Koľko z vás denne kontroluje emaily? Asi každý. V dnešnej dobe je to neoddeliteľná súčasť života. Pritom je to tak nepraktické a neefektívne. Veď kto sa už teší na preplnené mailovú schránku? Ruku na srdce. Kto nikdy neoznačil ani jeden jediný mail za “prečítaný” bez toho aby ho otvoril? Väčšinu mailovej komunikácie považujeme za spam. O to ťažšie je nadviazať kontakt. Ako dosiahnuť aby ste dostávali o 20 – 30% viac odpovedí?
Kedy, ako a komu mailovať?
Hovorí sa, že oveľa ľahšie je vyťažiť viac z existujúcich zákazníkov ako získať nových. Rozhodne súhlasím. Všetci vieme aký rozdiel je medzi “teplými” a “studenými” kontaktmi. O koľko % je vyššia pravdepodobnosť, že vám vôbec odpíše niekto s kým ste sa už niekedy rozprávali, ako niekto úplne cudzí?
Na rôznych networkingových podujatiach krvopotne naháňate kontakty, prezentujete svoju firmu, zbierate vizitky a maily. Dohodnete sa, že sa ozvete (v tom lepšom prípade sa ozvú vám, ale ako často sa to stáva? – skoro nikdy). Ak na vizitke nie je telefónne číslo (ani ja ho tam nemám) tak jediné čo vám ostáva je email.
Napíšte ho čo najskôr, idealne hneď na ďalší deň. Stručne sa predstavte a pripomeňte kde ste sa stretli a na čom ste sa dohodli. Skúste hneď v prvom maili navrhnúť konkrétne možnosti spolupráce (nestrácajte čas, veď na maily aj tak nikto neodpovedá)
Pripomeňte sa im
Sú dve možnosti. Buď vám odpovedia alebo nie. Žiaľ, tá druhá je oveľa pravdepodobnejšia. No nestrácajte hlavu. Neplačte. V žiadnom prípade si to neberte osobne. Váš mail sa proste mohol stratiť. Čitateľ ho otvoril a zabudol odpísať. Odpovedal vám, ale niečo ho vyrušilo, zavrel ho. Čo s tým?
Pripomeňte sa im!
Počkajte týždeň dva a pošlite všetkým čo neodpísali mail v podobnom znení:
“Dobrý deň p. XY,
Dostali ste môj mail? Písal som vám ohľadom xz, stretli sme sa na ….. a dohodli sme sa na …
Vopred ďakujem veľmi pekne za odpoveď“
Tento mail odošlite tak, že na váš pôvodný mail dajte forward (aby dotyčný videl čo ste mu písali pred tým). V texte sa môžete ospravedlniť, že otravujete (ale neodporúčam to – musíte vycítiť podľa situácie)
Výsledky
Čudovali by ste sa, ale tento princíp veľmi dobre funguje. Mne osobne priniesol 20 – 30% nárast v množstve odpovedí. Ľudia sa vám často aj ospravedlnia, že na vás zabudli a dokonca poďakujú, že ste sa im pripomenuli. Takto môžete predísť množstvu nedorozumení a nepríjemností.
Tak ako ste na tom vy? Využívate email marketing? Považujete ho za efektívny nástroj?