Home / sociálne médiá / facebook / 6 marketingových tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť aktivitu fanúšikov na Facebooku

6 marketingových tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť aktivitu fanúšikov na Facebooku


Facebook je vynikajúci obchodný nástroj, ktorý v súčasnosti v marketingu dominuje a vládne v rámci popularity. Je preň kľúčová najmä stratégia tvorenia content-u, teda obsahu. Keďže táto sieť je na poprednej priečke už veľmi dlho, je možné, že vám už dochádzajú nápady, ako budovať značku vašej spoločnosti na vašej oficiálnej facebookovej stránke.

Je jednoduchšie napísať nejaký príspevok a k nemu nájsť rozkošný obrázok a poslať ich. Ak však vášmu Facebooku dáte nejakú stratégiu, získate väčšiu šancu na kontakt a rozhovory zo svojím publikom a zákazníkmi. Použite naše marketingové tipy a pomôžu vám zlepšiť vašu interakciu a aktivitu na Facebooku.

1. Načasovanie je základ

Všetko záleží na tom, aké máte publikum, ako tvoríte svoj obsah a aký je váš cieľ. Načasovanie facebookového príspevku preto musíte seriózne zvážiť. Pozrite sa na svoje publikum a vyberte si, aký typ fanúšika (persony) chcete zaujať.

Napríklad ak chcete zaujať mamičku na materskej, čas na jej oslovenie sa bude líšiť od času, keď si vás prezerá slobodný tridsiatnik. Kedy presne by ste mali príspevky publikovať? Najlepšie je všetko otestovať priamo na svojich fanúšikoch. Vyberte si rôzne časy a vyskúšajte, kedy je ich aktivita najväčšia.

2. Používajte obrázky na sociálnej sieti

Pravdepodobne ste to už veľakrát čítali, ale pridávanie obrázkov na Facebook má svoje dôvody.  Fotografie dostávajú o 50 % viac lajkov než priemerný písomný príspevok a približne o 80 % viac kliknutí naň.

Poradíme vám pár tipov, ktoré by ste mali brať zreteľ pri pridávaní obrázkov. Buďte stručný a používajte skôr obrázky odkazujúce na štýl života, než len reklamné fotky produktu. Vytvorte si albumy obrázkov, zdieľajte obrázky skutočných ľudí a pri obrázkoch sa zamerajte na to, aby bola tvár stredobodom pozornosti.

3. Robte facebookové súťaže

Ak existuje niečo, čo všetci milujú, tak sú to veci zadarmo. Šanca získať niečo zadarmo je obrovským stimulom a je to len malý náklad v porovnaní s ostatnými vašimi nákladmi. Okrem toho facebookové súťaže zlepšujú povedomie o vás a o vašej značke.

Skutočný prínos tvorenia facebookových súťaží je nasledovný: zvyšujú počet vašich fanúšikov rôznymi metódami a učia vás tvoriť obsah na základe vašich fanúšikov. Taktiež tvoríte konverzáciu s nimi a ste oveľa viac aktívnejší. Zväčšuje sa zdieľanie a virálnosť vašich príspevkov, pričom generujete názory vášho cieľového zákazníka (napríklad prostredníctvom hlasovacích súťaží).

4. Crowdsourcing odpovedí

Ako bolo spomenuté, jednou z výhod facebookových súťaží je crowdsourcing s využitím zákazníkov, teda možnosť získať od nich cenné nápady a spätnú väzbu. Odozva od fanúšikov je základný kľúč k zvyšovaniu vášho úspechu na Facebooku. Crowdsourcing je dôležitým prvkom, pretože ide o akési načúvanie vašim fanúšikom, ktorého výsledky sa aplikujú do stratégie marketingu sociálnych médií.

Pýtajte sa fanúšikov rôzne jednoduché otázky, alebo spustite anketu a zistite čo presne a ako vaši zákazníci chcú a potrebujú. Taktiež zbierajte odpovede pomocou otázok a zbierajte komentáre k vašim postom. Požiadajte vašich fanúšikov, aby vám zaslali fotky toho, ako používajú váš produkt. Prípadne urobte súťaž a na získanie fotiek usporiadajte fotografickú súťaž.

6. Rozumejte svojmu publiku

Vaše príspevky, komentáre a iné tipy zaujatia na vašej facebookovej stránke ponúkajú pre vás cenné dáta, ktoré by ste mali využiť. Vďaka tomu môžete vidieť, aký tip publika na vás reaguje, aký typ fanúšikov ho ignoruje. Na ten obsah, ktorý má úspech, sústreďte svoju pozornosť a úsilie.

7. Poskytujte jedinečný a unikátny obsah

Toto sa možno bude zdať ako logický a zbytočný bod, ale veľa firiem má na Facebooku zastaraný a recyklovaný obsah, ktorý je plný premárnených príležitostí. Aby ste boli výnimočný, ponúknite svojmu zákazníkovi kvalitný obsah, tak ako sme si povedali v predchádzajúcich bodoch.

Pamätajte si, vaša firma a váš produkt sú unikátny! Či už máte na trhu konkurenciu, alebo nie, vždy existuje čosi, čo oni nemajú, a presne to použite aj vo svojej marketingovej stratégii. Existujú veci, ktoré váš zákazník pred kúpou produktu nemohol robiť? Predstavte to pomocou fotografií získaných crowdsourcingom, na ktorých je táto činnosť zachytená, alebo to ukážte vy na zaujímavých fotografiách.

Ste odborníkom vo svojom odbore? Ponúknite svoje schopnosti a rady svojim fanúšikom a zákazníkom, vybudujete si tak na Facebooku u publika značku serióznej firmy. Možnosti sú nekonečné, takže si nájdite čas na premyslenie, v čom vaša značka na trhu vyniká, a to použite aj v marketingovej stratégii na Facebooku. Pri správnom použití máte úspech takmer zaručený!

Článok pripravilo klenotníctvo Eppi.

Aký je tvoj názor?

názorov

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.