Princípy SEO: Je obsah dôležitou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače (SEO)?
V jednoduchosti povedané, áno
Ak uvažujeme o SEO, obsah hrá významnú úlohu. Tak pri propagácii vašej stránky ako aj vtedy, keď začne upadať. A jedinečný obsah je základným kameňom akéhokoľvek optimalizačného akčného plánu. Obsah vašej stránky zostáva najdôležitejším bodom optimalizačnej stratégie. Taktiky SEO môžu pomôcť iba vtedy, ak je obsah dobrý. Bez kvalitného obsahu vám organickú návštevnosť nezvýši žiadna SEO taktika.
V koalícii s Googlom – to najdôležitejšie
S Googlom je lepšie spolupracovať než ho obchádzať
Ak chcete optimalizovať stránku pre Google vyhľadávač, máte dve možnosti. Buď s ním budete spolupracovať alebo s ním vybabrete pomocou tzv. blackhat (teda neetických, resp. nie všeobecne akceptovaných – pozn. prekl.) SEO techník. Blackhat SEO techniky sa snažia oklamať Google a vyhľadávajú spôsoby, ako umelo zvýšiť umiestnenie stránky. Tieto metódy môžu fungovať krátkodobo, no z dlhodobého hľadiska je lepšia spolupráca. Tá vám pomôže vybudovať skutočné aktívum z vašej stránky a priniesť návštevnosť.
Pochop Google. Alebo s ním bojuj
Vždy je lepšie rozumieť Googlu a nasledovať jeho pravidlá
Ak hovoríme o vyhýbaní sa SEO blackhat technikám a o dlhodobej spolupráci s Googlom, neznamená to iba prispôsobiť sa zaužívaným pravidlám. Znamená to priamo ich zapracovať do vášho podnikania a podporovať ich. Vo všeobecnosti Google pracuje tak, že poskytuje tie výsledky vyhľadávania/informácie, ktoré presne zodpovedajú hľadanému výrazu alebo kľúčovým slovám. Informácie vyťahuje zo svojej obrovskej databázy na základe hľadanej požiadavky. Jednoducho povedané, aby ste sa dostali vyššie vo vyhľadávači Google, je dôležité publikovať obsah, ktorý zaujme návštevníka stránky. Je to rozhodne lepšie ako publikovať obsah len preto, aby ste mali lepšie umiestnenie. Pričom obsah bude o ničom.
Nestačí kvalitný obsah len “mať”
Propagujte kvalitný obsah.
Ako už bolo spomenuté, obsah s najvyššou kvalitou je najdôležitejší; napriek tomu iba mať tento jedinečný a užitočný obsah nestačí. Organickú návštevnosť vašej stránky nezískate, aj keď máte dobrý obsah. Dôvod? Google sa nedozvie o vašom obsahu tým, že ho publikujete. Rovnako mu ani nebude dôverovať.
Túto prekážku možno prekonať propagáciou svojho článku, resp. obsahu. Ak postnete článok na Facebooku, niekto ho bude sharovať ďalej, niekto iný ho môže retweetovať, a podobne. Google vystopuje všetky tieto zdieľania a rozpozná, že váš obsah má vysokú kvalitu. V praxi to znamená, že kedykoľvek niekto bude vyhľadávať súvisiaci článok, vaša stránku sa umiestni vysoko vo výsledkoch a to vyústi do vyššej organickej návštevnosti vašej stránky.
Vyhoďte nepodstatné články
Zvyknite mazať staré články
Ak je nejaký z vašich článkov starší ako dva roky, nemá už vysokú čítanosť a má nízke prelinkovanie, je dobré ho zmazať. Nie je to vždy nutné. Staré články je možné si nechať, no musíte ich „odindexovať”. Tak vaše ostatné, novšie články nebudú strácať tzv. „link equity“ (všetky linky, ktoré vedú na vašu konkrétnu stránku).
Odindexujte stránky, ktoré sú dôležité, no nemusia byť hodnotené
Nedôležité stránky môžete prehodiť na NOINDEX
Väčšina ľudí chce, aby tak ich články ako aj hompeage stránka boli hodnotené Googlom. Úprimne povedané, nepotrebujete, aby vyhľadávač hodnotil také stránky ako „O mne“, „Kontakt“, „Podmienky používania“ či „Ochrana súkromia“. Takéto stránky by ste mali „odindexovať“, čo znamená, že vyhľadávač ich nebude hodnotiť vôbec. Tu sú dve možnosti ako na to:
Upravte svoj robust.txt súbor tak, že pridáte funkciu „Disallow“: /adresár-príklad/stránka-príklad.html, do záhlavia stránky pridajte
alebo využite WordPress plugin
Ak ste jediným autorom stránky, mali by ste odindexovať aj svoje archívy, ktoré duplikujú obsah vášho webu. Za to by vás mohol Google penalizovať.
Názov článku musí začínať najvýznamnejším kľúčovým slovom
Začiatok názvu s kľúčovým slovom
Aby sa zlepšil váš ranking, musíte to najdôležitejšie kľúčové slovo použiť v názve článku. Titulný tag je najpodstatnejším faktorom na stránke pre optimalizáciu kľúčových slov. Tiež je potrebné zabezpečiť, aby iné články vedúce na váš web, používali rovnaké kľúčové slová.
Nekompromisne sa vyhýbajte recipročným odkazom
Povedzte „nie“ recipročným odkazom
Na rozdiel od spätných odkazov (backlinks), recipročné odkazy (reciprocal links) narúšajú SEO hodnotu, keďže vracajú a dostávajú ten istý súbor linkov, ktoré na ne odkazujú. Mali by ste sa im preto vyvarovať. Výnimkou je prípad, v ktorom by išlo o skutočne hodnotné odkazy.
Ak sa stretnete s ponuku na vytvorenie spätného odkazu, môžete ho „nenasledovať“ (nofollow). Alebo súhlasiť v prípade, že máte vzájomnú dohodu o recipročnom odkaze, inak by takáto spolupráca mohla byť pomerne riziková. Mali by ste sa snažiť vytvoriť tzv. run-of-site odkazy, ako napríklad zoznam obľúbených odkazov alebo spriaznených stránok, keďže o tých viete, že majú kvalitný obsah. V tomto prípade sa vždy ubezpečte, že tieto odkazy sú pre vašu stránku relevantné.
zdroj: blog.searchmetrics.com