Eshop Gentlemens.sk prináša našincovi možnosť nahodiť sa ako pravý džentlmen. Články o pánskej móde zas užitočné a zaujímavé rady pre slovenského džentlmena. O tom ale ako funguje prevádzkovanie eshopu s pánskymi doplnkami a blogu o pánskej móde sa porozprávame s Matejom Lančaričom a Ondrejom Monsbergerom.
A na záver sme si pre vás pripravili súťaž o pánske náramky!
Kto stojí za projektom Gentlemens.sk
Tím Gentlemen’s momentálne tvoria traja ľudia. Matej sa venuje najmä technickej stránke eshopu, SEO a performance marketingu. Petra je tá z tímu, ktorá má kreatívne a šikovné ručičky, hlavu a stojí za takmer polovicou našich produktov. Ondrej rieši najmä chod obchodu, manažuje naše produkty a ich život a v neposlednom rade manažuje sociálne siete a účtovníctvo.
Pri výbere a tvorbe produktového portfólia však spolupracujeme ako tím a neustále sa snažíme prinášať nové podnety.
Ako by si opísal projekt Gentlemens.sk
Gentlemen’s je naše malé dieťa, ktoré neprestáva prekvapovať tým ako rýchlo nám rastie pred očami a čo nové nám ponúkne dnes. My ako jeho „rodičia“ máme samozrejme predstavu, čo by z tohoto dieťatka malo vyrásť a snažíme sa ho tak aj vychovať ☺
Ako a prečo vznikol Gentlemens.sk
Celá myšlienka vznikla niekedy na začiatku roka 2013. Zjednodušene povedané, mali sme z našej strany dopyt po takýchto produktoch a napriek pestrej škále obchodov sme mali problém ich zohnať. Začalo to jednoducho, googlením pánskych náramkov, ktoré sú kvalitné a dostupné v zahraničí. Narazili sme na klasický problém, keď to, čo sme najviac chceli nešlo dostať na Slovensko. Tak sme si zohnali komponenty a poskladali si prvé náramky sami. Veľmi rýchlo prišli prvé pozitívne reakcie okolia. Čo teda začalo jedným-dvoma náramkami dnes pokračuje desiatkami produktov, s ďalšími vo výrobe, či jednaní.
Ako by si opísal vášho typického zákazníka?
Štatisticky je to muž medzi 21 a 28 rokom života. Žije v jednom z okresných miest Slovenska a Českej republiky a dopraje si drobnosť mimo základných častí pánskeho šatníka, aby sa trocha odlíšil od davu no zároveň kráčal s trendom.
Ak dáme štatistiku bokom, tak je to chlap, či mladý muž, ktorý je zbehlý v tom, čo sa nosí a nebojí sa to kúpiť aj keby bol prvý vo svojom okolí.
Na čo sa zákazníci môžu tešiť do budúcna?
Neustále sa snažíme predstavovať aj nové kategórie produktov od našej vlastnej značky, no zároveň aj formou spolupráce s inými, najmä slovenskými a českými značkami. Nezabúdame však na dopĺňanie súčasného portfólia o nové druhy a modifikácie tých starých.
Ešte do Vianoc určite pribudnú zaujímavé veci ako nové náramky, pánske tričká, obaly na hodinky, nové pánske tašky a hlavne úplne nové nákrčníky a šále, aby nám naši zákazníci do Vianoc nepomrzli ☺
Na akom systéme je postavený eshop Gentlemens.sk?
Netajíme sa tým, že sme ešte stále šablónový web. Naša cesta je dlhá a ku vlastnému webu a rozhraniu sa pomaly dopracovávame. Medzitým sme využívali služby platformy Magento a momentálne fungujeme Woocommerce. Pohrávame sa však s myšlienkou, že by sme vyskúšali ešte ďalší CMS systém.
Ako propagujete eshop Gentlemens.sk? Využívate aj offline reklamu?
S naším webom sme si dali zo začiatku veľa práce. Poriadne zoptimalizovaný web bol prioritou číslo jeden. SEO by podľa mňa mala byť základ každej webstránky. Môžem povedať, že organická návštevnosť nám tvorí asi 90% návštevnosti a ziskov.
Vydali sme sa teda cestou online marketingu, pravdepodobne aj preto, že to bolo a stále je mojou hlavnou pracovnou náplňou vo firme, kde pracujem. Konkrétne performance marketingu, ale o tom neskôr. Pôsobíme hlavne na facebooku, kde okrem blogov uverejňujeme aj naše produkty a inšpiráciu pre ostatných. Tento model sa nám veľmi osvedčil.
Offline reklamu vôbec nevyužívame, ale určite sme na ňu nezanevreli. Predpokladám, že sa k nej dostaneme, no je to pieseň budúcnosti.
Využívate PPC kampaň? Ak áno, stará sa vám niekto o PPC kampaň alebo je to vo vašej réžii?
Kedže sa venujem performance marketingu bola by škoda, keby som moje vedomosti nevyužil aj pri vlastnom podnikaní. Využívame Facebook reklamu a Google Adwords. Momentálne sme síce v utlmenej prevádzke, ale opäť to rozbalíme v najbližších mesiacoch. :)
Využívate pri kampaniach email marketing?
Mailové adresy zbierame a môžeme povedať, že ich máme neúrekom. Nie sme však ako každý druhý eshop na Slovensku, ktorý svojich zákazníkov emailami doslova spamuje. Dôkladne si vždy premyslíme, aký obsah a v akej frekvencii svojim zákazníkom posielame. Jedným dychom však musím dodať, že cítime rezervy v našich emailových kampaniach, aj napriek tomu, že majú úspech.
Využívame zatiaľ mailchimp, no prejdeme na riešenie od firmy 7segments, ktoré je ešte viac sofistikovanejšie a userfriendly.
Na akých sociálnych sieťach je aktívny profil Gentlemens
Keď sme začínali, využívali sme iba facebook, twitter a G+, ktoré sú väčšinou prvou voľbou každého. Časom sme zistili, že pre náš druh podnikania je veľmi dôležitý aj Instagram a Pinterest, na ktorých sa snažíme ponúkať zaujímavý obsah a lepšie tak komunikovať firemnú identitu.
Akú návštevnosť má blog o pánskej móde?
Náš blog o pánskej móde sa teší rastúcej popularite. Dnes už s úsmevom spomíname na časy, keď ho čítalo pár desiatok ľudí, z toho väčšina našich známych. Taktiež nám úsmev vyčaria spomienky na prvé úspešné dni, keď nám nečakané nárasty návštev spôsobovali nefunkčnosť webu. Dnes sa pohybujeme v tisíckach návštev v deň zverejnenia blogu na sociálnych sieťach.
Súťaž!
A na záver už spomínaná súťaž! Prostredníctvom komentáru nám pošlite link na produkt z ponuky Gentlemens.sk, ktorý sa vám najviac páči. Troch z vás odmeníme štýlovými pánskymi náramkami! Tešíme sa na vaše komentáre pod týmto rozhovorom a prajeme vám veľa šťastia.
Výhercu vyhlásime 31. októbra 2014
Doplnené:
Tu sú výhercovia našej súťaže a budúci majitelia štýlových pánskych náramkov od gentlemens.sk
Výhercovia môžu kontaktovať gentlemens.sk pod svojím menom na email adrese obchod@gentlemens.sk, Srdečne gratulujeme a ďakujeme chlapcom z gentlemens.sk za rozhovor.