Content marketing alebo v preklade obsahový marketing je schopnosť komunikovať so zákazníkmi a fanúšikmi bez to, aby ste im niečo priamo v priebehu komunikácie predávali. Content marketing je pravidelná tvorba a distribúcia hodnotného obsahu za účelom zlepšovania obchodných výsledkov.
Znamená to, že ako prevádzkovateľ eshopu si založíte firemný blog, na ktorom budete publikovať články, prostredníctvom ktorých nebudete priamo nabádať čitateľov ku kúpe vašich produktov.
Tento pre vašich potenciálnych zákazníkov hodnotný obsah by ste mali publikovať pravidelne a zdarma! Na základe vami publikovaného obsahu by malo byť jasné, že ste odborník vo svojom obore. Mal by čitateľom poskytovať odpovede na ich otázky a riešenia na ich problémy. Len vtedy bude obsahu skutočne hodnotný pre čitateľov.
Samozrejme vami publikovaný obsah by mal byť úzko spojený s produktom, ktorý predávate alebo službou, ktorú ponúkate.
Jednoducho povedané, čitateľ vášho blogu by vás na základe vami publikovaného obsahu mal považovať za odborníka a mal by vám začať dôverovať.
Ľudia totiž veľmi radi nakupujú no na druhej strane sú dosť nervózny, ak im niekto niečo predáva. Podstatne ľahšie zákazníci nakúpia tovar alebo služby od odborníka ako od obyčajného predajcu.
V skratke by mal content marketing budovať:
- dôveru
- sympatie
- vzťah
- značku
Momentálne mám rozčítanú novú knihu Obsahový marketing, ktorá sa úplne celá venuje problematike Content marketingu.