Home / online biznis / eshop / Prevádzkujete eshop? Vaši zákazníci si zaslúžia prvotriedne služby

Prevádzkujete eshop? Vaši zákazníci si zaslúžia prvotriedne služby

Prevádzkovať eshop nie je nič jednoduché. Mnoho začínajúcich prevádzkovateľov sa často krát zamýšľa, aké je tajomstvo úspechu veľkých eshopov, ktoré po čase expandujú do zahraničia, majú stabilnú základňu vracajúcich sa zákazníkov a miliónové tržby.

Úspech stojí na kvalitných službách a pridanej hodnote

Online nakupovanie sa na Slovensku teší neustále sa zvyšujúcej popularite.  Tržby, samotné predaje ako aj sumy peňazí minuté na marketing neustále narastajú. Rovnako tak rastie aj počet predajcov a teda aj samotná konkurencia.

Ty úspešnejší jednotne tvrdia, že úspech nie je ani tak o cenotvorbe ako o poskytnutí skutočne kvalitných služieb a pridanej hodnote.

Ako by mal vyzerať kvalitný eshop?

Vaši zákazníci si zaslúžia prvotriedne služby a vy by ste im ich mali dopriať. Umožniť zákazníkom nakupovať v eshope, ktorý:

  • Umožní zákazníkom úhradu platobnou kartou
  • Je optimalizovaný pre mobilné zariadenia (responzívny dizajn)
  • Dbá na prvotriednu zákaznícku podporu.
  • Informuje zákazníkov o dostupnosti tovaru na sklade
  • Poskytuje prvotriedne logistické služby, ktoré nesklamú a na ktoré sa dá spoľahnúť

Hlavne v prípade posledného bodu majú zákazníci veľké očakávania a na objednaný tovar sa tešia a čakajú dodanie tovaru včas. Je teda na mieste zodpovedať si otázku, ako poslať balík s tovarom zákazníkovi tak, aby bol maximálne spokojný?

Prevádzkovateľ eshopu túto otázku a jej riešenie dokáže celkom ľahko delegovať. Dôležitým krokom je správny výber spoľahlivého partnera pre balíkovú prepravu.

Na čo si dať pri výbere partnera pre logistiku pozor?

Pri výbere by mal prevádzkovateľ eshopu dbať v prvom rade na spokojnosť a komfort budúcich a súčasných zákazníkov. Dôležité je preto vybrať partnera pre logistiku zásielok na základe viacerých kritérií:

  • Kvalita doručenia by sa mala pohybovať na úrovni blízkej 100%
  • Platba kartou priamo u kuriéra by mala byť samozrejmosť
  • Email či SMS notifikácia pre zákazníkov
  • Možnosť zvoliť si presný čas doručenia tovaru
  • Zákazník by mal mať možnosť dostať svoj zakúpený tovar už nasledujúci deň od nákupu
  • Samozrejmosťou by tiež malo byť sledovanie pohybu jednotlivých zásielok

balik

Dajte im ešte niečo extra

Okrem skutočne kvalitných služieb, ktoré váš eshop zákazníkom ponúka, môžete zákazníkom dať niečo extra. Napríklad možnosť vyzdvihnúť si objednaný tovar na niektorom z výdajných miestach. Ide o takzvané ParcelShopy, kam si nechá zákazník poslať tovar.

Implementácia tejto služby do eshopu je jednoduchá a o technológiu sa starať nemusíte. Celú túto službu opäť zabezpečuje kuriérska spoločnosť.

Myslite do budúcna a prekonávajte hranice

Myslite tiež na budúcu expanziu alebo na zákazníkov za hranicami. Pohodlné posielanie balíkov do zahraničia by nemalo zbytočne navýšiť konečnú cenu tovaru.

Ako poslať balík do zahraničia bezpečne, rýchlo a za rozumnú cenu? Určite stojí za úvahu zvoliť na posielanie balíkov spoločnosť s medzinárodnou pôsobnosťou.

Kvalitné služby sú najlepším marketingom

Dá sa povedať, že logistika tovaru je posledným procesom, ktorým môžete vášho zákazníka buď sklamať, splniť jeho očakávania alebo ho milo prekvapiť. Výberom toho správneho partnera môžete svojim zákazníkom ukázať kvalitu svojho eshopu a to na všetkých možných frontoch.

Zákazníci sa k vám budú radi vracať a využívať vaše služby dlhodobo. Kvalitné služby sú najlepším marketingom aký kedy kto vymyslel. Spokojní klienti o svojich skúsenostiach radi rozprávajú ďalej.

A tie najlepšie odporúčania sú predsa tie osobné!

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.