Home / online biznis / Prečo je PR budúcnosť digitálneho marketingu?

Prečo je PR budúcnosť digitálneho marketingu?

Priemyselný komentátori chceli „počuť umieráčik“ ohľadom posledných SEO aktualizácií od Google. Je to nekončiaci boj, aby sa vyhľadávacie pavúky, roboty správali viac ako ľudia a preto Google začal čím ďalej tým viac odmeňovať tých, ktorý si dávajú záležať na sociálnych signáloch a kvalitnom obsahu.

Prečo je PR budúcnosť digitálneho marketingu?

Som toho názoru, že SEO tu bude stále, avšak v najbližšej dobe sa prikloní k tradičnej PR (public relations). V tomto článku sa budem snažiť:

  • Podporiť toto tvrdenie nahliadnutím do priemyselných štatistík
  • Predložiť fakt, že PR môže veľmi dopĺňať samotné SEO
  • Predovšetkým ponúknuť niekoľko rád obchodníkom, ako tento trend využiť.

Fakty a čísla:

Ako bolo spomenuté, Google chce aby sa títo roboti správali viac ako ľudia. V dôsledku toho je medzi expertmi dohoda, že väčšiu váhu majú faktory ako napríklad +1 na Google+. Zmeny sú výstižne zhrnuté v tomto gigantnom vyhľadávači a ponúkajú riešenia webmasterom, ako môžu zlepšiť hodnotenie svojej stránky. V podstate môžu hodnotenie zlepšiť tvorbou kvalitných stránok, ktoré ľudia budú chcieť pozerať a zdieľať.

A to je to, kde PR exceluje. Ak máte zvládnuté základné technické veci, treba neustále vytvárať kvalitný a cenný obsah, ktorý apeluje na vašu cieľov skupinu – úloha, v ktorej majú spoločnosti PR veľa skúseností.

Napríklad v Spojenom Kráľovstve, veľa obchodníkov dáva viac a viac zdrojov do PR na zdvihnutie svojej značky a profilu stránky. Napríklad:

  • The Public Relations Consultants Association nedávno zistila, že 72% PR agentúr ponúka aj SEO servis
  • Najviac vyžadované boli služby ohľadom tvorby obsahu a stratégie na sociálnych médiách
  • Viac ako 60% agentúr zvýšilo svoj rozpočet vďaka SEO, tvorbe obsahu, PPC reklamám
  • V porovnaní pred 12 mesiacmi, príjmy agentúr sa výrazne zvýšili
  • Drvivá väčšina prípadov ohľadom tvorby obsahu a sociálnych médií je vybavovaná z domu PR tímom
  • Taktiež rastie istota v návrate investície vďaka sociálnym médiám

Prečo PR?

Nasledujúce anekdoty ukážu rozdiel medzi PR a marketingom:

„Vidíš nádherné dievča na párty. Prídeš k nej a povieš: Som veľmi bohatý, vezmi si ma!“.

To je priamy marketing.

„Si na párty s partiou a vidíš nádherné dievča. Jeden z vašich priateľov ide k nej, ukáže na vás a povie: On je veľmi bohatý, vezmi si ho!“.

To je reklama.

„Si na párty a vidíš nádherné dievča. Vstaneš, upravíš si kravatu, prídeš k nej a naleješ jej drink, otvoríš jej dvere do auta, zodvihneš jej tašku, ponúkneš jej odvoz a povieš: Len tak mimochodom som bohatý, vezmeš si ma?“.

To je PR.

Táto metafora hovorí, že „tradičné PR aktivity sú predovšetkým o zdôrazňovaní rôznych zaujímavých aspektov podnikania a o tvorbe profilu, ktorý pôsobí dôveryhodne a vzbudzuje uznanie a dôveru medzi cieľovými skupinami“.

Na rozdiel od agentúr alebo in-house tímov, ktoré sú zamerané výhradne na vyhľadávanie, sociálne siete, reklamy alebo marketing, PR môže ponúknuť všetky tieto aspekty a ukáže ucelený pohľad na profil značky, ktorý môže nakoniec pozitívne ovplyvniť ľudí.

Tvorenie obsahu, ktorý ľudia chcú používať a zdieľať je aj vďaka PR. Sú to činnosti ako mediálne vzťahy, akcie, firemná komunikácia a dokonca aj návrh a kreslenie tlačových správ na upútanie toľkej verejnosti, koľko je možné, rozsah blogu a dosah bloggera, hodnotenie príspevkov a sociálne médiá.

Zosilňovanie odkazov a tlačenie správ

Googlu sa nepáči agresíne zosilňovanie odkazov alebo rozšírené plagátové kampane, ktoré zmanipulujú hodnotenie stránky (page rank).

Našťastie staromódne PR agentúry sa preniesli aj do digitálneho sveta. Tieto metódy umožňujú spoločnostiam získať kvalitné pokrytie od renomovaných stránok s dobrou reputáciou, z ktorých väčšina má veľmi dobrú doménu a iné link-building-ové kvality.

Sú adresáre a stránky,  ktoré sú ochotné takýto obsah hostiť a sú bezpochybne cenným  zdrojom, avšak ak je váš cieľ prilákať pokrytie, treba vylúčiť  tieto stránky, ktoré to robia, s pokojným svedomím povedané, zle.

Takže keď sme si povedali, čo môže kvalitné PR priniesť, aké s najlepšie spôsoby pre obchodníkov zhrnúť toto v online praxi?

1. Offline a Online aktivty sa vzájomne dopĺňajú

Tvorba obsahu je kameňom úrazu mnohých značiek v online svete. Avšak to, že online a offline aktivity sa dopĺňajú, značky majú toho mnoho, o čom môžu rozprávať.

Live-tweeting a aktuálne príspevky z rôznych udalostí, alebo činností môžu viesť k zvýšeniu kvality vášho profilu v komunite a môže to pomôcť aj k tomu, že ľudia vás budú vnímať tak, že vám nie sú ľahostajní.

Avšak naopak, ak ste pokryli rádio, TV a tlač, snažte sa zabrať na tej druhej stránke.

2. Posilňujte svoje mediálne vzťahy

PR bolo dlho kvalita oproti kvantite. Agentúry a jednotlivci sú prijatý, alebo vyhodený na základe ich okruhov. Digitálny obchodníci budujú dlhodobé vzťahy s  blogermi, žurnalistami, ktorí môžu poskytnúť cenný zdroj pokrytia. Zistite, čo ich zaujíma a čomu sa vyhýbajú ako čert krížu. Lepšie povedané, čo je im užitočné a budú opätovať.

3. Vyťažte z obsahu čo najviac

Používaním vašej stránky, ako centrum kvalitného obsahu sa ponúkajú otázky, či máte šancu prilákať ľudí, online spravodajstvo alebo online hosťovské vysielania. Ak áno, tieto Vám budú generovať veľmi veľa cenných spätných odkazov na vaše stránky.

Ale zábava tu nekončí. Zvyšovanie kvality obsahu vás môže dostať až do skutočnej tlače, živých rozhovorov, editoriálov, rôznych udalostí, nehovoriac o perspektíve nových obchodov od ľudí, ktorých ste prilákali prostredníctvom blogu, článkov či videí.

PR samo o sebe môže mať priamy vplyv na návštevnosť vašej stránky. Tak okrem toho, že budete rôzne udalosti prezentovať online, uistite sa, že o nich budete trúbiť aj v aktivitách v reálnom živote.

4. Zapojte sa do priemyselných komunít a diskusií

A ak ešte neexistujú, založte ich. Nástroje ako Google+ LinkedIn sú vhodné nástroje pre hľadanie rôznych komunít ľudí. Taktiež ponúkajú prezentovať svoje vedomosti pre tých, ktorí potrebuj nejakú radu, či návod.

Na záver

PR určite nie je striebro vašich SEO strastí alebo nedostatok profilov na sociálnych médiách. Rovnako ako vždy, vyžaduje to tvrdú prácu, spoluprácu a pravidelnú kontrolu, aby ste mohli mať úspešnú PR kampaň.

Digitálny obchodníci, ktorý využívajú PR metódy a služby strategicky a dobre, môžu využívať online svet výhod.

zdroj: Marketingprofs.com

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.