Home / online biznis / Ako vytvoriť svoju prvú webstránku

Ako vytvoriť svoju prvú webstránku

Webstránka nie je niečo, ako obed. Neuvaríte ho za pár hodín. Nie je to ani servis auta, kedy si zvolíte želané komponenty a už iba čakáte na to, kedy bude vaše auto pripravené na jazdu. Nie, vytvoriť webstránku je komplikovaný proces, ktorý si vyžaduje váš osobný a zodpovedný prístup.

Na dobré sa oplatí čakať, čo platí aj v prípade webstránky. Ak si teda dáte tú námahu, a splníte nasledujúce, dolu uvedené kroky, vaša investícia sa vám určite vráti naspäť. Veľa ľudí totiž podceňuje prípravu, na čo aj následne doplatí neskôr. Buďte teda trpezlivý a prejdite si poctivo všetkými uvedenými krokmi.

  1. krok – branding

Kto ste? Koho váš produkt oslovuje? Čím ste lepší v porovnaní s vašimi konkurentmi? Toto všetko sú otázky, ktorým sa nevyhnete a budete musieť vymyslieť niečo, čo vydrží skúšku času. Nejde iba o správny návrh loga, dôležitá je myšlienka, ktorá za ním stojí.

  1. krok – prieskum

V tomto kroku nasleduje kvalitný prieskum. Ten zahŕňa základnú SWOT analýzu, ako aj analýzu kľúčových slov. Práve z tej druhej vychádza SEO optimalizácia webu.

  1. krok – persóny

Čím lepšie poznáte svoju cieľovú skupinu, tým ľahšie sa vám bude váš web tvoriť. Ideálne je, pokiaľ každá persóna stvárňuje osobu v jednotlivých fázach nákupného procesu. To znamená mať persónu od človeka, ktorý je na vašom webe po prvýkrát, až po niekoho, kto sa rozhodol nakúpiť.

  1. krok – prvý prototyp

Nasleduje prvé vytvorenie prototypu. Stačí jednoduchá, statická webstránka so základným copywritingom. Tú môžete ukázať svojim známym, od ktorých získate prvú spätnú väzbu, z ktorej sa následne odrazíte ďalej.

  1. krok – premietnutie spätnej väzby do prototypu

Následne môžete využiť feedback, ktorý ste získali od svojich známych a zapracovať potrebné zmeny.

  1. krok testovanie v realite

Teraz príde na rad prvá skutočná skúška. Je potrebné, aby ste tentokrát svoj web ukázali prvým 100 ľuďom, s ktorými nemáte nič spoločné. Využite PPC reklamu na Google a Facebooku.

Dôležité je, aby ste od nich získali kľúčovú akciu – najlepšie objednanie. Nemusí ísť o skutočné objednanie, dôležité je, aby si používateľ myslel, že si váš produkt objednal.

  1. krok – prehodnotenie a rozhodnutie

Aké máte výsledky? Podarilo sa vám získať svojich prvých zákazníkov? Ak nie, tak prečo? Kde je podľa vás chyba? Revidujte, revidujte, revidujte a vráťte sa naspäť k predchádzajúcemu kroku. Pokiaľ všetko dopadlo, tak ako malo, tak je vaša webstránka pripravená.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.