Vraví sa, že kvalitný produkt hovorí sám za seba. Avšak, aj úspechu produktu predchádza nápad alebo myšlienka, tvrdá práca a kvalitný marketing, vďaka ktorému získate viac zákazníkov.
Jedným z nástrojov získavania zákazníkov je aj firemná web stránka. Zákazníkov však treba v prvom rade na vašu stránku nejakým spôsobom dostať , získať si ich pozornosť.
Našťastie aj v tejto oblasti nájdeme mnoho odborníkov, ktorí majú v tejto oblasti bohaté skúsenosti a preto vám prinášame odporúčania dvanástich úspešných podnikateľov o získavaní väčšej návštevnosti pre vašu firemnú web stránku.
1. Vyskúšajte Hittail
Ak je vaša webová stránka nová, môže byť ťažké nájsť vaše univerzálne kľúčové slová. Za lepší spôsob preto považujem napísať niekoľko kvalitných článkov, v ktorých budú kľúčové slová veľmi špecifické.
Vynikajúcim nástrojom je hittail.com, ktorý riadi cielené vyhľadávanie návštevníkov vašej stránky, tým, že sa zameriava na kľúčové slová, ktoré sa týkajú vašej cieľovej skupiny.
Lawrence Watkins, Great Black Speakers
2. Buďte blízko
Čím dlhšie podnikáte a čím dlhšie šírite kvalitný online obsah, o to väčšia je pravdepodobnosť, že sa objavíte vo výsledkoch vyhľadávania.
Mať firemný blog a neustále publikovať firemné články je správne a dobré, ale v prvom rade je dôležité udržať si tieto činnosti nielen niekoľko mesiacov, ale po celé roky.
Alexandra Levit, Inspiration at Work
3. Optimalizujte svoje články
Existujú tri hlavné ingrediencie pre úspešnú optimalizáciu firemnej stránky alebo článku, a to: názov, popis a kľúčové slová., Všetky tri políčka vyplňujete pred tým, než idete publikovať nejaký obsah na vašom webe. Je to veľmi jednoduchá záležitosť, nájdite si na ňu vždy čas.
Nathalie Lussier, The Website Checkup Tool
4. Nezabudnite na (etické) umiestňovanie linkov
Spýtajte sa vašich dodávateľov, partnerov, klientov a všetkých dôveryhodných zdrojov, či by boli ochotní „olinkovať“ vo svojich firemných článkoch tie kľúčové slová, ktoré súvisia s vašou firmou.
Aká z toho plynie výhoda pre vás? Ak má ich web vysoký page rank, je pravdepodobné, že sa zvýši návštevnosti vášho webu. A je to zadarmo.
Christopher Kelly, Convene
5. Používajte Google Adwords Keyword Tool
Pomocou tohto nástroja sa zamerajte na takzvané long-tail kľúčové slová, čiže frázy pozostávajúce z viacerých slov. Sú to frázy, ktoré nie sú často vyhľadávané, no na druhej strane majú aj nízku konkurenciu a môžu byť vhodným spôsobom využitia trhovej medzery.
Patrick Curtis, WallStreetOasis.com
6. Poskytujte vašim čitateľom výnimočnú hodnotu
Čo sa týka dosahovania vyššej návštevnosti, využitie content marketingu vo forme blogovania a hosťovských príspevkov je tým najrýchlejším a najprirodzenejším spôsobom ako získať viac návštevníkov.
Avšak, content marketing nie je hrou kvantity, ale kvality. Ak uverejňujete články, ktorých obsah je nudný a nezáživný, ľudia sa nebudú obťažovať s ich čítaním alebo zdieľaním, čo je na druhej strane dôležitý prvok budovania firemného blogu.
Preto sa pri zostavovaní článku neustále pýtam sám seba, či by som mu bol ochotný venovať 10 minút zo svojho dňa a zdieľať ho s ostatnými. Ak je vo vašom prípade odpoveďou NIE, mali by ste prehodnotiť vašu obsahovú stratégiu.
Liam Martin, staff.com
7. Považujte SEO za príležitosť vytvoriť hodnotu
SEO nie je hrou. Minimálne nie hrou, ktorú by ste mohli hrať v dlhodobom horizonte. Vytvorte preto obsah, ktorý budú čitatelia považovať za hodnotný a ktorý bude Google považovať za vyhľadávania hodný.
Návštevníci stránky určite budú skôr zdieľať články, ktoré sa im páčili a zostanú tým pádom na vašej stránke dlhšie, zatiaľ čo médiá a blogeri by zasa mohli na vašu stránku odkazovať.
Danny Wong, Blank Label
8. Znížte Bounce rate
Bounce rate, čiže miera okamžitého opustenia web stránky je jednou z vecí, ktorú vyhľadávače doslova nenávidia. Je preto nevyhnutné, aby ste si skontrolovali vaše kľúčové slová a optimalizovali stránku tak, aby bola stránka prehľadná a motivovala užívateľov k činu.
Adam Lieb, Duxter
9. Vytvárajte kvalitný obsah
Vo vyhľadávačoch sú preferovaní ľudia a spoločnosti, ktorí poskytujú vysokokvalitný a konzistentný obsah. S tým súvisí napríklad nástroj Author Rank, ktorý má veľký vplyv na výsledky vyhľadávania.
Zamerajte sa nielen na vytvorenie kvalitného obsahu, ktorý je možné publikovať online, ale tak isto buďte schopní maximalizovať samotnú hodnotu obsahu tak, aby mal predpoklad stať sa virálnym a šíriteľným sociálnymi sieťami.
10. Vybudujte si samostatný firemný blog
Príliš veľa textu na hlavných stránkach vášho webu môže spôsobiť spotrebiteľom problémy pri orientácií na stránke. To zasa môže mať pre vašu firmu kontraproduktívny efekt.
Vhodným riešením je spustenie samostatného blogu, ktorý sa bude venovať trhovej medzere, ktorú ste sa rozhodli vyplniť. Urobte si prieskum kľúčových slov, ktoré čo najviac súvisia s vašou oblasťou, zamerajte sa na najnovšie frázy a zahrňte ich do blogu.
Nezabudnite na viditeľný odkaz na hlavnú stránku a budete prekvapení, ako blog zvýši vašu viditeľnosť.
Jay Wu, A Forever Recovery
11. Nezabúdajte na odborníkov z odvetvia
Boli by ste prekvapení, ako jednoducho dokážete presvedčiť skúsených odborníkov k pridaniu príspevku na váš blog. Experti z odvetia budú mať určite záujem na tom,
aby boli články kvalitné, čo budú vedieť oceniť aj vaši existujúci čitatelia. A čo viac, takéto príspevky budú sledované čitateľskou základňou oslovených prispievateľov, čo môže prispieť k zvýšeniu povedomia o firme.
12. Vytvorte komunitu
Zvýšenie návštevnosti prostredníctvom vyhľadávania cez Google je predovšetkým o odpovediach na otázky, ktoré vaša komunita považuje za dôležité. Vo svojej oblasti, resp. trhovej medzere musíte byť odborníkom.
Vytvárajte pre svoju komunitu hodnotný, užitočný a zaujímavý obsah a budete prekvapení, ako bude rásť váš page rank. Kvalitný obsah je totiž presne to, čo Google vie „oceniť.“
Mitch Gordon, Go Overseas