Chcete dosiahnuť, aby váš business blog fungoval efektívnejšie. Čo robiť?
Blogovať častejšie?
Mohli by ste si zodrať prsty do krvi za klávesnicou alebo by ste možno mohli vymyslieť odlišný spôsob ako zefektívniť váš blog bez zvýšenia kvantity obsahu. Deň má predsa iba určitý počet hodín a písanie nemusí byť najrýchlejšou záležitosťou. Pokiaľ sa chcete posunúť k vyššiemu levelu, tu je niekoľko rád, ako zaobchádzať s vaším obchodným blogom pre väčší prínos.
12 spôsobov, ako získať úspech bez skutočného blogovania
Než začneme, je nutné objasniť jednu vec – žiadna z nasledovných rád by nemala byť náhradou terajšieho obsahu kvalitného blogu. Nasledujúce tipy popisujú iba prídavné kroky naviac k vašej doteraz odvádzanej práci, ktorými môžete vylepšiť výkonnosť blogu. Snáď táto informácia nie je sklamaním.
1) Získavajte obsah z vysokoprofilových stránok
Pokiaľ vás sklamalo, že budete zrejme naďalej musieť vytvárať obsah blogu, tento tip by vás mohol zaujať. Miesto spisovania článkov, získajte ich od veľkých rýb v blogosfére a z vysokoprofilových stránok. Čítali by ste radšej článok o Facebook business stránkach od priemerného blogera, alebo priamo od zamestnanca Facebooku? Pravdepodobne by ste zvolili druhú možnosť. Získavať obsah od veľkých mien nielen naplní vašu stránku obsahom, ktorý ste pred tým nemali, ale rovnako to značí, že sa na vašom blogu mihol významný hosť – a ste to práve vy, pre koho sa rozhodol prispieť obsahom!
2) Pracujte na náraste počtu odoberateľov
Čo sa týka dosahu vášho blogu, mohlo by sa oplatiť investovať snahu do získania základne odoberateľov. V analytickej štatistike vašich stránok je možné zistiť, odkiaľ prichádzajú návštevníci. Niektorí si nájdu cestu cez sociálne médiá, cez organické vyhľadávanie a väčšina z nich cez email. Ako je to možné?
Pokiaľ máte rozsiahlu základňu návštevníkov, ktorý sa prihlásili k odberu cez email, dáva to zmysel. Zakaždým, keď zverejníte článok, dostanú emailom upozornenie. Je to veľmi účinná pripomienka, ktorá privádza čitateľov pravidelne späť na váš blog. Pravdepodobne sa oplatí zvýšiť číslo odoberateľov.
Tu je niekoľko spôsobov:
– Zvážte pridanie sekundárnych CTAs na váš blog – ako v samostatných príspevkov, tak aj na vrchu stránky či po strane. CTAs môžete pridať tiež na iné stránky vášho webu, pokiaľ je to vhodné. (CTA = call to action; forma marketingovej stratégie – banner či grafika zvádzajúca čitateľa ku kliknutiu, pozn. prekladateľa)
– Vytvorte samostatnú podstránku určenú pre odbery, ktorú budete pravidelne zdieľať cez sociálne médiá. Poslúži tiež ako podstránka pre vaše CTAs
– Zakomponujte zmienku o možnosti odberu do odosielaných emailov. Email sa nemusí nutne týkať primárne CTAs, ale poznámka o nich môže byť napríklad súčasťou P.S. na konci mailu.
3) Upravte názvy starších článkov
Pokiaľ zverejňuteje nový článok, volíte zaujímavý názov; nudný titulok nezaručuje práve tisícky kliknutí. No blogové príspevky sú rýchlo pochované pod novým obsahom a na svetlo sveta sa dostanú len vzácne. Sú nepotrebné…
..Ha, to bol len žart. Tieto “pochované” príspevky sú stále veľmi hodnotné pre vašu stránku. Pamätajte, že každý jeden článok je stránkou sám o sebe, indexovanou v SERPS (Search Engine Results Pages, pozn. prekladateľa) – a ešte viac hodnoty by ste z neho mohli získať, pokial by ste upravili titulok pre SEO, nie pre kliknutia. (SEO = Search Engine Optimization, proces, pri ktorom sa zvýši popularita blogu vo výsledkoch vyhľadávača, aby sa následne zvýšil počet relevantných návštevníkov, pozn. prekladateľa) . Môže vám poslúžiť, ak pozmeníte pôvodný dôvtipný a chytľavý názov článku na viac popisný a vecnejší titulok.
4) Optimizujte vaše CTAs
Neblogujete len pre zábavu (hoci určite sa pri tom bavíte). Snažíte sa zvýšiť “premávku” na vašich stránkach. Touto cestou získate zákazníkov. Významná vec.
Pre tento účel pridávate CTAs do každéh príspevku – privedú čitateľov na podstránky s ponukami. Z toho vyplýva, že každá chvíľa, ktorú strávite prispôsobovaním CTAs, je hodnotnou investíciou, keďže chcete použiť CTAs, ktoré privedú ešte viac návštevníkov. Nastavte A/B testovanie pre vaše CTAs, aby ste videli, aký layout či farba zvýši hodnoty návštevnosti. Mali by ste takto zasiahnuť nielen pri CTAs v príspevkoch, ale i v CTAs na vrchu či na strane blogu.
5) Aktualizujte CTAs v starých príspevkoch
Tento nápad spája princíp z rady číslo 3 a 4. V č.3 sa spomína, že staršie príspevky sú stále navštevované vďaka SERPS (ešte frekventovanejšie, než predtým, pokiaľ ste zmenili ich titulok). V č.4 sme urobili A/B testing ohľadne CTAs, aby sme zistili, aký design priláka najviac ľudí. Skombinujte obe riešenia, nahraďte staršie CTAs novšími, vysoko efektívnymi CTAs. Pokiaľ nemáte priveľa času, začnite s článkami, ktoré majú najvyššiu návštevnosť.
6) Aktualizujte obsah populárnych starších článkov
So starými príspevkami sme stále neskončili. Prizrite sa bližšie tým, s ktorými ste zožali skutočný úspech – počet pozretí a linknutí na váš článok si môžete vyhľadať v analytickej štatistike. Dalo by sa niečo aktualizovať? Možno je načase, aby ste oprášili starý dobrý materiál, dali mu nový šat a následne ho opätovne zverejnili. Je to rýchla práca a téma sa už v radoch čitateľov osvedčila.
Je niekoľko ciest, ako previesť túto operáciu. Za prvé, mohli by ste zverejnil celkom nový príspevok a spojiť starý a nový článok linkom, aby ste nestratili dáta zaznamenané v SEO. Alebo by ste mohli jednoducho aktualizovať starý článok, no s novým obsahom. V závislosti od CMS a emailového systém, ktorý používate, majú oba spôsoby svoje pozitíva i zápory. V rámci prvého scenára si musíte dať záležať na dostatočnom prepojení odkazmi. V druhom prípade sa nemusíte zaoberať SEO, ale mali by ste sa ubezpečiť, že vaši odoberatelia dostanú emailom notifikáciu o novom príspevku. Ak sa necítite vinne, urobte to.
Tu sú tri dôvody, prečo:
– Ak sú informácie staršieho dáta, je nápomocné aktualizovať ich
– Odkedy bol starší príspevok publikovaný; získali ste hordy nových čitateľov; pravdepodobne ho ešte nevideli
– I tí, ktorí už článok videli, si ho zrejme nepamätajú, pretože medzičasom prečítali mnoho iných článkov
7) Urobte analýzu tém
Keďže ste už do súťaže o popularitu v blogosfére beztak dokonale namočení, mohli by ste spraviť hlbšiu analýzu, aby ste zistili, ktoré témy zaujali vašich čitateľov najviac. Tematická analýza vám napovie, o čom písať za účelom rozličných cieľov. Jednoducho exportuje blogové štatistiky do tabuľky a rozdeľte témy do kategórií. Potom, čo zaradíte každý z článkov pod jednu kategóriu a vedľa pripíšete údaj o počte prezretí daných článkov, zistíte, ktoré sú najviac či najmenej úspešné.
To, že o niektoré z tém je menší záujem, neznamená, že by ste ich mali kompletne vyradiť zo svojho repertoára – nezničíte predsa široký záber vášho blogu len kvôli číslam. Ale vedieť, ktoré z tém sú najpopulárnejšie vám môže pomôcť, pokiaľ v určitom momente potrebujete urgentne zdvihnúť návštevnosť.
8) Spravte blog sociálnym
Pokiaľ ste tak ešte nespravili, strávte určitý čas prispôsobovaním vášho blogu pre sociálne médiá; závisí na tom jeho úspešnosť. Váš blog by mal zobrazovať buttons na zdieľanie obsahu na sociálnych sieťach, buttons umožňujúce sledovať vás, aby ste mohli simultánne rozširovať svoj sociálny rozsah a vplyv vášho blogu. Môžete pokročiť ešte ďalej a zahrnúť napríklad widgets, ktoré doporučia čitateľom populárne články vzhľadom k ich záujmom.
9) Upravte najviac klikané stránky
Ako sa váš blog rozrastá, pravdepodobne sa stane niečím viac, než len jedinou nekonečnou stránkou s obsahom. Pridať navigáciu či postranný panel, banner alebo footer nie je zlý nápad.
Čo sa týka iných miest, mohli by ste pouvažovať, kam ľudia klikajú najčastejšie a upraviť dané časti blogu. Pokiaľ sa jedná o linky v hornej navigácii, venujte čas úprave stránok, na ktorých sa návštevníci ocitnú po kliknutí. Môžete dokonca pouvažovať nad tým, či niektorý z linkov nebude sám o sebe stránkou. Informácia, kam ľudia odchádzajú po opustení vášho blogu je šťavnatým kúskom, ktorý by sa dal premeniť v benefity, no mnohí obchodníci si ho nechávajú prejsť pomedzi prsty.
10) Využite váš blog na testovanie nových ponúk
Pristupujte k emailovému zoznamu ako k jemnej rastlinke. Musíte ju pravidelne ovlažovať vodou, nie polievať záhradnou hadicou.
Pointa: Pokiaľ zasielate emaily vašim odoberateľom pričasto, uvidíte, že jeden po druhom rušia odber. Používajte váš business blog ako testovaciu pôdu pre nové ponuky – predtým, než ich rozošlete vašim subscriberom. Najskôr promotujte nové ponuky na vašom blogu a zasielajte tie, ktoré o ktoré je záujem, ľudom zo zoznamu emailov. Zasielať ponuky, o ktoré vaše publikum nejaví záujem, je zbytočné!
11) Používajte váš blog ako zdroj materiálu
Nie je nutné prísť s prevratným nápadom. Jednoducho získajte čo najviac z obsahu, ktorý ste už vytvorili
– z blogových príspevkov
– tým, že ich použijete na v inej časti vašej marketingovej činnosti. Možno sa pýtate, kde napríklad?
– Materiál na naplnenie feedu sociálnych sietí: zverejňujte odkazy na blogové články, ktoré pritiahnu ľudí zo siete na blog
– Materiál na vytvorenie emailov: Nemusíte vašim odoberateľom zasielať iba informácie o kampaniach; obsah blogu je príjemným premostením a perfektnou náplňou pre newsletters
– Materiál na ponuky: Miesto vytvorenia ponuky z prakticky ničoho, zozbirerajte viacero príspevkov o určitom subjekte a pospájajte obsah do formy ponuky
– Materiál na náplň organizácie predaja: Keďže utvárate obsah blogu okolo určitých vyhliadok, ktoré máte, pošlite ich svojmu sales teamu, aby si ich poznačili a oboznámením sa s nimi získali dôveryhodnosť
– Materiál na vytvárania vaše stránky: pokiaľ hľadáte správne slová, ktoré by vysvetľovali určitý koncept či opisovali produkt, možno ste správny výraz už našli.. v staršom príspevku!
12) Pozdvihnite váš blog na úroveň nástroja na predaj
Váš obchodný blog je jednou z najcennejších súčastí predaja, obvzlášť pokiaľ v sebe vaše príspevky prirodzene zahŕňajú váš produkt či službu. Porozmýšľajte – vytvárate článok, ktorý naučí vašich nasledovníkov ako vyriešiť ich problém a ako im váš produkt či služba môže pomôcť riešiť tento problém.
A nakoniec, čo ďalšie môžete urobiť pre zlepšenie efektívnosti blogu, než vytvárať jeho obsah?