V dnešnej dobe sa stáva práca z domu stále populárnejšou. Osobne poznám minimálne dvoch ľudí, ktorí sa takto živia. Mám to šťastie, že som jedným z nich.
Práci z domu sa venujem už takmer dva roky a nedám na ňu dopustiť. Už pár krát som sa snažil o návrat do kancelárie, ale nepodarilo sa mi to. Pre mňa osobne výhody takejto formy práce jasne dominujú nad jej nevýhodami.
Toto všetko by nebolo možné bez súčasných moderných technológii.
Nástroje pre prácu z domu
Veľká väčšina nástrojov pre prácu z domu pred 10 – 15 rokmi proste neexistovala. Dnes máme to šťastie, že sú voľne dostupné a v základnej verzii aj úplne zadarmo.
Tu vám ukážem ktoré nástroje pre prácu z domu najčastejšie používame v TrashOute.
Poďme pekne zaradom. Začneme tým, čo sa používa denne a na tú najzákladnejšiu komunikáciu. Áno, uhádli ste správne, je to email.
Gmail
Na vybavovanie našej mailovej komunikácie používame gmail. Riešime cez neho v podstate všetko. Od zadávania úloh, cez konzultácie, zasielanie výsledkov až po posielanie vtipov a vtipných videí.
Komunikácia v gmaili je veľmi jednoducho dohľadateľná, skracuje čas komunikácie na minimum (to, čo by sme si povedali za 30 minút stihneme v maili za 3) a vďaka emailom nemusíme pracovať v rovnakom čase. Proste si nás všetko potrebné počká v doručenej pošte.
Gmail používame aj preto, že mať na ňom konto je jednou z podmienok pre prácu v iných službách od Google ako sú Blogger, Youtube a Gooogle dokumenty. (Všetky aktívne využívame)
Google dokumenty
Nám umožňujú úpravu dokumentov v reálnom čase. Ak pracujeme naraz vieme veľmi jednoducho upraviť alebo doplniť v podstate akýkoľvek dokument.
Google dokumenty taktiež umožňujú zdieľanie textových súborov, tabuliek a formulárov s kýmkoľvek kto má účet na gmaili.
Ja osobne si tam aj evidujem dochádzku a počet odrobených hodín. Toto mi umožňuje lepšie, jasnejšie a presnejšie naplánovať čas trvania jednotlivých úloh.
Skype
Pravdepodobne pozná každý. Veď kto by nechcel hovory zadarmo? Táto náhrada telefónu umožňuje nielen volanie komukoľvek, kto má nainštalovaný Skype úplne zadarmo, ale aj mnohé iné funkcie.
Spomeňme si len zdieľanie obrazovky, konferenčný hovor a posielanie súborov. Znie to docela fayn, nie?
Trello
Na plánovanie a sledovanie vykonávania úloh sme len nedávno zaviedli Trello.
Trello umožňuje tvorbu násteniek, v odstate to do listov. Tam si viete určiť čo máte urobiť, čo práve robíte a čo ste už spravili.
K jednotlivým úlohám sú dostupné funkcie ako je pridávanie dátumu, zodpovednej osoby, zoznamu úloh, súborov atď
Zaujal vás tento článok? Viac o práci z domu sa dozviete na www.homeworking.sk a v mojom pripravovanom ebooku pre mikropodnikateľov.