PPC a SEO sú pre mnohých veľmi odlišné kategórie. Všetci pod týmito pojmami rozumejú určitú online propagáciu, ktorá im prinesie nových návštevníkov a v konečnom dôsledku zákazníkov.
K dosiahnutiu svojich cieľoch využívajú niektorí vlastníci web stránok a eshopov len jednu z týchto „metód“. V tomto článku sa Vám však budeme snažiť vysvetliť, prečo treba skombinovať SEO s PPC.
Dôvod č. 1 – Synergický efekt
Cieľom SEO aj PPC je dosiahnutie vyššej návštevnosti a predovšetkým relevantných návštevníkov, ktorí predstavujú cieľovú skupinu pre daný web.
Adekvátne náklady vynaložené na obe tieto metódy sa stierajú so ziskom, ktorý logicky plynie z návštev.
Synergickým efektom sa dosahuje aj vyššia známosť webu a celkovú úsporu času, ak sa o SEO aj PPC stará jedna agentúra či navzájom prepojení ľudia, ktorí si zdieľajú štatistiky a dôležité údaje, ktoré napomôžu k lepšej efektívnosti optimalizácie, ako aj platenej reklamy vo vyhľadávači.
Dôvod č. 2 – Lepšie poznanie zákazníkov
Čím viac štatistík, tým viac informácií, ktoré Vám napomôžu pochopiť návštevníkov a zákazníkov. Zistíte tak kanály, pomocou ktorých prišli na web, ktoré podstránky ich najviac zaujímali a kde strávili najviac času. Podľa miery prekliku či konverzného pomeru zistíte, ktoré weby „fungujú“ a na ktoré sa treba zamerať.
Taktiež si môžete upraviť databázu slov, na ktoré sa zameriavate pri optimalizácií. To Vám napomôže zlepšiť Vašu pozíciu vo vyhľadávačoch na vybrané kľúčové slová a frázy.
Dôvod č. 3 – Plnenie krátkodobých a dlhodobých cieľov
Každý, kto sa rozhodne pre SEO alebo PPC chce vidieť výsledky, pretože investované peniaze sa jednoducho musia vrátiť. Pri optimalizácií pre vyhľadávače hovoríme o dlhodobých cieľoch, ktoré sa zvyknú napĺňať až po niekoľkých mesiacoch.
Znamená to teda, že SEO je dlhodobá záležitosť a rozhodnúť sa pre ňu len na mesiac či dva je nezmysel. Pri PPC platí opak. Návštevníkov získate prakticky okamžite a tak vidíte už od prvého mesiaca efektivitu kampane.
Uvažujte teda nad flexibilitou jednotlivých nástrojov. Flexibilnejšia je platená reklama vo vyhľadávači, avšak z dlhodobého hľadiska je rozhodne lepšie SEO.
Nezabúdajte však ani na kvalitný web, ktorý je základom pre obe metódy. Tvorbu webu dnes vykonáva viacero firiem, avšak len s máloktorými budete spokojní, čo sa vizuálu aj funkčnosti týka.