Home / online biznis / homeworking / 5 tipov pre poriadok vo vašej home office

5 tipov pre poriadok vo vašej home office

Prevádzkovanie home office – napriek tomu, že má mnoho výhod – má aj svoje tienisté stránky. Práca z domu znamená, že oddeliť pracovný a súkromný život je omnoho ťažšie, než keby ste každé ráno do kancelárie dochádzali.

A to, že pracovňa je často hneď vedľa, či dokonca súčasťou, obývačky alebo inej izby v byte, znamená, že sa v nej veľmi ľahko nahromadí neporiadok.

Investícia do vhodného nábytku sa oplatí

Domáca kancelária by mala svojmu používateľovi poskytnúť jednoznačný – „čistý“ priestor vyhradený na prácu. To znamená, že by sa v nej malo nájsť dosť miesta na elektroniku, potrebné dokumenty, papiere, kancelárske potreby a všetko ostatné, čo by ste k práci mohli potrebovať.

Pri výbere kancelárskeho nábytku sa preto presvedčte o tom, že vám na toto všetko poskytne priestor. To znamená, že napríklad pri výbere kancelárskeho stola preverte výšku a šírku jednotlivých zásuviek, pri výbere poličiek zase dbajte o to, aby sa do nich zmestili organizačné šanóny, doprajte si miesto na kancelársky odpadkový kôš, ale aj pohodlnú kancelársku stoličku.

home office

Všetko má svoje miesto, aj vaša práca

Pracovný priestor by ste mali zorganizovať do jednotlivých zón, ktoré budú určené na vykonávanie danej špecifickej činnosti. Vyhraďte si pracovnú stanicu, kde bude dominovať počítač s veľkým monitorom a najčastejšie používané kancelárske potreby.

Neďaleko by mala byť stanica so všetkými potrebnými dokumentmi, zložkami, organizérmi, slovníkmi, odbornými knihami, ktoré pri práci používate, a inými materiálmi. V neposlednom rade by malo niekde byť „skryté“ vaše osobné zásobovacie centrum, kde nájdete všetky potrebné euroobaly, nepoužívané zakladače a čisté papiere.

Elektroniku umiestnite umne

Elektroniku si v pracovnom priestore rozložte podľa toho, ako často ju používate. Ak napríklad často používate tlačiareň alebo skartovačku, majte ich po ruke, v opačnom prípade ich ale na obdiv nikomu vystavovať nemusíte. Skryť môžete aj hlavý box od počítača, najmä ak ho používate len málokedy.

Taký skener, ak skenujete skutočne len z času na čas, môžete tiež umiestniť mimo hlavnej pracovnej stanice. Takisto netreba zabúdať na to, že na rozloženie komponentov od počítača existujú isté pravidlá, ktoré vám budú šetriť chrbticu i oči – pri sedení by ste mali dbať o dodržiavanie istých vzdialeností a pravých uhlov.

Na káble sa nikto nechce pozerať!

Zorganizovanie káblov dá v dnešnej modernej dobe riadne zabrať. Jednotlivé káble označte nálepkami. Káble ktoré majú po vašej kancelárii spoločnú cestu, môžete spojiť do jedného veľkého „káblového lana“.

V kancelárii vo všeobecnosti používajte prepäťové ochrany. Niektoré na pohľad škaredé príslušenstvo (napríklad internetový router) môžete originálne skryť do prázdneho šanónu alebo do napodobeniny obalu od knihy.

Papier sa hromadí, treba ho organizovať

zakladače

Poznáte to – stačí, že prinesiete do kancelárie poštu, vytlačíte faktúry, poznačíte si zoznam na nákup… a už máte po stole kopec papierov a papierikov. V takom chaose sa ľahko čosi stratí.

Vytvorte si priečinky na spracovanie dokumentov, kde budete mať miesto aj na dosiaľ nespracované materiály, ktoré ešte len čakajú na zorganizovanie.

Pár tipov na záver

 

  • Vždy používajte menšie organizačné jednotky – zásuvky predeľte na menšie priečinky, dokúpte si škatule a menšie škatuľky, či kancelárske odkladače a priehradkové moduly, do ktorých poukladáte všetko potrebné.
  • Veci zo stola odpracte do poličiek nad ním alebo vedľa neho.
  • Kľúč od vašej pracovne bude vaším najlepším kamarátom. Tomu proste verte. Pri zamykaní nechajte telefón a všetky sociálne médiá ďaleko za dverami.
  • Magnetická tabuľa by nemala chýbať v žiadnej domácej kancelárii. Poslúži ako miesto pre dobré nápady, ale aj rodinné či pracovné odkazy a pripomienky.
  • Zálohujte. A trieďte podľa farieb. Papierové dokumenty sa často stratia alebo skončia v nesprávnej zložke. Takéto chyby môžu vyjsť podnikateľa riadne draho. Zálohovať by ste mali aj elektronické dokumenty a všetko dôležité v papierovej forme preneste aj do bezpečia počítača.
  • Vaša home office môže byť kdekoľvek. Len nie v spálni. Spálňa by mala byť posvätným miestom, kam má práca absolútny zákaz vstupu. Pracovný kútik v spálni je to najhoršie, čo pre seba môžete urobiť.
Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.