domény pretože článok na vás odkáže. Google totiž pridelí vyššie skóre stránkam na ktoré odkazujú autoritatívne stránky veľkých spoločností.

Public Relations (PR) taktiky v digitálnom svete

Tak ako v reálnom svete, aj v tom digitálnom je Public Relations, alebo styk s verejnosťou dôležitým komponentom každej spoločnosti. Spoločnosť musí mať prínos pre verejnosť a dobrú reputáciu ak chce byť na trhu úspešná.

V online svete sú praktiky PR úzko späté so SEO a v rámci toho aj budovaním dobrých vzťahov medzi rôznymi firmami ktoré na seba na stránkach odkážu. Metóda odkazov ktoré prinesú vysoké skóre vo vyhľadávači Google ženie PR asistentov k oslovovaniu manažérov rôznych firiem s prosbou o publikáciu ich PR článkov.

Keďže je konkurencia častokrát veľká, nie vždy sú PR asistenti úspešní. Jednou z dobre zvolených taktík je osloviť tvorcov online publikácií s nápadom na PR článok ktorý je prospešný pre ich biznis v rovnakej miere ako aj pre vás.

Napríklad, ak ste si otvorili marketingovú agentúru, mohli by ste napísať článok o online marketingových stratégiách a uverejniť ich na stránke zaoberajúcou sa online biznisom. Ak je článok hodnotný a výstižný, každý majiteľ takejto stránky vám ho s radosťou uverejní.

kvalitné SEO

Optimalizácia PR článku pre SEO

Dobre napísaný PR článok by mal obsahovať tieto komponenty:

Použitie kľúčovej frázy v nadpise a podnadpisoch

Pre vyhľadávač Google je veľmi dôležité aby bola kľúčová fráza obsiahnutá v nadpise aj v podnadpisoch. Taktiež je to aj kritická súčasť efektívneho SEO obsahu.

Kvalitný a relevantný obsah článku

Článok by mal byť zaujímavý, relevantný, hodnotný a informatívny. Mal by poukázať na niečo nové a prezentovať iný uhol pohľadu. Takýto článok vám zabezpečí vysokú návštevnosť a taktiež vyššiu pravdepodobnosť že na vás niekto odkáže.

Článok musí byť bez gramatických chýb

Veľmi dôležitý komponent je napísať článok bez gramatických chýb a chýb v skloňovaní. Články s gramatickými chybami dostanú väčšinou veľmi nízke skóre v Google vyhľadávači a preto nie sú dobre viditeľné. Pôsobí to taktiež negatívne na užívateľa, ktorý stránku vyhodnotí ako spam a veľmi rýchlo z nej odíde.

Kľúčové slová by mali byť zahrnuté v obsahu aj v poslednej vete článku

Kľúčové slová sú dôležité, no nemalo by sa s nimi preháňať. Odporúčaný obsah kľúčových slov je 1-3% z celého obsahu. Stačí ak ich vyznačíte tučne alebo kurzívomGooglovský algoritmus si ich nájde. Rovnako ako v nadpise a podnadpisoch, je dôležité spomenúť kľúčové slová a frázy aj v poslednom odstavci alebo vete. PR články sú týmto podobné školským referátom keď zachovávate istú štruktúru písania. Posledný odstavec by mal obsahovať zhrnutie celého článku.

Rozdelenie článku do sekcií

Taktiež dôležitý element v online svete. Užívatelia nemajú čas na čítanie dlhých a zložitých článkov. Informácie vyhľadávajú zvyčajne za účelom nájdenia hľadaného výrazu a jeho vysvetlenia. Keď je obsah stručný a k veci, užívatelia si ho radi prečítajú až do konca. Presne takto je nastavený aj Google algoritmus.

Odkaz na stránky s relevantným obsahom

Zmyslom PR článkov sú práve spätné odkazy na stránky s relevantným obsahom. Google vyhodnocuje stránky s odkazmi vyšším skóre, avšak musia to byť frekventované stránky s kvalitnou a dlhou históriou.

PR články

Benefity PR článkov

Google vyhľadávač má prísny algoritmus podľa ktorého vyhodnocuje stránky a udeľuje im skóre na základe ktorého sa potom stránka dostane na určitú pozíciu vo výsledku vyhľadávania.

Kvalitne napísané PR články zabezpečia lepšie pozície v Google výsledku, no taktiež napomôžu firmám budovať si vzájomné vzťahy a odporúčať (odkazovať) jedna na druhú.

V konečnom dôsledku reprezentuje metóda uverejňovania PR článkov prínos aj pre užívateľa, ktorý sa dostane k množstvu informácií v rýchlosti jedného kliku.

Aký je tvoj názor?

názorov

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.