Už viete, že obsah je veľmi dôležitý. Šikovný obchodníci používajú kvalitný obsah, aby vybudovali svoju značku a priniesli na svoje stránky návštevnosť. Veľa z nich sníva o tom, aby ich obsah bol virálny (svetovo známy).
Tu je 9 tipov ako vytvoriť obsah, ktorý sa zdieľa:
1. Identifikujte a pochopte svoje cieľové publikum
Kým začnete písať, zamyslite sa nad vašou cieľovou skupinou ľudí. Je ťažké prinútiť ľudí, aby zdieľali Váš obsah, ak ich to nezaujíma. Preto je potreba prísť na to, kto je Vaše cieľové publikum a články potom prispôsobte im. Všetko čo potrebujete, je spýtať sa pár základných otázok:
- Kto: Cielite Vaše stránky pre mamičky na materskej, vysokoškolákov, dôchodcov, tínedžerky, obchodníkov, inžinierov, hudobníkov, či vedcov?
- Čo: Čo Vaše publikum potrebuje? Vytvorte niečo, čo im pomôže.
- Kedy: Kedy je Vaše publikum online? Pridávajte články práve vtedy
- Kde: Kde žijú, pracujú, alebo hrajú? Niekto, kto býva v Paríži nepotrebuje zoznam najlepších Londýnskych reštaurácií.
- Prečo: Prečo sú online? Hľadajú zábavu, špecifické informácie, návody a pod?
- Ako: Ako Vaše publikum využíva internet? Sú na počítačoch, alebo surfujú len prostredníctvom smartfónov? Uistite sa, že Vaše stránky sú kompatibilné s týmito zariadeniami.
2. Vytvorte nadpis, ktorý si vyžaduje pozornosť
Prvý dojem je najdôležitejší. Nezáleží na tom, aký dobrý obsah vytvoríte, ak si ho nikto nebude chcieť prečítať. Je mnoho rôznych spôsobov, ako napísať pútavý nadpis a tu je zopár rád, ako začať:
- Zahrňte v nadpise sľub: Všetko čo potrebujete vedieť o StarWars
- Čísla dávajú najavo, čo môžu očakávať: 7 dôvodov prečo deti 80-tych rokov milujú StarWars
- Pýtajte sa otázky aby ste vzbudili záujem: Ktorá postava je Vaša najobľúbenejšia?
- To známe „Ako na to“: Ako sa stať Jedaiom
3. Buďte originálny
Internet je nekonečný, takže je veľká pravdepodobnosť, že už niekto napísal článok na tému, ktorú ste si práve vybrali. Čo nové však môžete priniesť? Možno máte odlišný hlas, unikátny príklad či skúsenosť – čokoľvek to je, prineste niečo nové, čím budete originálny.
4. Nebojte sa dlhého rozsahu
Neverte tým, ktorí hovoria, že mladšie generácie sú lenivé a nechce sa im čítať dlhé články. Mladí si vážia svoj čas a nebudú ho utrácať len tak, ale ak vytvoríte článok s kvalitným a pútavým obsahom, tak si môžete dovoliť tento článok napísať aj dlhý. Popravde štúdie ukázali, že dlhšie, myšlienkovo hlboké články sú viac zdieľané, ako tie krátke. Trendy sa posúvajú z krátkych rýchlo napísaných príspevkov k tým dlhším, ktoré ponúkajú pohlcujúci zážitok z ich čítania.
5. Vzbudzujte emócie
Keď ľudia reagujú na niečo s emóciami, zväčša ich to prinúti článok aj zdieľať. Jonah Berger a Katie Milkman zverejnili článok „What makes content go viral?“. Ukázali mnoho zaujímavostí, no tá najväčšia bola, že virálnym sa stane ten článok, ktorý vzbudzuje emócie. Štúdie dokázali, že obsah, ktorý vzbudzuje pozitívne emócie je viac zdieľaný ako ten, ktorý vzbudzuje tie negatívne.
6. Dávajte pozor na trendy
Používajte aktuálne trendy a aktuálne, či nedávne udalosti ako inšpiráciu pri písaní. Týmto si uľahčíte rozmýšľanie nad novými nápadmi. Nasledovanie týchto trendov a udalostí znamená to, že máte vytvorenú svoju komunitu, ktorá sa o Váš obsah skutočne zaujíma.
7. Vizualizujte
Ľudia spracujú vizuálny obsah skôr ako ten textový. Tak isto je viac pútavý a zapamätateľný. Tí šikovný zapájajú viac vizualizácie do svojich stránok. Gify a infografika sú dnes veľmi populárne. Tak isto aj Facebook zväčšil obrázky na nástenkách užívateľov. Je mnoho stránok, ktoré ponúkajú voľne stiahnuteľné a profesionálne obrázky. Takže ak nemáte nejakú prax v grafike, je veľa možností, ako si s tým poradiť.
8. Nech je to užitočné
Obsah, ktorý rieši problémy má tendenciu byť taktiež zdieľaný. Aj keď článok o tom, ako opraviť umývadlo v kúpeľni neznie práve najlákavejšie, je to problém s ktorým sa stretáva mnoho ľudí, a práve tí to budú zdieľať pre ľudí, ktorí čelia tomu istému problému. Ak predávate kompost, napíšte článok o tom, kedy je najlepšie na záhradke sadiť. Ak predávate potreby pre domáce práce, napíšte článok ako urobiť veniec, či obliečku na vankúš. Dajte zákazníkom článok, ktorý im pomôže využívať Vaše služby, alebo produkty a tým sa článok bude aj zdieľať.
9. Sprístupnite informácie
Mnoho informácií je online a ľudia prelistujú stránku, či je tam skutočne obsah, o ktorý za zaujímajú. Ak však nič nenájdu, opustia vašu stránku a pôjdu hľadať inde. Tu je zopár užitočných rád:
- Používajte nadpisy a podnadpisy aby ste jasne načrtli tému
- Používajte zoznamy, aby články boli usporiadané
- Píšte krátke odseky, približne 3-4 vety
- Používajte normálny slovník. Váš odborný slovník môže byť zaujímavý, ale to môže skomplikovať situáciu pre bežného čitateľa
- Používajte obrázky na ilustráciu
- Vytvorte infografiku na vysvetlenie komplikovanejších dát a štatistík. Je to ľahšie pre pochopenie a oveľa zábavnejšie na čítanie
- Používajte medzery. Veľké bloky textu sú odstrašujúce a je ťažšie pre čitateľov nájsť informáciu v tak dlhom texte.
Vytvoriť obsah, ktorý sa zdieľa je náročná práca, ale vyplatí sa, ak návštevnosť vašej stránky dosiahne nový level. Použite tieto tipy na to, aby ste takýto obsah vytvorili a aby Vaši čitatelia boli nútený články zdieľať.
zdroj: jeffbullas.com