O odvážnej slovenskej aplikácii Droppie, ktorá je k dispozícii od decembra minulého roka, bolo už čo to počuť. Teraz však Droppie prichádza s úplne novou verziou a dokonca prešla kompletným rebrandingom.
Droppie v týchto dňoch púšťa do sveta novú, prepracovanú verziu, ktorá má priniesť používateľom ešte lepší zážitok. Už teraz sa prostredníctvom tejto aplikácie vytvorilo viac ako 130 000 droppov. Nová Droppie 2.0 je zatiaľ dostupná len pre iOS zariadenia, no čoskoro bude aplikácia k dispozícii aj na Android Play store.
Princíp aplikácie bol už mnohokrát vysvetlený, no určite stojí za to si ho pripomenúť. Užívateľ urobí fotku, môže k nej pridať odkaz či popis a „dropne“ (zanechá ju na mieste, kde sa práve nachádza).
Aplikácia presne zaznamená GPS súradnice, kde bola fotografia urobená. Ak iný, náhodný užívateľ Droppie ide cez miesto, kde bola fotografia vytvorená, dostane informáciu do mobilu, že prechádza bodom – droppom, kde ju niekto zanechal a môže si ju pozrieť a reagovať na ňu vlastnou fotografiou s textom.
Od januára prešla aplikácia mnohými vylepšeniami, pričom jej autori pozorne načúvali užívateľov.
Marek Šándor, zodpovedný za produkt, to jednoducho zosumarizoval:
„Kráčaš ulicami, dropuješ svoje vlastné fotky a popritom zbieraš fotky, ktoré niekto zanechal na tvojej trase. Tých ľudí pritom nemusíš vôbec poznať, a to je na tom to krásne.“ Celá aplikácia je pritom nenáročná, priamočiara, zároveň vzrušujúca. „Práve v týchto dňoch si našu aplikáciu vybrala svetovo známa stránka Product Hunt a venovala jej nemalú pozornosť. Stránku Product Hunt si nesmierne vážime a objaviť sa na ich zozname znamená pre nás nesmierne veľa,’’
dodal Marek Šándor.
Pokiaľ ide o zakladateľov projektu, Martin Herman a Marek Šándor si predsavzali expandovať na americkom trhu. Vzhľadom na to, že študentské prostredie je veľmi úrodná pôda na podobné aplikácie, začínajú spúšťaním niekoľkých aktivít na amerických univerzitách. Momentálne sídlia v Kalifornii, kde denno-denne pracujú na vylepšeniach svojho produktu.
„Amerika je veľmi špecifický trh na marketovanie podobných aplikácií, no už teraz sa nám podarilo spustiť niekoľko aktivít, najmä na kalifornských univerzitách, ktoré začínajú prinášať svoje ovocie. Každý nový deň berieme ako výzvu. Veríme, že úspech na americkom trhu priamo povedie aj k celosvetovému úspechu.‘’,
dodal Šándor.
Ako to funguje?
Droppie je jednoduchý geo-lokačný systém, kde prebieha komunikácia prostredníctvom fotiek. Výber miesta nie je ničím limitovaný a závisí len od používateľa. Môže to byť kaviareň, škola, bar. Droppie stavia najmä na inovatívnom nápade fotky spojiť s fyzickým miestom, ako aj na moment prekvapenia, keďže užívateľ môže natrafiť na dropy celkom cudzích ľudí.
Hlavným cieľom aplikácie je priniesť ľudom nový spôsob komunikácie, ktorý je zábavný a taktiež úplne odlišný od ostatných sociálnych sietí. Vďaka aplikácii sa užívateľ dostane do kontaktu s ľuďmi mimo svojich skupín na iných sociálnych sieťach. Zároveň sa však nemusí obávať nechcenému náporu „dropperov“. Konkrétnu fotografiu môže vyzdvihnúť len určitý počet ľudí (5), následne tento drop z daného miesta zmizne.
Link na stiahnutie aplikácie: https://itunes.apple.com/us/app/droppie/id944253667.