Pre mnohých je založenie spoločnosti splneným snom, sú plní elánu, tešia sa na to, ako budú konečne pracovať sami na seba a budú sa môcť realizovať.
To je z väčšej časti pravda, no bez toho, aby ste si vyhrnuli rukávy a poriadne zamakali to nepôjde. A jednou z oblastí, ktorú nemôžete podceniť je marketing. Je jedno, či predávate presýpacie hodiny, ponúkate masáže alebo vyrábate pivo, na marketing a PR musíte myslieť v každom prípade.
Na čo by ste sa mali najviac zamerať?
Bez webstránky ani krok
Nemať svoj vlastný web, je jednou z častých chýb podnikateľov. Častých a závažných. Zamyslite sa nad tým, kde vás bude potencionálny klient hľadať asi skôr? Navštívi vás v kancelárii alebo si zapne internet a tam si nájde vašu stránku.
Presne tak, web je dnes prakticky nutnosť. Je to jeden z najlepších a najlacnejších spôsobov, ako urobiť svojej spoločnosti dobrú reklamu. Preto na tvorbe web stránok nešetrite, neoplatí sa vám to.
Kvalita prevalcovaná menšou kvalitou
Ak si myslíte, že stačí, aby ste vyrábali najkvalitnejší produkt, ktorý sa bude predávať úplne sám, ste na omyle. Dnes je úplne bežnou praxou, že kvalitnejšie výrobky nemajú taký úspech ako tie menej kvalitné so super PR službami a reklamou.
Na výber máte niekoľko spôsobov, ako sa postarať o reklamu pre seba a svoju firmu – budete si ju robiť vy sami, najmete si reklamnú agentúru, alebo časť služieb budete outsorcovať a časť si budete robiť sami.
Spolupráca s reklamnou agentúrou sa oplatí
Zakladať svoje vlastné reklamné oddelenie sa oplatí takým spoločnostiam ako je O2 alebo Zuno banka, no pre menšie a stredné podniky je to zbytočnosť. Pretože najlepší kreatívci, grafici a stratégovia sú už zamestnaní v agentúrach.
Aj preto je pre vás lepšie, keď si prenajmete tieto mozgy, ktorými reklamná agentúra disponuje a budú budovať váš hrad spoločne s vami. Ale pozor, neskočte na lep ktorejkoľvek agentúre, dajte si na to veľký pozor, aby ste si vybrali skutočne dobrú reklamku.
A ešte jedna rada – snažte sa im do toho, čo robia, kecať čo najmenej. Výsledok bude potom lepší.