Home / online biznis / 3 dôvody, prečo skombinovať SEO a PPC

3 dôvody, prečo skombinovať SEO a PPC

PPC a SEO sú pre mnohých veľmi odlišné kategórie. Všetci pod týmito pojmami rozumejú určitú online propagáciu, ktorá im prinesie nových návštevníkov a v konečnom dôsledku zákazníkov.

K dosiahnutiu svojich cieľoch využívajú niektorí vlastníci web stránok a eshopov len jednu z týchto „metód“. V tomto článku sa Vám však budeme snažiť vysvetliť, prečo treba skombinovať SEO s PPC.

Dôvod č. 1 – Synergický efekt

Cieľom SEO aj PPC je dosiahnutie vyššej návštevnosti a predovšetkým relevantných návštevníkov, ktorí predstavujú cieľovú skupinu pre daný web.

Adekvátne náklady vynaložené na obe tieto metódy sa stierajú so ziskom, ktorý logicky plynie z návštev.

Synergickým efektom sa dosahuje aj vyššia známosť webu a celkovú úsporu času, ak sa o SEO aj PPC stará jedna agentúra či navzájom prepojení ľudia, ktorí si zdieľajú štatistiky a dôležité údaje, ktoré napomôžu k lepšej efektívnosti optimalizácie, ako aj platenej reklamy vo vyhľadávači.

Dôvod č. 2 – Lepšie poznanie zákazníkov

Čím viac štatistík, tým viac informácií, ktoré Vám napomôžu pochopiť návštevníkov a zákazníkov. Zistíte tak kanály, pomocou ktorých prišli na web, ktoré podstránky ich najviac zaujímali a kde strávili najviac času. Podľa miery prekliku či konverzného pomeru zistíte, ktoré weby „fungujú“ a na ktoré sa treba zamerať.

Taktiež si môžete upraviť databázu slov, na ktoré sa zameriavate pri optimalizácií. To Vám napomôže zlepšiť Vašu pozíciu vo vyhľadávačoch na vybrané kľúčové slová a frázy.

Dôvod č. 3 – Plnenie krátkodobých a dlhodobých cieľov

Každý, kto sa rozhodne pre SEO alebo PPC chce vidieť výsledky, pretože investované peniaze sa jednoducho musia vrátiť. Pri optimalizácií pre vyhľadávače hovoríme o dlhodobých cieľoch, ktoré sa zvyknú napĺňať až po niekoľkých mesiacoch.

Znamená to teda, že SEO je dlhodobá záležitosť a rozhodnúť sa pre ňu len na mesiac či dva je nezmysel. Pri PPC platí opak. Návštevníkov získate prakticky okamžite a tak vidíte už od prvého mesiaca efektivitu kampane.

Uvažujte teda nad flexibilitou jednotlivých nástrojov. Flexibilnejšia je platená reklama vo vyhľadávači, avšak z dlhodobého hľadiska je rozhodne lepšie SEO.

Nezabúdajte však ani na kvalitný web, ktorý je základom pre obe metódy. Tvorbu webu dnes vykonáva viacero firiem, avšak len s máloktorými budete spokojní, čo sa vizuálu aj funkčnosti týka.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.