Home / email marketing / 7 zaručených rád, ako napísať email ktorý si prečíta každý

7 zaručených rád, ako napísať email ktorý si prečíta každý

Dnes si čo to povieme o emailoch. Vynikajúcom prostriedku, neoddeliteľnej súčasti nášho každodenného života. Žiaľ aj emaily sa stali obeťou markeťákov. Úplne sme ich zruinovali. “Vďaka” neustálemu bombardovaniu, zo všetkých strán je takmer nemožné napísať email cudziemu človeku, tak aby ho otvoril. Samozrejme, nedávno som vám dal radu ako zvýšiť mieru odpovede na vaše emaily o 30%, no ak pošlete príšernú správu tak vás nič nezachráni. Poďme rovno k veci…

Ako písať emaily úplne cudzím ľuďom?

Nerobte to ako moja mama! Poznám ju od svojho narodenia a vždy sa poriadne zapotím, kým rozlúštim čo mi vlastne chcela povedať v maile alebo sms-ke.

Pravidlo číslo 1: Dajte jasne vedieť čo chcete (tak aby sa dalo na mail odpovedať áno alebo nie)

Za deň dostanete tonu mailov. No keby ste mali každý jeden otvárať a dešifrovať, čo po vás vlastne chcú, tak by ste sa na to asi najskôr vykašľali. Nečakajte, že vám ľudia odpíšu a budú sa pýtať o čo vám vlastne ide. Podmienkou otvorenia je…

Pravidlo číslo 2: Predmet (pútavý, ale nepovie vám všetko hneď)

Ak napríklad predávate prípravok na zvýšenie efektívnosti spaľovania motorov použil by som takýto predmet: “Fero, vieš ako zvýšiť efektivitu spaľovania tvojho auta o 80%?” Otázky zaberajú. Je tam sľub nejakej hodnoty (ale nie prezradenie tajomstva) a hlavne sa dodržuje…

Pravidlo číslo 3: Buďte osobní

Meno v predmete aspoň pôsobí, že neposielate skupinový email vytvorený podľa predlohy. Keď vidím dáky reťazový email automaticky ho zatváram. Vy nie?  Vtedy to nezachráni ani…

Pravidlo číslo 4: Kredibilita, prečo počúvať práve mňa?

Nechajte prehovoriť čísla. Som odborník v tejto oblasti lebo vďaka mojej kampani stúpol počet nahlásených nelegálnych skládok, medzimesačne,  o viac ako 300% (true story), predal som 100 lístkov na konferenciu bez jediného centu do tradičného marketing (another true story).

Ak nemáte číselné podklady zahrajte to na emócie. Veľmi si vás vážim p. Šťastný, ako malý chlapec som čítal vašu knihu a súhlasím s vašou kritikou p. Širokého (another true story). Následne…

Pravidlo číslo 5: Choďte k veci

Nechoďte okolo hourcej kaše. Sformulujte do jednej až dvoch viet čo si od dotyčného prosíte. Ak sa to nedá dať hneď na začiatok mailu tak to odlíšte. Buď boldom alebo farebne. K svojej prosbe…

Pravidlo číslo 6: Stanovte deadline

Je to divné, znie to drzo, ale zaberá to. Keď nemáte presne stanovený čas dokedy mate niečo  vyriešiť, tak si to často odložíte. Potom zabudnete. Ak sa vám dotyčný nepripomenie tak ste navždy stratený. Dátum a čas v maili pôsobia magicky. Vytvárajú akýsi psychický tlak na prijímateľa. Keď toto všetko splníte nezabudnite na jednu vec…

Pravidlo číslo 7: Pozrite si email na smartfóne

Stále viac a viac ľudí mi odpovedá na emaily a na konci textu narazím na magickú formulku,: “Sent from my iPhone” . Dajte si záležať na tom, čo posielate. Darmo, že mail vyzerá super na PC ak je nečitateľný na mobile. Pozrite si ho a upravte do prijateľnej podoby.

Pomohl vám tento článok? Našli ste v ňom pridanú hodnotu? Urobíte mi obrovskú radosť ak ho zazdieľate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.