Hovorí sa o tom, že kvôli webdesignu chodia na stránku iba dvaja ľudia – grafik a majiteľ webu, ostatných zaujíma iba obsah. Do určitej miery to je pravda – ak je obsah naozaj kvalitný, dizajn nie je taký dôležitý.
Je tu však jedno veľké ale, a to znie: prečo by mal niekto tráviť svoj voľný čas na stránke, ktorá je odpudivá? Prečo mu ten čas, ktorý strávi čítaním, pozeraním videa alebo chatovnaím, nespríjemniť? Obsah a webdizajn sú spojené nádoby, hoci to na prvý pohľad nevyzerá.
Dobrý webdizajn zaujme
Nie je správne robiť zo všetkých ľudí ignorantov, ktorým na vzhľade stránky nezáleží. Je jedno, či predávate kryty na mobily, pneumatiky alebo máte spravodajský portál, priplaťte si za dizajnéra, ktorý sa s vašou stránkou pohrá.
Prečo? Pretože ľudia viac dôverujú niekomu, kto sa im páči, je im sympatický alebo majú niečo spoločné. Preto urobte zo svojej webky neodolateľnú ženu alebo muža, ktorý vašich návštevníkov okamžite zaujme.
Prieskumy hovoria o tom, že ľudia si radšej kupujú od niekoho, kto im je sympatický.
A teraz prichádza na scénu obsah
Pri metafore stránky, ktorá vystupuje človek, ešte chvíľu ostaneme. To, že je niekto pekný, neznamená, že bude všetko podľa jeho predstáv.
Predstavte si, že idete s krásnou ženou/mužom na rande, veľmi sa vám páči, ale už po prvých minútach rozhovoru, zistíte, že je obsahovo úplne prázdny.
Rozpráva iba o sebe, je afektovaný, nudný, nevie, čo chce povedať a nedajbože ešte aj hlúpy. Vtedy sa ďalšie rande len ťažko zopakuje. Aj preto by ste si mali dať pri tvorbe eshopu či stránky záležať na kvalitnom obsahu.
Ako má vyzerať kvalitný obsah
Môže to byť video, text, hra, jednoducho čokoľvek, čo má pridanú hodnotu pre vášho návštevníka. Vytvorte niečo jedinečné, čo nikde inde nenájde. Predávate nábytok? Natočte krátke video, ako si vyrobiť vlastný stôl. Vyrábate cestoviny? Píšte si vlastné recepty.
Najdôležitejšie však je, že to musí byť zadarmo. Nebojte sa, oplatí sa vám to, aj tu platí pravidlo reciprocity – ak niekomu dáte niečo zadarmo, s najväčšou pravdepodobnosťou sa vám to bude snažiť platiť. A prečo nie tak, že sa stane vašim zákazníkom?