Spoločnosť LG Electronics (LG) oznámila, že za druhý kvartál roka 2016 vykázala prevádzkový príjem vo výške 503,1 milióna dolárov (584,6 miliárd KRW). V porovnaní s predchádzajúcim rokom je to o takmer 140% viac.
Veľký podiel na tom majú divízie domácich spotrebičov, klimatizácií a spotrebnej elektroniky. Globálny obrat spoločnosti, teraz vo výške 12,05 miliárd dolárov (14 biliónov KRW), sa s každým kvartálom aj rokom zvyšuje.
Najväčší podiel v tomto období, a to vo výške 373,24 milióna USD (433,7 KRW) vykázala divízia domácich spotrebičov a klimatizácií. Obrat 4,04 miliárd USD (4,7 bilióna KRW), teda 4,8% nárast, vytvorili predovšetkým B2B predaje klimatizácií, ale aj rastúci trh v Kórei, Európe a Ázii.
S rozšírením portfólia produktov a novou štruktúrou nákladov vytvorila táto obchodná jednotka väčšiu ako 9% maržu. Aktuálne sa divízia domácich spotrebičov zameriava predovšetkým na prémiové produkty, medzi ktoré patrí rad LG SIGNATURE, práčky TWIN Wash a zariadenia LG Styler.
Obrat divízie mobilnej komunikácie vzrástol oproti minulému kvartálu o 12%, teda na 2,86 miliárd USD (3,33 bilióna KRW). Prevádzková strata 132,1 milióna USD (153,5 miliárd KRW) odráža zvýšené marketingové náklady a pomalší úvodný predaj smartfónu G5.
Celkový záujem o smartfóny LG však oproti uplynulému kvartálu vzrástol o 3%, teda na 13,9 miliónov predaných zariadení. V ďalšom období sa očakáva nárast vďaka predstaveniu nových modelov radov V Series, K Series a X Series.
Rast zaznamenala aj divízia spotrebnej elektroniky vďaka zvýšenému záujmu o prémiové televízory. Prevádzkový príjem 3,58 miliárd USD (4,16 bilióna KRW) a 5,7% nárast Oproti tomu istému obdobiu predchádzajúceho roka priniesli predovšetkým ULTRA HD a OLED televízory.
Upravená štruktúra nákladov prispela k marži 8,6%, teda najvyššej v histórii. Do ďalšieho obdobia očakáva táto divízia rast trhu s UHD a OLED televízormi a cenovú súťaživosť. Počíta však aj s ovplyvnením zisku nákladmi na komponenty.
Výrazný 42% nárast oproti druhému kvartálu 2015 vykázala divízia komponentov pre vozidlá a to vďaka zvýšenému záujmu o infotainment pre automobily.
Vyššie investície do výskumu a vývoja ako infotainmentu, tak do technológie elektrických vozidiel však znamenala prevádzkovú stratu vo výške 14,46 USD (16,8 miliárd KRW). Výhľad na ďalšie obdobie je vďaka produkcii komponentov pre Chevrolet Bolt pozitívne.
Neauditované finančné výsledky sú založené na správe IFRS (International Financial Reporting Standards) za obdobie troch mesiacov, 30. júnom 2016 končiac. Kurz kórejského wonu a amerického dolára (1,162 KRW = 1 USD) zodpovedá priemernej hodnote za spomínané obdobie.