Nikdy nie je ideálny čas začať podnikať. Vždy je však buď o niečo lepší čas, alebo o niečo horší čas. Situácia okolo korona vírusu a ekonomickej krízy je sama o sebe zlá. Mení naše životy a mení aj podnikanie.
Každá minca má však 2 strany. Niektoré segmenty rastú práve vďaka tejto situácii. Kríza je prirodzená súčasť trhovej ekonomiky. Prichádza v cykloch a každý trhový cyklus prináša aj svoje príležitosti.
Výnimkou nie je ani korona kríza. Tu je 5 dôvodov, prečo sa počas nej oplatí podnikanie a založenie s.r.o.
1. Presun ľudí na internet
Ľudia zostali doma a tak boli nútení presunúť svoju pozornosť na internet. Ako sa hovorí, kam smeruje pozornosť ľudí, tam sú skryté peniaze. Šikovní podnikatelia to využili a svoje podnikanie presunuli na internet.
Výhoda internetu tkvie v úspore času a hlavne nákladov. Ušetríte za prenájom priestorov. Pre podnikanie vám postačí vlastná web stránka. Nemusíte ani zamestnávať vlastného ekonomického alebo účtovného pracovníka. Pre vedenie účtovníctva môžete využiť lokálnu firmu ako napr. účtovníctvo Bratislava.
2. Môžete využiť dostupné zľavy
Korona kríza ľudí spojila a ľudský faktor hrá v podnikaní veľkú rolu. V tomto čase môžete využiť ústretové ponuky zo strany štátu, ako je finančná pomoc alebo odklad záväzkov voči štátu.
Zľavy ponúkajú aj mnohé firmy, s ktorými môžete spolupracovať. Potrebné veci k podnikaniu alebo softvér si tak môžete zakúpiť výhodnejšie.
3. Odhalené know-how pre podnikanie
Ukázalo sa, čo ľudia naozaj potrebujú a bez čoho za zaobídu. Niektoré firmy neprežili a niektoré naopak vyrástli. Korona kríza odhalila to, po čom je dopyt a čo funguje.
Môžete si z toho zobrať ponaučenia a vydať sa cestou, ktorá sa ukázala ako správna.
4. Konkurencia nehrá veľký faktor
Korona kríza rozdelila firmy na dve druhy. Niektoré zavreli svoje prevádzky a pasívne čakali, čo sa stane. Väčšinou sa však už nikdy nepostavili na nohy.
No niektoré firmy hľadali riešenia, ako ušetriť náklady a fungovať ďalej. V súčasnosti rozhoduje o úspechu podnikania schopnosť adaptácie a komunikácie s klientmi.
5. Začiatok nových trendov
Je pravdepodobné, že sa do stavu z pred korona krízy už nikdy nevrátime. Táto kríza odštartovala nový trend. Odštartovala vlak, ktorý sa pomaly rozbieha. Je ľahšie naň naskočiť pokiaľ sa len rozbieha, ako v plnej rýchlosti.
Nový trend ukazuje aké dôležité je kráčať s dobou. Staré spôsoby nahrádzame novšími a efektívnejšími. E-shopom sa darí viac, ako kamenným predajniam. Donášky jedla nahradili stravovanie v reštauráciách. Dopyt po službách stále rastie.
Ukázalo sa, čo budú ľudia potrebovať vždy a bez čoho sa zaobídu. Ukázalo sa to aj na potrebách podnikateľov. Vždy potrebovať viesť účtovníctvo alebo mzdové účtovníctvo, no zaobídu sa bez vecí, ktoré sa dajú robiť efektívnejšie a ktoré nahradí internet.