Home / blog / Obsahový marketing

Obsahový marketing

Dnes je internet už každodennou súčasťou života ľudí. Už nestačí napísať len nejaký text pre optimalizáciu pre vyhľadávače, aby ste sa zviditeľnili. Obsah treba tvoriť hlavne pre ľudí, ktorí sú avšak stále náročnejší.

Na internete  hľadajú stránky ponúkajúce pridanú hodnotu. Preto sa aj čím ďalej tým viac hovorí o obsahovom (ang.  content) marketingu.

Obsahový marketnig

Som rada, že sa mi kniha Obsahový marketing dostala do rúk a mala som možnosť si ju prečítať. Publikácia je podrobne vypracovaná a má veľkú pridanú hodnotu. Vašu pozornosť zaručene pritiahne aj jej červená obálka s kŕmiacou sa postavičkou.

Autormi sú Tomáš Procházka a Josef Řezníček, dvaja odborníci z praxe, pôsobiaci u susedov v Čechách. Kniha je vhodná pre začiatočníkov, ktorých obsahový marketing zaujíma, ale taktiež si tam svoje nájdu aj pokročilí užívatelia. Majitelia web stránok, podnikatelia a jednoducho všetci, ktorým záleží, aby ich web stránka zaujala, pritiahla nových návštevníkov a potenciálnych zákazníkov.

Ako sa autori niekoľkokrát v publikácii zmienili, treba si uvedomiť, že obsahový marketing nie je záležitosť krátkodobá. To znamená ak chcete, aby vám priniesol výsledky je treba sa mu venovať pravidelne a dlhodobo. Výsledky neočakávajte za mesiac, ale za mesiace poctivej práce.

Kniha nie je iba o teórii, ale nájdete tam množstvo príkladov z praxe. Autori vám prikladajú i web stránky, ktoré môžete navštíviť pre doplnenie vašich teoretických a praktických vedomostí. Je to jednoduchá cesta ako sa dostať ku kvalitným informáciám. Okrem toho v nej nájdete konkrétne názvy programov využívané na zjednodušenie práce v obsahovom marketingu. Písaná je profesionálne s veľkým zameraním na prax.

Kniha sa skladá zo 6 kapitol. V závere obsahuje prílohy so šablónami a rozhovory s odborníkmi.

Prvá kapitola sa zameriava na vysvetlenie pojmu obsahového marketingu. Popisuje päť základných procesov, ktoré sú podrobne rozpracované v nasledujúcich kapitolách. Prv ako sa pustíte do realizácie content marketingu je dobré poznať aj jeho výhody a nevýhody.

Pre koho a ako treba písať sa dozviete v druhej kapitole. Poznáte dobre svoju cieľovú skupinu? Naučíte sa ako vytvárať persony, profily ľudí pre ktorých budete obsah pripravovať. Viete zvoliť a aplikovať správny tón komunikácie? V publikácii autori niekoľkokrát spomínajú aj vhodnosť využitia myšlienkových máp pre lepšiu prehľadnosť práce.

Obsahový marketingPre vytváranie kvalitného obsahu potrebujete správny tím ľudí. Treba dôkladne organizovať jednotlivých členov od autora, cez analytika až po propagátora. Neviete sa rozhodnúť pri výbere externých či interných autorov? Aké sú výhody a nevýhody takejto spolupráce? Tak aj tomu sa venuje tretia kapitola.

Viete ako treba vykonať obsahový audit webu? Štvrtá kapitola vás navedie ako vytvoriť správnu obsahovú stratégiu, aby sa vaše ciele stali realitou. Netreba zabúdať ani na rôznorodosť obsahu. Píšte príbehy, ktoré vyvolajú u čitateľov emócie. Zvyknete kvalitný obsah aj recyklovať?

Už viete ako vytvárať zaujímavý obsah. Ale aby sa o ňom aj niekto dozvedel je nutná jeho propagácia. Rozlišujú sa tri piliere. V piatej kapitole sa autori venujú rozličným spôsobom propagácie či už článkom, videám, infografikám, e-bookom alebo prezentáciám.

Posledná šiesta kapitola predstavuje možnosti merania výsledkov vašej snahy v obsahovom marketingu. Dozviete sa v štyroch krokoch ako vyhodnocovať jeho návratnosť a efektivitu.

kúpiť knihu

Kniha je kvalitným zhrnutím témy týkajúcej sa obsahového marketingu. Nájdete v nej množstvo užitočných praktických typov. Hor sa do čítania a následného prevedenia teórie do praxe. Držím vám palce Cool.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.