POP a POS nosiče sú neoddeliteľnou súčasťou prezentácie tovaru v mieste nákup a predaja. Sú súčasťou marketingovej in-store komunikácie a ideálnym nástrojom na podporu kampane.
Škála konkrétnych riešení je široká, len na dizajne a prevedení však úspech týchto reklamných formátov nezávisí. Nemenej dôležité je aj umiestnenie, ktoré musí byť strategické, aby nenabúralo efektivitu POP / POS médií. Akých princípov sa držať?
Z výsledku prieskumu nákupného správania Shopper Engagement Study Czech Republic vyplýva, že 52% nakupujúcich príde do obchodu bez výraznej preferencie konkrétnej značky a produktu a až 59% nákupov je impulzívnych, vykonaných na základe rozhodnutia na predajnom mieste.
Predaj tovaru podporený niektorým z POP / POS materiálov sa zvýši priemerne o 45%, investovať do tejto formy propagácie teda prináša vysokú pravdepodobnosť úspechu. V sales promotion patrí k overenej klasike, ktorá príliš nepodlieha trendom a prináša dobré výsledky.
Ak podnikáte na kamenných predajniach, tieto užitočné nástroje vám iste nemusíme predstavovať. Napriek tomu sa aj skúsení obchodníci dopúšťajú základných chýb, čo sa týka umiestnenia jednotlivých nosičov.
To môže mať negatívny vplyv na celkovú úspešnosť, lebo zle umiestnené reklamné ponuky nedokážu upútať pozornosť zákazníka, a teda ovplyvniť jeho konečné rozhodnutie o kúpe.
Správne umiestnenie je kľúčové
Práve umiestnenie je kľúčovým atribútom predajnej efektivity POP / POS propagácie tovaru. Platí, že strategickejšie umiestnený stojan, hoci klasický, bude lepšie predávať ako kreatívny a technologicky zaujímavo poňatý stojan na zlom mieste.
Na úrovni všeobecných odporúčaní kovaní marketéri radia umiestňovať tieto prostriedky reklamnej komunikácie na miesta, kadiaľ prechádza najviac zákazníkov alebo kde sa najdlhšie zdržujú. To platí nielen v rámci celej predajnej plochy, ale aj v jednotlivých produktových sekciách.
Strategicky výhodne umiestnený POP / POS pútač je tiež dobre viditeľný krátko po príchode do predajne či produktovej sekcie. Ak by sa napríklad nachádzal na konci nákupnej uličky, zákazník bude mať pravdepodobne už v košíku vložený iný výrobok od konkurencie a na oznámenie z POP / POS pútače nebude brať ohľad. Je teda vhodné umiestňovať ich na začiatok, alebo aspoň v prvej polovici danej sekcie.
Správny impulz ku kúpe
Štúdia mapujúca nákupné správanie a návyky opakovane poukazujú na skutočnosť, že impulzné nákupy ovplyvňuje aj naladenie zákazníka a jeho vnímavosť voči reklamným oznámeniam.
Priamo pri vstupe do predajne a v prvej tretine nákupnej zóny nie sú zákazníci ešte plne pripravení vnímať oznámenie na POP médiách a impulznému nákupu nie sú príliš naklonení. Do nákupného módu sa prepínajú postupne a postupne sa aj zvyšuje vnímanie a účinnosť pôsobenia POP / POS nosičov.
Umiestnenie podporíte aj zodpovedajúcim dizajnom
Na správnom mieste o to viac vyniknú účelné a vhodné POP / POS materiály z lepenky a kartónu. Nájdete ich u popredného tuzemského výrobcu obalových materiálov Paketo.one.
Vďaka 21ročným skúsenostiam v obore vám pomôžu s najvhodnejším výberom materiálu a jeho spracovaním. Výrobca využíva viacvrstvové lepenky, kartóny či papiere rôznych gramáží a povrchových úprav.