Podnikateľský úver od rodiny, narodené dieťa a nedostatok peňazí, to všetko vyvíjalo veľký tlak na Michelle Fishovú. To, čo ju však skutočne dorazilo, bolo vyhlásenie z IRS (daňový úrad) požadujúc okamžité splatenie tučnej sumy. Jej kapitál bol preč.
Všetky predpovede a plány, ktoré som mala sa zrazu stratili, keď prišiel tento účet
spomína Michelle na začiatky svojej firmy, Integra Staffing.
Jeremy Ostermiller nepotreboval list, aby vedel že musí svoju firmu, Altitude Digital, dostať z čiernych čísel, aby sa jeho budúcnosť neobrátila o 180 stupňov. „
Vedel som, že mi to musí vynášať. Vložil som do toho posledných 500 dolárov, pretože som sa rozhodne nechcel nasťahovať späť k rodičom
hovorí Jeremy.
Vďaka ich opatrnému štartu, bleskurýchly nárast profitu ich ušetril od ich nočnej mory. Dnes, starí desiatky rokov si užívajú 7 ciferné ročné príjmy, a podľa toho, čo vraví Michelle, Integra Staffing je treťou najväčšou firmou, ktorú vedie žena.
Snažiť sa naštartovať biznis, ktorý nám bude vynášať už za pár týždňov nie je vždy vhodné, ale nie je to nemožné. Tento proces sme zhrnuli do desiatich dní, počas ktorých sa budete sústrediť na nasledovné veci.
10 rád, ako začať úspešne podnikať
Čítajte ďalej a dozviete sa, ako to Michelle a Jeremy urobili rýchlo a čo je dôležité, správne.
- Nakreslite si podnikateľský plán
Keď Nick Friedman a Omar Soliman v roku 2004 spustili College Hunks Hauling Junks, ich prvým krokom bolo, že oprášili svoj podnikateľský plán, ktorý napísali ešte na vysokej škole.
Zrazu to bol pre nás veľmi cenný návod
hovorí Nick. Popravde im to pomohlo ich investíciu v hodnote 80 000 dolárov (z čoho 30 000 boli ich vlastné peniaze), obrátiť na firmu s vyše 500 zamestnancami a 47 licenciami v USA.
Či je tento plán napísaní na kúsku papiera, alebo na 25 stranách, je to dôležitý krok k tomu, ako sa dať na cestu rýchleho profitu.
- Študuj trh
Prieskum trhu je veľmi dobrá vec, hlavne pri začiatkoch. Potrebujete si spraviť prehľad v tom, aká je konkurencia. To zahŕňa: v čom sú vaše produkty alebo služby iné od tých, ktoré už sú v obehu, kto je vaša cieľová skupina.
Jeff Turner, skôr ako založil firmu Nation Storm Shelters, spravil prieskum trhu v podobe diskusií s potenciálnymi zákazníkmi, ale aj konkurentmi. Tieto diskusie mu len potvrdili to, čo mu jeho inštinkt vravel: mám víťazný produkt. The Smyrna je firma, ktorá navrhuje podzemné aj nadzemné úkryty pred búrkami a dnes profituje 1,5 miliónov dolárov ročne.
Prieskum trhu, tak ako pri začiatkoch je dôležitý aj počas fungovania firmy. Treba si na tom dať záležať, hlavne keď toho času bude menej a menej. Treba plánovať dopredu, ale dbať na to, že mnoho vecí sa na trhu môže zmeniť.
- Vybuduj si vlastnú značku
Originálne meno a profesionálne logo môže priniesť úspech ešte pred samotným začatím. Dnes je mnoho programov na navrhnutie loga a aj tie voľne stiahnuteľné bez väčších znalostí grafiky, postačujú na návrh originálneho loga. Keď máte logo spravené, zbehnite do nejakej kopírky a vytlačte vizitky, plagáty, letáky a podobne.
Vo väčšine prípadov je vhodné mať aj webovú stránku, aby ste pôsobili solídne a dôveryhodne. Účasť na sociálnych sieťach twitter, facebook, instagram a podobne je samozrejmosťou.
- Registrovať sa
Existujú limity, pokiaľ sa máme spoliehať na právnika, vo veciach ochrany nápadov, produktov, formovaní partnerských dohôd a pod, aj keď najlepšie je na právnika nechať len tie najťažšie právne otázky. Nick Friedman z College Hunks Haunting Junk radí, že on-line sa dá nájsť zopár vecí, ktoré vedia pomôcť v týchto otázkach.
Náš prvý účet od právnika bol 1 500 dolárov. Avšak netušili sme, že sme si to mohli spraviť sami, on-line, za tri stovky.
- Kontrolovať výdavky
Jeremy Ostermiller potreboval pomôcť, preto prijal dvoch absolventov na neplatenú stáž s dohodou, že ak všetko pôjde hladko, majú istú prácu na plný úväzok. Títo absolventi pracovali z kaviarní a Jeremy, ten pracoval z kuchynského stola.
Takisto Nick Friedman pracoval v pivnici rodičov, čo považoval za svoju kanceláriu, keď začínal s College Hunks Hauling Junk. Michelle Fish so svojou Integra Staffing mala skromnú kanceláriu, zariadenú použitým nábytkom. Zo začiatku bolo dôležité, ako vraví:
Minimalizovať mesačný výdaj.
Ďalší tip: Pozor na investície do novej nablýskanej techniky, ktorá sľubuje efektivitu a vysokú rýchlosť. Friedman vraví:
Pokiaľ nová technológia nie je jadrom vašej firmy, musíte byť opatrní v investíciách, pretože vás to razom môže stáť veľmi draho.
- Začnite predávať
Profitovať znamená predávať. Michelline prvé predaje začali únavným budovaním siete.
Nemala som žiadne peniaze, tak som odlepila zadok zo stoličky a išla medzi ľudí. Na hocijakú udalosť s viac ako 25 ľudmi. Raňajky, obed, večera, bolo mi to jedno.
Aby mal Friedman pevné základy na podnikanie a predaj, dal o svojom podniku vedieť ľudom.
Mali sme vlastnú podporu, skupinku roztlieskávačiek, ktoré boli naozaj ochotné nám pomôcť pre samotným začiatkom.
- Pracujte s médiami
Aby ste zaznamenali boom v predaji, vzťahy s médiami sú priorita. Turner a Friedman zistili, že mediálny dosah je dôležitý a prináša zisk.
Volal som do všetkých možných televízií, aby som im povedal o National Storm Shelters, a skončili sme vo vysielaní v správach o piatej. Tak to bolo niečo!
vraví Turner.
Podobne aj College Hunks zaznamenalí boom po tom, ako Friedman zavolal reportérovi a ten zverejnil článok v The Washington Post .
Rúbali sme vysoko, čo nás aj dostalo na titulnú stránku.
- Predstierajte, kvôli úspechu
Úspech je veštba, ktorou uspokojujeme svoje vnútro. Akokoľvek skromné sú vaše začiatky, vždy myslite veľké veci.
Škriabali sme sa hore, ale chodili, predstierali a rozprávali sme sa tak, akoby sme boli väčšou firmou, akou sme v skutočnosti boli.
College Hunks začali s ľahko zapamätateľným logom a emaily odosielali tak, akoby na všetko mali svoj oddiel (marketing@…; pr@…; support@…;), pričom všetky maily prišli späť Friedmanovi a jeho partnerovi.
Vďaka tomu sme vyzerali ako stabilná firma
vraví Friedman.
Táto predstava nás udržiavala v pokoji a myslíme, že vďaka nej sme tam, kde teraz sme.
Michelle Fishová to vzala trochu inou cestou a to tak, že investovala do recepčných, aby poskytovala telefonické služby, na vysokej úrovni, čo tiež malo svoje čaro.
- Pracujte v aj na svojom biznise
Pri začiatkoch, cesta k rýchlemu profitu znamená pracovať vo svojom podniku a na ňom súčasne – minimálne prvé dni, či týždne. Je to neustály súboj o nový biznis a staranie sa o zákazníkov s výnimočnými službami.
Boli sme v sklade o piatej ráno, robili všetkú tú fyzicky náročnú prácu a keď sa dalo a museli sme, tak sme sa starali aj o zákazníkov
vraví Friedman.
Ak je roboty zo dňa na deň viac a viac, je to dobrý signál. Znamená to ,že máte zákazníkov. Je čas úlohy ako strategické plánovanie, marketing či najímanie nových ľudí odložiť bokom. Treba sa zamerať na prúd peňazí,
radí Friedman.
- Spravte párty
Ak máte pevné základy, pozvite rodinu, priateľov, predajcov a zákazníkov na veľkolepú oslavu, ktorá taktiež vyvolá ošiaľ a dobrú náladu medzi vašimi ľuďmi. Utužujte vzťahy a dajte ľudom vedieť, že ste otvorený podnikaniu, a že to myslíte vážne.
Dajte si šampus, urobte príhovor ľudom, všetkým ktorí prišli a pomohli a užívajte si ich odozvu. Minimálne ste si vytvorili vlastnú skupinu, ktorá je Vami upútaná a možno Vám poskytne zopár nápadov, rád a vylepšení, na ktorých môžete pracovať už od zajtra…
zdroj: businessinsider.com