Home / online biznis / homeworking / 3 pravidlá ako si vytvoriť kvalitné online portfólio

3 pravidlá ako si vytvoriť kvalitné online portfólio

Ak ste odborníkom v oblasti, kde je potrebné využiť Vašu kreativitu – napríklad módny návrhár, fotograf, spisovateľ alebo človek pracujúci v reklamnej spoločnosti – budete pravdepodobne musieť túto kreativitu preukázať prostredníctvom online portfólia.

Portfólio je neodmysliteľnou súčasťou profesionálneho života mnohých ľudí. Kedykoľvek chceme prezentovať svoju prácu pred verejnosťou, pred zákazníkmi alebo pred potencionálnym zamestnávateľom, je najprijateľnejším prostriedkom pre túto prezentáciu práve portfólio.

Nezáleží na tom v akom odbore pracujete, dôležité je, aby ste do portfólia zaradili práce, ktoré ukazujú rozsah vašich schopností a činností.

Online portfólio sa stáva súčasťou a bežným postupom pri prijímaní zamestnancov do organizácie, pretože umožňuje ľahko zhromažďovať informácie na jednom mieste.

Môže to byť pre vás značným prínosom ak majú zamestnávatelia k dispozícií webové stránky, ktoré poukazujú na články, ktoré ste napísali, či projekty, ktorých ste boli súčasťou. Samozrejme, že predtým ako začnete hádzať veci na webovú stránku, budete si chcieť byť istí, že táto stránka je vizuálne atraktívna a dynamická.

To, ako budú vaše práce prijaté, nezáleží len na kvalite vašej práce, ale aj na tom, akým spôsobom ich dokážete predviesť. Existuje mnoho platforiem, ktoré môžete použiť (DripBookCarbonmade sú jedny z najlepších) Bez ohľadu na to, ktorý z nich si vyberiete, tieto tipy vám pomôžu predať posolstvo vo vašom portfóliu.

  • Vystihnúť podstatu

Dôležité je uvedomiť si, že pri prijímacom pohovore je pre vás dôležitá už prvá minúta, v ktorej sa zamestnávateľ väčšinou rozhodne, či danú prácu získate alebo nie. Rovnaké pravidlo by malo platiť, keď potencionálny zamestnávateľ vidí vaše portfólio.
Ak niekto vstúpi čo i len na sekundu na vašu stránku, musíte si byť istí, že to v ňom zanechá čo najlepší dojem.

Hneď ako potencionálny zamestnávateľ vstúpi na vašu stránku je potrebné ho upútať. K tomu nám slúži chytľavý nadpis. Je dôležité napísať kto ste, čo robíte. Ďalším dôležitým prvkom, ktorý môže upútať je použiť jednu z vašich fotografií, ktorá vás bude reprezentovať.

Dbajte na to, aby fotka vystihovala odvetvie, v ktorom pôsobíte. Napríklad ak ste spisovateľ, zvoľte fotku s knihou alebo s písacími potrebami, ak pracujete v oblasti, kde je dôležitý kontakt s ľuďmi, je dobré zvoliť fotku, ktorá poukazuje na prácu a spojenie s ľuďmi.

  • V jednoduchosti je krása

Nesústreďte sa na ukázanie čo najväčšieho spektra prác. To je síce dobré, ale nie je potrebné ukazovať všetko. Počas pohovoru budete mať dostatok času hovoriť o vašich najlepších projektoch a najväčších úspechov. Berte to ako aukciu – dostanete sa na položku v katalógu a hneď sa do nej zamilujete. Až neskôr, vám vlastník dá viac informácií o predávanom tovare.

Predávaj seba samého rovnakým spôsobom. Ponúkni menej informácií na svojom portfóliu. Počkaj, kým si tvoj potencionálny zamestnávateľ nevyžiada viac. A akonáhle niekto prejaví záujem o tvoju prácu, budeš mať dostatok času ponúknuť mu viac informácií.

  • Dajte im to, čo chcú vidieť

Našli ste perfektnú prácu, kde sa môžete uplatniť? Skvelé. Nebojte sa prispôsobiť a upraviť z času na čas vaše portfólio, najmä ak sa uchádzate o konkrétnu pracovnú pozíciu.

Venujte mimoriadnu pozornosť zručnostiam, ktoré požadujú inzerované spoločnosti v popise práce. Na základe týchto informácií budete vedieť čo vyzdvihnúť, dať do popredia na portfólio tak, aby to zaujalo zamestnávateľa. Napríklad, ak sa zaujímate o spoluprácu so zdravotníckom spoločnosťou, uisti sa, že predchádzajúce aktivity súvisiace s touto profesiou, budú ľahko dostupné – viac oslovia, ako vaše módne, športové a mediálne práce.

Vašim online portfóliom by ste mali zamestnávateľovi v skratke a zaujímavým spôsobom predviesť čo mu môžete ponúknuť. Majte tieto pravidlá na pamäti a budete o jeden krok vpred pred konkurenciou.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.