Mobilné nakupovanie cez smartfóny alebo tablety sa stáva dôležitým predajným kanálom nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Trend potvrdil aj najväčší inšpiračný portál na zážitky Zľavomat.sk. Len za prvý polrok tohto roka medziročne vzrástol počet prístupov z mobilov o vyše 67 % a z tabletov o takmer štvrtinu.
„Podľa našich dát, ak sa zákazník stane mobilným shopperom, počet jeho objednávok prudko vzrastie. Dôvodom je to, že nakupovanie cez mobil a aplikáciu je rýchlejšie, jednoduchšie a ľudia tak môžu nakupovať kdekoľvek a kedykoľvek. Počet zrealizovaných nákupov z mobilov vzrástol za prvý polrok tohto roka medziročne o vyše polovicu a nákupy cez mobilnú aplikáciu až o rekordných 354 %,“
prezradil Štefan Miho, marketingový manažér Zľavomat.sk.
Len za mesiac júl tvoril počet prístupov z mobilov a tabletov až polovicu všetkej návštevnosti portálu Zľavomat.sk
Najčastejšie značky mobilných telefónov podľa prístupov:
- Samsung
- Apple
- Sony
- HTC
- LG
- Huawei
- Lenovo
Zdroj: Zľavomat, 1. polrok 2016
Zľavomat na jeseň minulého roka redizajnoval svoju aplikáciu a ako prvý zľavový portál zrušil papierové kupóny, ktoré mnohých zákazníkov odrádzali od nákupu. V aplikácii funguje totiž tzv. trhačka zliav, ktorá umožňuje uplatnenie zľavy pohodlne cez mobil kdekoľvek – v reštaurácii, na dovolenke alebo v bare.
„Aktuálne má novú Zľavomat aplikáciu vo svojich mobiloch stiahnutých vyše 75-tisíc zákazníkov. Len za posledný mesiac aplikáciu použilo priemerne 15-tisíc ľudí,“
dodal Štefan Miho. Ľudia podľa neho vyhľadávajú čoraz viac funkciu lokálnych zliav – používatelia priamo na mape vidia zaujímavé inšpirácie zo svojho okolia.