Home / blog / TOP 10 web-dizajn trendov, ktoré by ste mali poznať

TOP 10 web-dizajn trendov, ktoré by ste mali poznať

Ako web dizajnér alebo dokonca vývojár, navštevujete pravdepodobne viac než tisícku stránok mesačne. Aký vplyv to má na vaše vnímanie dobrého dizajnu alebo na vaše kritériá pre to, čo je možné?

Klasické stránky W3C (World Wide Web Consortium) sa neustále rozširujú, rastú a prekvitajú, vzhľadom k tomu je spoločnosť zapletená do vývoja webu. Znamená to, že sme neustále svedkami nových trendov v dizajne, ktoré sú zavedené pre masy.

TOP 10 web-dizajn trendov, ktoré by ste mali poznať

Chceli by sme vám predstaviť 10 trendov vo web-dizajne, s ktorými budete mať tú česť v tomto roku. Niektoré z nich nás už ovplyvnili.

1. Plocha užívateľského rozhrania

Plocha UR je zmesou zábavy a jemných farieb v kombinácii s kompletnou a úplnou jednoduchosťou, ktorú prinášajú web stránky a webové aplikácie do života. Apple predstavila plochu UR dizajnu pri ich poslednej iOS 7 softwérovej aktualizácii.

Microsoft vyvíja Metro UI už pomerne dlhú dobu.

Veríme, že “plocha” bude len neustále rásť a zaradí sa medzi top web dizajnové trendy tohto roku.

2. Prístupnosť

Človek by si myslel, že to čo tu bolo pred pár rokmi sa rozšíri a stane sa normou pre väčšinu webov. Prísne vzaté, mal by to byť štandard – ak tam nie je žiadna iná alternatíva priateľsky vytvárať webové stránky mobilných zariadení.

Ešte stále je tam veľa priestoru pre rast. Pokiaľ ide o citlivý web dizajn, tak v priebehu nasledujúcich rokov si dizajnéri určite naplnia svoje vrecká.

3. Minimalizmus

Pozreli sme sa už na “plochu”, čo nám umožňuje premýšľať o minimalizme ako o jednoduchom dizajne, bez všetkých tých pestrých farieb. Jednoduchý web dizajn sa už vyvinul, a z toho dôvodov je preto kladení obrovský dôraz na obsah, a nič iné, iba na obsah.

S prihliadnutím na tento bod sa web dizajn stane budúcnosťou. Ľudia už nebudú míňať viac ako minútu hľadaním niečo, čo sa skrýva za všetkým tím smetím.

4. Video obsah

Môžete toho napísať veľa, predtým než si ľudia uvedomia, že strácajú príliš veľa času na čítanie niečoho, čo by si mohli pozrieť interaktívnou formou, teda ako video.

Pretože na výrobu sa video obsah stáva jednoduchším a často aj lacnejším. Tým pádom toho budeme oveľa viac vidieť a špeciálne vtedy ak pôjde o predstavenie podnikania alebo samého seba svetu.

To isté platí aj pre veci, ako je pozadie videa, pozrite sa na túto stránku Spotify.

spotify-dizajn

5. “Značková“ typografia

Fonty sa vyvinuli v posledných rokoch a so službami, ako je Google Fonts ponúkajú stovky typov písma na vybratie a zadarmo. Toto je zaručene trend pre dizajnérov, aby mohli použiť viac osobného a značkového typu písma pre ich pripravované posolstvá.

Ak web stránky používajú “značkové” písmo znamená to len jednu vec, snažia sa ďalej poslať svoju správu o tom, že sú nezávislé a nezávisia od názoru druhého. Pre ich fungovanie biznisu to je silný odkaz.

6. Rolovanie na jednej strane

Prečo majú používatelia hľadať veci všade kade, keď celý obsah môže byť servírovaný v rámci jednej strany? Ako hovorí názov ide o dlhé rolovanie. Znamená to, že všetky vaše stránky na webe môžu byť prehliadané s vertikálnym posúvaním nahor alebo nadol.

7. Pevná navigácia

Je ťažké ukázať vám to len na príklade snímky, tak sa prosím so mnou pozrite na túto stránku a uvidíte celý príklad. Pevná navigácia sa rozvíja rýchlo a existuje k nej množstvo kreatívnych riešení.

Videli sme webové stránky, ktoré začleňujú sociálne médiá, vyhľadávanie a dokonca si môžete dokúpiť možnosti v rámci vašich pevných navigácií. A tak vytvoriť pre užívateľa viac prístupné a bezproblémové riešenia. V tejto oblasti uvidíme viac pokroku a to nielen v roku 2014.

V niektorých prípadoch, to umožňuje projektantovi upustiť z dizajnu bočnej lišty, ktorá môže byť začlenená do pevnej navigácie samostatne. Čo nás privádza k ďalšiemu bodu.

8. Kompaktná bočná lišta

Už sú dávno preč tie dni, keď bolo potrebné, aby bočný panel bol na každej jednej strane. Teraz sme schopní zamerať sa viac na obsah stránky. Dnes máme widgety ako bočné lišty, ktoré si vieme vybrať zo strany stránky podľa potreby.

Avšak by to nebolo možné bez nejakého JavaScript, alebo jQuery, ale aj tak, je to celkom jednoduché na realizáciu, a dáva nám to viac priestoru pre prácu s webovými stránkami.

9. Paralaxa

Paralaxa je posunutie alebo rozdiel v zjavnej polohe objektu zobrazeného pozdĺž dvoch rôznych línií pohľadu. Meria sa podľa uhla, alebo polovičného uhla sklonu medzi týmito dvoma líniami.

Niekoho by mohlo napadnúť, že toto spadá pod vyššie spomenutý titulok (rolovanie na jednej strane), ale veríme, že existuje množstvo stránok, ktoré preferujú jednotlivé paralaxové obrázky na prvotné upútanie pozornosti. Paralaxa sa vyvíja a bude sa vyvíjať i naďalej.

Jedna z oblastí, v ktorej paralaxy naozaj vznikajú sú Premium WordPress Témy.

10. SVG animácia

Škálová vektorová grafika sa tu už nachádza nejakú dobu, ale až teraz robí výraznejšie pokroky. Začínajú sa jej venovať profesionálnejší weboví dizajnéri. SVG je možné ľahko škálovať, sú to malé rozmery a veľa JavaScript knižníc sa snaží urobiť taký vzhľad, aby bol ich vývoj jednoduchší a viac účinnejší.

zdroj: Teslathemes.com

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.