Dnes by som vám chcela poradiť, akých zásadných chýb sa treba pri online propagácii biznisu vyvarovať. Popíšem vám teda 8 najčastejších chýb pri propagácii online biznisu:
1. Pevný predaj prostredníctvom sociálnych médií
Rovnako ako sa menil online marketing, menila sa aj forma reklamy. Pevný predaj na sociálnych médiách v štýle „kúpte ihneď“ už nebude dlhšie fungovať. Pokiaľ zákazníkom neukážete, že sa zaujímate o ich túžby či potreby, nič si nekúpia.
2. Nezmyselné zakladanie účtov
Vôbec nepotrebujete mať aktívny účet na každej sociálnej sieti. Toto je jeden z najväčších mýtov o sociálnych médiách. Treba si spraviť prieskum a zistiť, kde zákazníci „visia“. Zamerajte sa len na tieto siete a uistite sa, že si na nich zachováte svoju značku.
3. Nevzdelanosť
Využívať sociálne médiá bez akejkoľvek stratégie, či určeného smeru nemá význam. Na propagáciu podniku potrebujete mať plán a aspoň nejaké základy, inak prídete o potencionálnych zákazníkov.
4. Kvantita nie je viac než kvalita
Podnikatelia si často krát myslia, že tisícky followerov na Twitteri alebo Facebooku im pomôžu, no nie vždy tomu tak aj je. 10 followerov, ktorí spolupracujú, kupujú, platia sú hodnotnejší ako 1000 followerov, ktorí sa nijako nezapájajú.
5. Príliš veľa hashtagov
Označovanie. Nemali by ste používať viac než 2 „hashtagy“ na každý príspevok na Twitteri či Facebooku. Veľa hashtagov pri jednom príspevku môže pôsobiť neupravene a až príliš prepracovane.
6. Neprestajné „facebookovanie“
Podobne ako preplňovanie hashtagmi aj samotné príspevky môžu pokaziť reputáciu, pokiaľ ich je príliš veľa. Spamovanie je často krát hlavným dôvodom straty followerov.
7. Bez plánu to nejde
Ako som už spomenula vyššie, bez stratégie je ťažké udržať si konzistenciu. Každý mesiac musíte vedieť o všetkých udalostiach, ktoré sa týkajú vašich obchodov, aby ste vedeli kedy ich spropagovať.
8. Neschopnosť analyzovať
V bode 3 som popísala, ako neschopnosť analyzovať aktivitu na sociálnych médiách vám znemožní pochopiť, čo v skutočnosti zaberá a čo nie. Musíte sa uistiť, že robíte prieskumy zákazníkov, konkurencie, reputácie, a takisto, že viete ako zapôsobiť na vašu komunitu na sociálnych médiách.
zdroj: socialmediopolis.com