Home / technológie / Pri kúpe auta sa budeme pýtať viac na jeho pripojiteľnosť

Pri kúpe auta sa budeme pýtať viac na jeho pripojiteľnosť

Podľa najnovšej štúdie Ericssonu a AT&T Drive Studio sa budeme v budúcnosti pri kúpe nového auta klásť dôraz najmä na výbavu, doplnky a služby súvisiace s pripojením na internet. Tvrdí to štúdia, ktorá si zobrala pod drobnohľad nákupné správanie spotrebiteľov.

Prieskum sa uskutočnil v lete tohto roka v USA, Nemecku, Brazílii, Japonsku a Číne a zúčastnili sa ho motoristi, ktorí v najbližších piatich rokoch zamýšľajú kúpu nového auta.

Čo priniesla štúdia:

• Polovica všetkých opýtaných vodičov by vymenila svoju obľúbenú značku za iné porovnateľné auto, ak by mohli využívať benefity pripojeného auta
• 72 % motoristov by odložilo nákup auta o jeden rok, aby si mohli kúpiť pripojené auto od svojej obľúbenej automobilky
• Takmer dve tretiny opýtaných vodičov považovali služby spojené s pripojeným autom za dôležitú výbavu pre svoj budúci automobil
• 67 % amerických motoristov priznalo, že by si pravdepodobne alebo s určitosťou priplatili za možnosť pripojiť auto na internet alebo Wi-Fi služby, ak by bola takáto možnosť

Prieskum zároveň ukázal aké vysoké je povedomie motoristov o službách spojených s pripojenými autami. Viac ako 50 % opýtaných poznalo tieto služby:

• Asistenčné služby (74%)
• Navigácia a aktuálne dopravné informácie (72%)
• Štartovanie na diaľku (71%)
• Streamovanie hudby (70%)
Poistné služby a sledovanie používania vozidla (52%)
• Wi-Fi Hotspot (50%)

Arun Bhikshesvaran, šéf marketingu v spoločnosti Ericsson hovorí:

„Tieto dáta vysielajú jasný signál. Výbava, doplnky a služby súvisiace s pripojenými autami sa stávajú dôležitým faktorom v nákupnom rozhodnutí spotrebiteľov. Štúdia ukazuje, že k transformácii dochádza v globálnej miere a smeruje k vyššiemu dopytu spotrebiteľov po službách týkajúcich sa pripojených áut naprieč všetkými trhmi a modelmi.“

„Pre automobilky sa začína boj o zákazníka, o ktorého priazeň sa budú uchádzať technologickými riešeniami pre pripojené autá,“

hovorí Chrise Penrose, senior viceprezident divízie Emerging Devices v AT&T Mobility.

„Platforma AT&T Drive je vďaka spolupráci s Ericssonom a ďalšími hráčmi v ekosystéme, najkomplexnejším súborom riešení, aké sú pre výrobcov automobilov dnes k dispozícii.“

Ericsson je kľúčovým prispievateľom do platformy AT&T Drive. Poskytuje cloudovskú platformu, na chrbte ktorej môžu automobiloví výrobcovia ponúkať svoje riešenia pre inteligentné autá.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.