Hovorí sa, že: “Content is a king” Obsah je kráľ. Áno, kvalitný obsah je maximálne dôležitý. Či už je to na vašom webe, sociálnych sieťach, vizitkách, promo materiáloch, prezentáciách, knihách, DVD, CD, kazetách alebo vo vašich hlavách. Proste všade.
Tvorcom obsahu sa môže stat naozaj každý. Za túto možnosť vďačíme dnešným moderným a voľne dostupným platformám ako sú Blogger, Tumblr, Facebook, Twitter, WordPress a mnohé ďalšie. Eric Schmidt, CEO v Googli, povedal, že v súčasnosti vytovríme behom 48 hodín viac obsahu ako celé ľudstvo, od svojho vzniku po rok 2003. To je obrovské množstvo. Preto je veľmi dôležité odlíšiť sa a nechovať sa ako hlupák.
Veľa mojich kamarátov sa ma aj napriek tomu pýta, že čo májú dávať na toten Facebook. Neraz majú majú veľmi kvalitný produkt (tovar, službu, konferenciu, myšlienku, atď) ale úplne nezvládnutú komunikáciu (v mnohých prípadoch sa to ani nedá nazvať komunikáciou) Preto vám teraz odpoviem na otázku…
Ako tvoriť viac kvalitného a zaujímavého obsahu (nielen) na Facebooku?
Nesprávajte sa ako nadržaný chlap ktorý rok nesúložil. Proste odolajte tomu obrovskému nutkaniu dostať to zo seba všetko von hneď a zaraz. Držte vašich fanúšikov v napätí. Ľudia majú radi prekvapenia. Aj keď si to nepriznajú, chcú aby ste im niečo zatajovali a dávkovali im informáciu postupne. Rad radom. Tu použijem príklad mojich kamarátov. Snáď sa neurazia. Ono to v skutočnosti nie je zlyhanie, ale úspech. No myslím si a pevne verím, že by sa to dalo spraviť inak, o kúsok lepšie.
Ako to urobili chalani s mikinami?
Ide o predaj fakultných mikín. Borci sa dohodli s fakultou a dodávateľom. Pripravili krásny plagát a na neho vycapili doslova všetko. Miesto, čas, cenu, veľkosti, farby, kontaktné osoby, fotku…Správali sa ako chalp čo rok nesúložil. Dostali to zo seba von hneď a naraz.
Ako by som to spravil ja?
Určite inak. Pár dní pred zverejnením prvých info by som začal s odpočítavaním. Dajme tomu 5, potom 4, potom 3…bez akéhokoľvek komentára a poprosil by som aj pár kamošov nech sa pridajú. (Upútanie pozornosti) Potom by som orezal len vrch plagátu a dal tam predaj fakultných mikín už čoskoro, pre viac informácii sleduj túto fanpage(Výzva k akcii) . Potom by som zverejnil vzorkovník farieb s otázkou, akú farbu máte alebo chcete mať doma vy? (aby mi to ľudia komentovali, podpora interakcie)
Následne by som po jednom zverejňoval fotky a mená (aj s linkami na FB profily) osôb u ktorých sa dá objednať (pre jednoduchšiu a priamejšiu komunikáciu)V ďalšom kroku uverejním vždy najbližšie miesto a čas kde sa dá objednať. (udržanie pozornosti) Nakoniec zverejním cenu a prosbu nech o tom povedia aj kamošom. (podpora virálneho šírenia) Ako bonus ponúknem pár eur zľavu pre prvých X ľudí, ktorí zazdieľajú fanpage. (podpora virálneho šírenia na druhú ) Alebo ešte lepšie pre X ľudí, ktorí zazdieľajú fanpage s čo najvtipnejším komentárom alebo sloganom. Takto vznikne z jedného nudného, stále sa opakujúceho postu séria 8 – 10 rozdielnych príspevkov, ktoré držia ľudí v pohotovosti.
Ruku na srdce a priznajte sa v komentároch, či aj vy si vystrieľate všetky náboje na začiatku a potom neviete čo ďalej?
PS: Tie mikče sú ozaj skvelé, jednu už dlhé roky nosím a je to nenahraditeľná pomocníčka. Ak ste niekedy študovali na EF UMB alebo ešte śtudujete určite si jednu objednajte tu
PS2: Sorry chalani za diss, chcel som len poradiť,aby ste to nabudúce urobili lepšie