Home / online biznis / eshop / Online zákazníci nakupujú z Číny stále viac

Online zákazníci nakupujú z Číny stále viac

Lepšie ceny alebo produkty nedostupné na lokálnom trhu sú dôvody, pre ktoré sa online zákazníci rozhodnú nakúpiť zo zahraničného eshopu.

Slováci napríklad uprednostňujú nákupy u českých susedov, celkovo však významne rastie podiel dopravených zásielok z čínskych web stránok. Najmenej nakupujú v zahraničí Nemci, Briti a Poliaci.

Podľa prieskumu E-shopper barometer, ktorý realizovala kuriérska spoločnosť DPD, člen skupiny DPDgroup, 67 % Európanov už nakúpilo zo zahraničnej európskej stránky.

Tretinu nákupov zrealizovali vo Veľkej Británii. Najčastejším dôvodom, pre ktorý ľudia volia zahraničie sú lokálne nedostupné produkty a lepšia cena. Medzi produkty, ktoré zákazníci takto kupujú patrí najmä móda, elektronika či kozmetika.

Už dlhodobo je na vzostupe hlavne doručovanie tovaru z Číny hlavne pre nižšie ceny produktov. Nákupom z tejto krajiny kraľujú Španieli, Holanďania a Poliaci.

V prípadoch, že zákazník hľadá konkrétnu značku nedostupnú v Európe, smeruje jeho nákup hlavne do USA. Avšak niektoré krajiny stále uprednostňujú nákup u svojich susedov.

Rakúski zákazníci napríklad nakupujú v Nemecku, Belgičania vo Francúzsku a Slováci z českých stránok. Jedným z dôvodov je aj to, že rozumejú jazyku danej krajiny a vedia sa tak orientovať v ponuke eshopov.

“Ako dopravca sa zameriavame hlavne na individualizáciu služieb doručovania, zvyšovanie ich dostupnosti, flexibility a pohodlnosti. To je to, čo zákazníci pri preprave očakávajú. Rovnako sa stáva témou aj faktor bezpečnosti doručenia a informačných či finančných transakcií,”

uvádza Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD na Slovensku.

eshop

Typickým zákazníkom zahraničných eshopov je muž vo veku 18 až 34 rokov s vyšším príjmom. Títo zákazníci zároveň častejšie nakupujú impulzívne a častejšie tovar vrátia.

V cezhraničných nákupoch dominujú hlavne Lotyši a Portugalci. Aj Chorváti uprednostňujú medzinárodné stránky, je z nich takmer tretina ich online nákupov.

Výraznejší rast v počte medzinárodných nákupov vidno v pobaltských krajinách, ale aj v Belgicku, Rakúsku či Maďarsku. Naopak, Nemci, Briti a Poliaci uvádzajú, že všetko potrebné a v dostupnej cene nájdu aj v eshopoch vo svojej krajine.

Medzinárodné nákupy však stále svoj potenciál nevyčerpali. Podľa prieskumu budú noví nakupujúci pribúdať hlavne v Litve, Rusku či Chorvátsku.

Objem cezhraničných nákupov bude rásť aj v Rumunsku a Poľsku. Najmenší záujem o prípadné nákupy zo zahraničia vidno u obyvateľov z Veľkej Británie, Holandska alebo Nemecka.

Medzi bariéry, ktoré online zákazníci vnímajú patria napríklad dlhý či komplikovaný proces vrátenia tovaru alebo sklamanie z doručeného tovaru.

Takmer 12 % Európanov uvažuje o tom, že prestane nakupovať v zahraničí.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.