Roger McNamee nie je len facebookovým investorom, je aj klientom.
McNamee, spolumajiteľ Elevation Partners, využíval Facebook najmä na propagáciu svojej skupiny Moonalice. Minulé leto mala skupina 50 000 fanúšikov, ale vďaka efektívnym marketingovým ťahom sa ich počet zvýšil na približne 220 000. Pravdepodobne viac prekvapujúci je fakt, že omnoho viacej obdivovateľov navštevuje ich FB stránku než ich oficiálnu.
Moonalice je na Facebooku od roku 2006. Roger má rád aj Twitter, avšak podľa jeho názoru je FB lepší pre zakladanie niečoho nového, zatiaľ čo Twitter je vhodný pre zabehnuté skupiny, jednotlivcov či organizácie majúce novinky, s ktorými sa chcú podeliť.
5 Tipov na marketingový úspech prostredníctvom Facebooku
Od minulého roka robil McNamee všetko preto, aby spropagoval Moonalice a naučil sa o marketingu niečo, s čím by sa rád podelil s ostatnými, ktorí chcú zvýšiť počet fanúšikov, angažmá, atď. Aj napriek tomu, že McNamee je FB investorom, možno nebudete chcieť brať jeho rady celkom vážne:
1. Zverejňujte veľa príspevkov
McNamee pridáva 10 – 20 príspevkov denne. Iste sa pýtate, či nezapratáva fanúšikom ich nástenky. Podľa jeho názoru je iba 5 % fanúšikov, ktorí vidia obyčajní príspevok. (V skutočnosti FB udáva 13 %.) „Niet šance, že by niekto zachytil viac ako pár z nich.“ Avšak dôležitý je aj obsah.
Keď spamujete, vtedy pridávate skutočné voloviny.
Ak navštívite stránku Moonalice, iba sa utvrdíte, že skupina skutočne veľa zverejňuje. McNamee nepovažuje prieskumy od Buddy Media a iných za adekvátne. Poukazujú na to, že niektoré dni a časy sú vhodnejšie na pridávanie príspevkov než iné. McNamee je toho názoru, že strieľať je lepšie ako mieriť.
2. Riskujte
Hoci spájať Moonalice so zvieratami nie je priveľmi tematické, roztomilé zvieratká zvyšujú popularitu stránky, takže takýchto príspevkov má Moonalice skutočne veľa. McNamee priznáva, že spočiatku to mnohých fanúšikov odradilo, ale napokon počet milovníkov zvierat prevyšuje ostatných.
Bohužiaľ, nie všetky experimenty sa podaria. Roger nedávno zverejnil obrázok Ike a Tiny Turner s popisom: „Mám rada Ike.“ Keďže Ike Turner bola veľmi známa osočovaním Tiny, mnoho obdivovateľov sa nahnevalo a Roger musel nakoniec príspevok odstrániť. „Stáva sa to. Ak k niečomu takému dôjde, treba sa pozbierať a povedať si: Okej, zbabral som to.“ Stále si však myslí, že príležitostne ofenzívna stránka je lepšia ako nudná stránka.
3. Plaťte za FB reklamy
McNamee pripisuje štvornásobný rast fanúšikov práve reklamám. Kdekoľvek utráca do 7 000 $ za mesiac na propagáciu Moonalice vrámci facebookových reklám. Nalieha, že obsah reklám, ktoré sú zvyčajne príspevkami určenými väčšiemu počtu potenciálnych fanúšikov, je veľmi dôležitý. „Hľadáme skutočné príbehy, autentickosť.“
4. Komunikujte
FB stránka by nemala byť jednosmerkou bez spätnej väzby. „Odpovedajte na maily, lajkujte komentáre.“ Dajte im pocítiť silu vášho hlasu.
5. Buďte optimistický
Na rozdiel od klasických médií, Facebook je plný noviniek. Otrávený postoj sa nenosí. Nekvíľte na ľudí. „Pamätajte si, že to má byť zábava.“
zdroj: blog.upbook.sk