Dospievajúci húfne opúšťajú Facebook kvôli Twitteru.
Pre mnohých to bol odklon od štúdie Pipera Jaffraya z 10. októbra, ktorá zahŕňala 8650 dospievajúcich. Tento záver bol nepravdivý. Štúdia mala oveľa užšie zameranie ako bolo hlásené, a prikláňala sa len k nákupnej aktivite na týchto platformách.
Tento kľúčový odsek v tlačovej správe vysvetľuje štúdiu, ktorá spôsobila zmätok (naša citácia):
Teenageri uvádzali „priateľov“ ako najsilnejší vplyv na ich nákupné rozhodnutia po celú dobu trvania nášho prieskumu ale „Internet“ na nimi rýchlo napreduje. Viac ako polovica dospievajúcich potvrdila, že spomedzi sociálnych médií ich nákupy najviac ovplyvňuje Twitter, ktorý týmto zatieňuje Facebook, tesne nasledovaný Instagramom. Popularita Facebooku takto postupne medzi dospievajúcimi klesá, keďže pred rokom až 42 % teenagerov označilo Facebook za najdôležitejší, pred šiestimi mesiacmi to bolo 33% a teraz ho za dôležitý považuje len 23 % teenagerov.
Niet pochýb o tom, že správa neukazuje Facebooku dobré vyhliadky. Avšak, údaje ukazujú len dôležitosť z hľadiska nákupov. Nejednoznačné znenie správy – vrátane poznámky o „popularite“ tejto sociálnej siete – nepomohlo. Koniec koncov bolo možné si prečítať poslednú vetu v jej vlastnej entite, v ktorej to „najdôležitejšie“ ukazuje skôr najdôležitejšie ako celok.
Môže to byť ten prípad, ale to nie je to, na čo Piper Jaffray pýtal. Zástupca pre financie hovorí, že štúdia bola špecificky zameraná na nákupné pohnútky a nesnažila sa zistiť, či dospievajúci preferujú celkovo radšej Facebook alebo Twitter.
Znie to ako dobrá správa pre Twitter, no apriek tomu nie je jasné, koľko nákupnej činnosti dospievajúcich je vlastne z popudu tejto sociálne siete. Štúdia IBM vlani zistila, že Twitter mal presne nulový účinok na predaj počas Black Friday (Čierny piatok – deň obrovských zliav v obchodoch počas Vianoc v Amerike). Facebook , LinkedIn a YouTube nedopadol o nič lepšie, generujúc iba 0,34 % z on-line predaja počas Black Friday.
Je však tiež ale pravda, že Twitter získava u dospievajúcich na popularite: Výskum štúdie Pew z mája ukázal, že sa počet teenagerov na Twitteri zdvojnásobil od roku 2011 na 26 %. Napriek tomu, že 94 % uviedlo, že sú aktívny na Facebooku, správa tiež vyzdvihla, že „teenageri sú už z Facebooku unavení.“ Cez leto však Mashable zverejnil názor 13 -ročnej Ruby Karpovej, ktorá vysvetľuje, že ani ona, ani jej kamaráti nie sú na Facebooku.
Avšak keď The Futures Company, spoločnosť, ktorá robí prieskumy, nazrela zblízka na správanie dospievajúcich zistila, že sa zatiaľ čo užívanie Facebooku ustálilo a ďalej už nestúpa (to sa samozrejme stane, keď dosiahnete 94 %), dospievajúci ešte masovo túto sociálnu sieť neopúšťajú.
To všetko znamená, že predsa môže byť niečo na tejto správe, keďže dospievajúci začínajú mať pomaly Facebooku plné zuby. Správa Pipera Jaffraya však tento prípad nepotvrdila.