Ak chcete začať podnikať, potrebujete 3 veci: produkt alebo službu, skupinu ľudí, ktorá je ochotná platiť, a spôsob, ako si nechať zaplatiť. Všetko ostatné je voliteľné.
Najdôležitejšie je spojiť svoju vášeň a schopnosti s niečim, čo je užitočné pre ostatných.
Hodnota znamená “pomáhať ľuďom”. Ľudia, ktorí začali neočakávane podnikať, objavili, že keď sa zamerajú predovšetkým na poskytovanie hodnoty,sú ich aktivity úspešné.
Plánujte v pohybe, aby ste mohli reagovať na meniace sa potreby svojich zákazníkov, ale svoje podnikanie rozbehnite ihneď, ako to bude možné.
To, čo ľudia chcú, a to, čo hovoria, že chcú, nie je vždy to isté. Vašou úlohou je odhaliť rozdiel.
Dobre uvedenie produktu alebo služby na trh je ako hollywoodsky film. Najprv o ňom počujete dlho pred jeho spustením. Potom sa o ňom dozviete ešte viac pred premiérou a nakoniec sa pozeráte, ako sa pred prvým uvedením tvoria fronty netrpezlivých ľudí.
Dobré uvedenie produktu kombinuje stratégiu a taktiku. Stratégia = prečo? Je to príbeh, ponuka a dlhodobý plán. Taktika = ako? Sem patrí načasovanie (aktuálnosť), cena a špecifický prínos.
Pravidelná komunikácia s potenciálnymi klientmi pred uvedením vám pomôže pretransformovať skúsenosti z Hollywoodu pre klientelu akejkoľvek veľkosti.
Pokiaľ si nieste istí, kde tráviť čas venovaný na rozvoj vašej firmy, vynakladajte 50% na vytváranie a 50% na komunikáciu. Najefektívnejší kanál, prostredníctvom ktorého o sebe môžte šíriť informácie sú zvyčajne ľudia, ktorých už poznáte.
Pokiaľ sa púšťate do niečoho po prvý krát, na každú rozumnú požiadavku odpovedajte kladne. Akonáhle budete mať istejšiu pozíciu, budete selektívnejší.
Nie je nič zlého na to, mať koníček, ale keď vediete firmu, je vašim hlavným cieľom zarábanie peňazí.
Aj u priemerného podnikania zvýšite výrazne pravdepodobnosť úspechu tak, že si necháte platiť viac než jedným spôsobom a viac než jeden krát.
Tieto zaujímavé myšlienky pochádzajú z knihy Startup za pakatel