Webstránka nie je niečo, ako obed. Neuvaríte ho za pár hodín. Nie je to ani servis auta, kedy si zvolíte želané komponenty a už iba čakáte na to, kedy bude vaše auto pripravené na jazdu. Nie, vytvoriť webstránku je komplikovaný proces, ktorý si vyžaduje váš osobný a zodpovedný prístup.
Na dobré sa oplatí čakať, čo platí aj v prípade webstránky. Ak si teda dáte tú námahu, a splníte nasledujúce, dolu uvedené kroky, vaša investícia sa vám určite vráti naspäť. Veľa ľudí totiž podceňuje prípravu, na čo aj následne doplatí neskôr. Buďte teda trpezlivý a prejdite si poctivo všetkými uvedenými krokmi.
-
krok – branding
Kto ste? Koho váš produkt oslovuje? Čím ste lepší v porovnaní s vašimi konkurentmi? Toto všetko sú otázky, ktorým sa nevyhnete a budete musieť vymyslieť niečo, čo vydrží skúšku času. Nejde iba o správny návrh loga, dôležitá je myšlienka, ktorá za ním stojí.
-
krok – prieskum
V tomto kroku nasleduje kvalitný prieskum. Ten zahŕňa základnú SWOT analýzu, ako aj analýzu kľúčových slov. Práve z tej druhej vychádza SEO optimalizácia webu.
-
krok – persóny
Čím lepšie poznáte svoju cieľovú skupinu, tým ľahšie sa vám bude váš web tvoriť. Ideálne je, pokiaľ každá persóna stvárňuje osobu v jednotlivých fázach nákupného procesu. To znamená mať persónu od človeka, ktorý je na vašom webe po prvýkrát, až po niekoho, kto sa rozhodol nakúpiť.
-
krok – prvý prototyp
Nasleduje prvé vytvorenie prototypu. Stačí jednoduchá, statická webstránka so základným copywritingom. Tú môžete ukázať svojim známym, od ktorých získate prvú spätnú väzbu, z ktorej sa následne odrazíte ďalej.
-
krok – premietnutie spätnej väzby do prototypu
Následne môžete využiť feedback, ktorý ste získali od svojich známych a zapracovať potrebné zmeny.
-
krok – testovanie v realite
Teraz príde na rad prvá skutočná skúška. Je potrebné, aby ste tentokrát svoj web ukázali prvým 100 ľuďom, s ktorými nemáte nič spoločné. Využite PPC reklamu na Google a Facebooku.
Dôležité je, aby ste od nich získali kľúčovú akciu – najlepšie objednanie. Nemusí ísť o skutočné objednanie, dôležité je, aby si používateľ myslel, že si váš produkt objednal.
-
krok – prehodnotenie a rozhodnutie
Aké máte výsledky? Podarilo sa vám získať svojich prvých zákazníkov? Ak nie, tak prečo? Kde je podľa vás chyba? Revidujte, revidujte, revidujte a vráťte sa naspäť k predchádzajúcemu kroku. Pokiaľ všetko dopadlo, tak ako malo, tak je vaša webstránka pripravená.