Minule sme si povedali, že lepšia zapamätateľnosť a možnosť sledovania preklikov sú dva hlavné dôvody prečo používať skracovače linkov.
Na konci článku som vám sľúbil, že nabudúce si povieme kde sa dajú tieto skrátené linky využívať. Keďže sľuby sa majú plniť tak dnes ideme veselo na to.
Offline svet
Aj keď tento web sa volá onlinebiznis nemôžeme zabudnúť, že existuje aj offline svet. Každý jeden z nás je jeho súčasťou, či už sa nám to páči alebo nie.
Skvelým miestom kam umiestniť váš skrátený link sú rôzne letáky, plagáty a možno vizitky. Aj keď pravdepodobnosť, že si ho niekto otvorí je malá, ale väčšia ako keby ste tam mali neskrátenú verziu (proste hatlaninu)
V texte, na webovej stránke
Tu existujú dve alternatívy. Buď použijete priamo v texte váš skrátený link, ako je napríklad www.bitly.com/StandOut alebo ho skryjete pod hyperlink (na skrytie skráteného odkazu cez hyperlink sa používa klávesová skratka CTRL + K). Je na vás ktorú verziu uprednostníte.
Niektorí ľudia nemajú radi skrátené linky na základe zlej skúsenosti. (Napr. na Facebooku im sľubujú odhalené fotky mladej dámy a preklik vedie na zľavomat).
Druhí zas neveria skrytým odkazom za hyperlinkom. Obavy z rôznych affiliate programov (nechápem čoho sa ľudia boja) alebo z niektorej z manipulačných techník.
Na Facebooku
Aj tu existujú dva spôsoby ako vložiť skrátený link do príspevku. Jeden je ten, že ho zahrniete priamo do textu. Tu sa vám automaticky načíta odkaz na príspevok. Skrátený hyperlink môžete vymazať. Človek, ktorý klikne na vás odkaz zbadá iba hore v prehliadači (cca na sekundu, záleží od rýchlosti pripojenia), že ste použili skracovač.
Druhý spôsob som “okukal” od Garyho Vaynerchuka. Používam ho vtedy, keď sa mi z článku načíta zlý alebo žiadny obrázok. Svoj príspevok vkladám ako fotku (pozor na rozmery a umiestnenie). Ktorú doprovodím textom a hyperlinkom.
Páčil sa vám môj článok? Budem rád za každé zdieľanie.