Reklamné predmety sú stálicou medzi rôznymi formami marketingu. Samozrejme, vystavať marketingovú stratégiu firmy len na reklamných predmetoch sa nedá, ale dobre zvolený reklamný predmet so zaujímavou potlačou dokáže pomôcť s budovaním firemného „brandu“.
Na začiatku sa požadovaný motív vytlačí na sublimačný papier
Medzi rokmi overené reklamné predmety patria aj rôzne druhy textilu. Reklamná potlač na textil často vzniká pomocou sublimačnej tlače. Táto technika tlače je obľúbená pre kvalitné zobrazenie farieb a taktiež pre svoju dlhú trvácnosť. Ako ale sublimačná tlač prebieha?
Na začiatku sa požadovaný motív zrkadlovo vytlačí pomocou špeciálnej sublimačnej tlačiarne a sublimačných atramentov na špeciálny sublimačný papier. Ten slúži v podstate ako prenosové médium.
Nasleduje samotná sublimácia, pri ktorej sa motív prenáša na finálny predmet
Ďalší krok totiž spočíva v tom, že sa motív vytlačený na sublimačnom papieri spolu s kusom textilu, na ktorý má potlač vo finále ísť, vloží do termolisu alebo ako niektorí ľudia hovoria, do tlačiarne na textil. A potom už nastáva samotná sublimácia.
Pamätáte sa ešte z fyziky, čo to sublimácia je? Ide o premenu pevného skupenstva priamo na plynné (s „preskočením“ kvapalného skupenstva). A práve to sa pri sublimačnej tlači deje.
V termolise sa pôsobením vysokej teploty a tlaku premieňa pevné skupenstvo atramentu na sublimačnom papieri na plynné a zároveň sa otvárajú póry textilu (nutné použiť textil z umelých vláken, prípadne náležite upravený textil).
Atrament v plynnom skupenstve preniká do týchto pórov, kde po ochladení opätovne zmení skupenstvo na pevné a póry sa uzatvoria. Atrament sa tak stane v podstate súčasťou daného textilu, čo je dôvod, prečo je sublimačná tlač tak odolná.
Zdroj obrázka: Djavan Rodriguez / Stock.adobe.com